AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #1 Skrevet 6. november 2014 Jeg er skikkelig forbanna! Jeg fikk tingene mine fraståjet under et innbrudd i leigligheten min mens jeg lå og sov. De tok ALT som kunne ha verdi, inkludert macen min. Alle som har Apple produkter kan finne de igjen når produktet kobles til internet. Jeg fant Macen min igjen ikke så langt fra der jeg bor. Jeg har adressen til hvor min FRASTÅLET Mac er, men politiet henla saken. Alstå politiet kunne funnet mine ting og muligens de som har tatt dem. Mac er DYRT. Hva feiler det landet når politiet ikke har tid til å ta kriminelle? De måtte ikke udnersøke en gang. Jeg gjorde jobben for dem. Jeg ga dem adressen hvor macen min er. Det er ikke snakk om småpenger heller. Anonymous poster hash: 38a5b...041
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #2 Skrevet 6. november 2014 Er desverre ganske vanlig, har hørt om mange slike tilfeller. Har også lest om alvorlige voldssaker som ble henlagt fordi politiet ikke gadd å ta personalia fra vitner som ikke hadde tilknytning til fornærmede. Og det var mange vitner. For ikke å snakke om de utallige tilfellene der noen har henvendt seg hos politiet for å anmelde en voldtekt, bare for å få beskjed om at de ikke har tid til å ta i mot anmeldelsen nå og de må komme tilbake senere. For et hån. Men det står ikke på ressursene til UP, bare for å nevne et eksempel. Jeg sier ikke at UP ikke gjør en viktig jobb, det er mange som blir alvorlig skadd eller drept i trafikken hvert år pga. uvettig kjøring. Men på et prinsipielt grunnlag mener jeg at de førstnevnte tilfellene er mer straffverdig enn en 18-åring som tror han er udødelig, en som fyllekjører eller en som snakker i mobiltelefonen mens h*n kjører. Dagens prioriteringer henger ikke på greip. Å henlegge saker med kjent gjerningsmann burde ikke vært lov. *utblåsning* Anonymous poster hash: 5dbc7...fe5 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #3 Skrevet 6. november 2014 Kom på et tilfelle som skjedde en venninne av meg. Det var en ustabil narkoman som ikke helt hadde grep om virkeligheten som på et eller annet vis hadde kommet seg inn i leiligheten. De ringte 112 og forklarte saken, og de var ganske redde. De fikk beskjed om at politiet ikke kunne komme nå, fordi de hadde vaktskifte.... Det tok 45 minutter før de gadd å dukke opp. Og hun bodde på det tidspunktet MIDT i sentrum av en av Norges største byer og ca. tre minutters kjøretur unna politstasjonen. Makan. Anonymous poster hash: 5dbc7...fe5
LittleNick Skrevet 6. november 2014 #4 Skrevet 6. november 2014 Politiet er der for å tjene statens interesser, ikke dine. Gjelder å passe seg selv så godt som mulig. Heller bo på steder med mindre kriminalitet og sikre alt tre fire ganger og ha gode forsikringer.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 6. november 2014 #5 Skrevet 6. november 2014 Jeg er skikkelig forbanna! Jeg fikk tingene mine fraståjet under et innbrudd i leigligheten min mens jeg lå og sov. De tok ALT som kunne ha verdi, inkludert macen min. Alle som har Apple produkter kan finne de igjen når produktet kobles til internet. Jeg fant Macen min igjen ikke så langt fra der jeg bor. Jeg har adressen til hvor min FRASTÅLET Mac er, men politiet henla saken. Alstå politiet kunne funnet mine ting og muligens de som har tatt dem. Mac er DYRT. Hva feiler det landet når politiet ikke har tid til å ta kriminelle? De måtte ikke udnersøke en gang. Jeg gjorde jobben for dem. Jeg ga dem adressen hvor macen min er. Det er ikke snakk om småpenger heller. Anonymous poster hash: 38a5b...041 Få noen kompiser til å hente tingene dine.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #6 Skrevet 6. november 2014 Få noen kompiser til å hente tingene dine. Jeg har vurdert å be noen dra dit, men samtidig har ikke vi LOV til å kreve at noen slipper oss inn eller gir oss en Mac. Da kan vi får bråk. Anonymous poster hash: 38a5b...041
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #7 Skrevet 6. november 2014 Politiet er der for å tjene statens interesser, ikke dine. Politiet er vel der for å beskytte befolkningen. Hva er vitsen med å følge et lands lover og regler når ingen beskytter befolkningen? Det er det som er hele poenget med samfunnet. Man gir fra seg friheten til å gjøre hva man vil og får beskyttelse tilbake. Anonymous poster hash: 38a5b...041 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #8 Skrevet 6. november 2014 Kom på et tilfelle som skjedde en venninne av meg. Det var en ustabil narkoman som ikke helt hadde grep om virkeligheten som på et eller annet vis hadde kommet seg inn i leiligheten. De ringte 112 og forklarte saken, og de var ganske redde. De fikk beskjed om at politiet ikke kunne komme nå, fordi de hadde vaktskifte.... Det tok 45 minutter før de gadd å dukke opp. Og hun bodde på det tidspunktet MIDT i sentrum av en av Norges største byer og ca. tre minutters kjøretur unna politstasjonen. Makan. Anonymous poster hash: 5dbc7...fe5 Jeg hadde ringt TV2 og alle landets aviser. Anonymous poster hash: 38a5b...041
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #9 Skrevet 7. november 2014 Fikk frastjålet en sykkel en gang. Sykkelen ble funnet hos tyven under en razzia noen måneder senere. Sykkelen var totalødelagt, men siden tyven ikke kunne gjøre opp for seg så fikk jeg ingenting tilbake. Egenandelen på forsikringa var også så høy at det ikke lønte seg. Anonymous poster hash: e7b70...2ba
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #10 Skrevet 7. november 2014 Fikk frastjålet en sykkel en gang. Sykkelen ble funnet hos tyven under en razzia noen måneder senere. Sykkelen var totalødelagt, men siden tyven ikke kunne gjøre opp for seg så fikk jeg ingenting tilbake. Egenandelen på forsikringa var også så høy at det ikke lønte seg. Anonymous poster hash: e7b70...2ba Og hva har dette med temaet å gjøre? Anonymous poster hash: ac0f9...5b6
Tvist Skrevet 7. november 2014 #11 Skrevet 7. november 2014 Jeg har vurdert å be noen dra dit, men samtidig har ikke vi LOV til å kreve at noen slipper oss inn eller gir oss en Mac. Da kan vi får bråk. Anonymous poster hash: 38a5b...041 Dere kan i alle fall prøve, uten å gjøre noe ulovlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå