Gå til innhold

Skal man virkelig møte folk med en gang? -nettdating

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært single en stund og tenkte at jeg skulle prøve nettdating siden jeg generelt har en full timeplan og derfor ikke drikker mye.

Det virker som at stort sett alle menn forventer at man skal møtes med en gang, og hvis jeg sier ifra at jeg ikke ønsker dette er det greit i ca 3 dager. Etter 3 dager og de får samme beskjed klikker det mentalt.

Jeg har fått beskjed om at de ønsker å ta livet av seg selv, begynner å legge ut om at "ja, kan jo ikke forvente at noen vil ha meg noen gang".

En annen presterte å inrømme at forrige dama han møtte politianmeldte han (WTF?!?!) og en tredje mente på at jeg ikke kunne si adios før jeg hadde pult han, fordi han hadde svær pikk (wtf?!?!).

De legger frem ting som kun får hårene på ryggen til å reise seg!

Hva skjer med at helt vanlige menn, med vanlige jobber og gjennomsnittlig IQ synker så lavt?

Jeg har snakket med 30 personer (jeg svarer alltid alle) og INGEN av dem hadde noe potensielt i seg. Enten letet de som et knull ellers truet de med masse rart om jeg ville vente med å møtes med en gang.

Meldt meg ut av nettdatingens verden og har planlagt å heller dra på byen 1-2 ganger i mnd nå. :blomst:

Anonymous poster hash: 1b9b0...207
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skaff deg en hobby eller begynn å se etter potensielle kandidater blant venners venner :)

Jeg drev med nettdating for 10+ år siden, og det var litt av det samme den gangen også. For hver normale person var det mange gærninger. Kanskje er det profilen din som tiltrekker seg raringene, eller kanskje er det bare ekstremt mange raringer der ute akkurat nå. Når det gjelder å treffe folk, kan det gjerne lønne seg å ikke vente alt for lenge. Sett at du faktisk får god tone med en fyr på nett, og bygger deg opp enorme forventninger til møtet med vedkommende. Er han ok, er det jo bare å fortsette å treffes, men er han annerledes i virkeligheten enn på nett kan det være like greit å få avklart dette først som sist.

Anonymous poster hash: c237a...245
Skrevet

Hva med å prøve å kontakte noen selv?

Er ikke så rart at man får mest meldinger av rare folk, de får jo alltid avslag av jentene så da fortsetter de bare å sende melding til neste jente.

Men det finnes oppegående menn der inne, man må bare lete litt selv og ikke forvente at de faller ned i fanget ditt.

Anonymous poster hash: 83a8b...49a
Skrevet

Ikke gi opp, det finnes normale menn og det høres ut som du har vært ekstremt uheldig.

Å svare alle for høflighets skyld er en god tanke men skjelden lurt.Luk ut de som virker uinteressante med en gang, ingen vits i å innlede kontakt med dem.Møt dem du liker når du føler deg klar.Normale menn vil ikke mase om å møtes med en gang,men om man f.eks.bor i samme by er det greit å møtes innen noen ukers tid.Som nevnt over her er det lett for at det bygges opp store forventninger som kanskje ikke innfris når man møtes irl,så det er greit å ikke vente alt for lenge med å møtes.

Skrevet (endret)

Er det på Sukker eller Møteplassen du prøvde lykken? På Sukker henger det hvertfall mange raringer har jeg lest, og hvis man er godhjertet med alle, så er det ikke måte hvor frekke enkelte blir. Du har bare møtt på feil fyrer virker det som. Finnes også mange gode der ute men ikke får noen sjanser fordi de rett og slett er en Mr Nice guy. Mulig du ga opp for lett.

Personlig mener jeg man ikke skal utsette treffet for lenge heller, man kjenner ikke en person kun via profil og skriving. Når man føler skrivingen går lett og det er god tone, da er det ingen grunn til å holde tilbake.

Endret av Devilheart
Skrevet (endret)

Fjolseraten er nok rimelig høy blant begge kjønn.

Endret av Summers
  • Liker 2
Gjest tomasjj
Skrevet

Greit å møte folk tidlig synes jeg.

• Liker 1
Skrevet

Hva med å prøve å kontakte noen selv?

Er ikke så rart at man får mest meldinger av rare folk, de får jo alltid avslag av jentene så da fortsetter de bare å sende melding til neste jente.

Men det finnes oppegående menn der inne, man må bare lete litt selv og ikke forvente at de faller ned i fanget ditt.

Anonymous poster hash: 83a8b...49a

Hehe.. høres ut som du har forhåndsdømt meg med en gang.

Jeg har tatt kontakt med de jeg har følt meg tiltrukket av. :)

Jeg har gitt noen av de som har skrevet til meg en sjangse fordi at det innimellom kan ligge en skjult diamant.

Det er disse møtegreiene som gjør alle skrullete, hvor jeg ønsker å gå litt varsomt frem ønsker de å møtes 2 timer etter jeg har skrevet til dem. Jeg har ikke bedt folk vente i mangfoldige av måneder (selv om jeg ønsker dette innerst inne), men synes man kan vente litt bare.

Jeg har opplevd at noen av dem ikke klarer å føre en samtale med meg på nettsiden (sukker), og fortsatt maser de om å møtes. Som om at det skulle være mer kjemi imellom oss bare fordi vi møter hverandre.

Jeg vet også veldig godt at kjemien kan forsvinne etter et par uker med kontakt, og det er greit å eliminere dette. :fnise:

Tror likevel at jeg skal la min profil være deaktivert og finne en partner på byen/privatfester slik jeg har gjort det før i tiden. Virker også som at min "type" menn ikke henger ut på nettet for å finne seg en partner uansett. :)

TS

Skrevet

mja.. jeg vet ikke om "vanlige menn" er sånn som du beskriver... men det er mange av denne typen på nettdatingsider.

lenge siden jeg drev med slikt, men noen tips, for å beskytte seg selv mot "slike":

( kanskje noen mener det er slemt, men det får så være)

1. når du melder deg inn på et sted, kommer det til å sitte minst 15 raringer klar for å bombardere deg med meldinger. Jeg antar de har vært der lenge, og prøvd seg på alle som allerede er medlemmer, så de kaster seg over "nytt blod"

det er ikke din jobb å ta vare på disse, samme hvor "snill" du er med de kommer det ikke noe konstruktivt utav det, du vil kun bli sittende igjen med... ja.. den opplevelsen du har fått nå.

2. ikke snakk med alle som viser deg interesse, mange menn spammer ned postkassa til alle påloggede damer, om du er på et nettsted en liten stund, vil du oppleve at mange med gjevne mellomrom sender deg nye meldinger fordi de rett og slett ikke husker at de har snakket med deg før.

3. når du får en melding fra noen, les profilen deres nøye, og se om det er noe som fester seg, noe du liker, noe interessant. start samtale utifra det.

4. les profiler, og ta kontakt med menn som er interessante for deg, fortelle hvorfor du hadde lyst til å bli kjent med denne personen.

5. lag en ærlig profil, og svar ærlig på spm.

6. vær obs på hva slags holdninger, kvinnesyn etc den du snakker med har, og vær kritisk.

Skrevet

Jeg har vært single en stund og tenkte at jeg skulle prøve nettdating siden jeg generelt har en full timeplan og derfor ikke drikker mye.

Det virker som at stort sett alle menn forventer at man skal møtes med en gang, og hvis jeg sier ifra at jeg ikke ønsker dette er det greit i ca 3 dager. Etter 3 dager og de får samme beskjed klikker det mentalt.

Jeg har fått beskjed om at de ønsker å ta livet av seg selv, begynner å legge ut om at "ja, kan jo ikke forvente at noen vil ha meg noen gang".

En annen presterte å inrømme at forrige dama han møtte politianmeldte han (WTF?!?!) og en tredje mente på at jeg ikke kunne si adios før jeg hadde pult han, fordi han hadde svær pikk (wtf?!?!).

De legger frem ting som kun får hårene på ryggen til å reise seg!

Hva skjer med at helt vanlige menn, med vanlige jobber og gjennomsnittlig IQ synker så lavt?

Jeg har snakket med 30 personer (jeg svarer alltid alle) og INGEN av dem hadde noe potensielt i seg. Enten letet de som et knull ellers truet de med masse rart om jeg ville vente med å møtes med en gang.

Meldt meg ut av nettdatingens verden og har planlagt å heller dra på byen 1-2 ganger i mnd nå. :blomst:

Æh....

Jeg har litt på følelsen at det ikke er helt vanlige menn det der.

Men til spørsmålet: meningen er jo å møtes IRL, så hvorfor ikke hoppe i det? Man trenger jo ikke å gjøre mer ut av det enn softis i parken, et kakestykke på konditori eller noe.

• Liker 2
Skrevet

Det er jo så klart det beste, å holde tekstingen til minimum og dra på date og møtes i virkeligheten. Man kjenner fort om kjemien er der og har mulighet til å ende det raskt eller være ute resten av kvelden. Men dessverre tror jo de fleste at bryllupsklokkene ringer så fort man besvarer en melding eller avtales å møtes en dag. Er det rart det er kun de utadvendte og vågale og kjekke som tjener mest på nettdating..

Skrevet

Æh....

Jeg har litt på følelsen at det ikke er helt vanlige menn det der.

Men til spørsmålet: meningen er jo å møtes IRL, så hvorfor ikke hoppe i det? Man trenger jo ikke å gjøre mer ut av det enn softis i parken, et kakestykke på konditori eller noe.

Skjønte jo jeg og i ettertid. :laugh: De så helt vanlige ut, hadde helt vanlige hobbyer og intet skulle tilsi at de skulle bli helt blåst.

Jeg selv skjønner at meningen er å møtes IRL, men om man skal møte alle som har et hint av potensiale med en gang så kommer man seg ikke noe sted. Jeg liker å vite om det faktisk er en mulighet for å kunne trives sammen.

Hvis jeg vil møte noen i blinde går jeg på byen og sjekker opp en mann der (Jeg tør sjekke opp menn på byen).

Skrevet

Man kommer borti mange menn som er litt "rare" hvis man nettdater. Det sier seg selv at hvis man må bruke nettdating som arena for å treffe noen, da er det noe som gjerne ikke stemmer.

Finn en hobby f.eks. også kan man møte mennesker som viser sitt sanne jeg uten noe press og intensjoner.

Anonymous poster hash: 5d007...fdf
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Man kommer borti mange menn som er litt "rare" hvis man nettdater. Det sier seg selv at hvis man må bruke nettdating som arena for å treffe noen, da er det noe som gjerne ikke stemmer.

Finn en hobby f.eks. også kan man møte mennesker som viser sitt sanne jeg uten noe press og intensjoner.

:klo:

Men ikke gå inn med Moder Theresa instinktet, vær kynisk og meget selektiv.

Plageånder hiver du ut på svartelisten, folk som ikke har lest profilteksten din men bare hengt seg opp i bildene havner i ingenmannsland. De som bare kan 2 ord åker ut på første klasse.

Du må være selektiv og ikke gi for mange sjanser.

Endret av Lille-pus
  • Liker 4
Gjest Silverstream
Skrevet

Kanskje før i tiden ja, da nattdating var sett på som nerdested, men nå er det sosialt akseptert og mange forskjellige der inne.

Skrevet

:klo:

Men ikke gå inn med Moder Theresa instinktet, vær kynisk og meget selektiv.

Plageånder hiver du ut på svartelisten, folk som ikke har lest profilteksten din men bare hengt seg opp i bildene havner i ingenmannsland. De som bare kan 2 ord åker ut på første klasse.

Du må være selektiv og ikke gi for mange sjanser.

Noen menn er kjempeflink til å "late som", og de har gjerne lest profilteksten og vet hva man sier og ikke i starten. Tingen er at nettdating vil alltid forbli useriøst når man har livet utenfor datamaskinen med ekte blikkontakt og kjemi i settinger som ikke har noe med dating å gjøre.

Skrevet

Bare å innse det, TS: Menn generelt er noen dumme fjols. Date jenter i stedet. We got boobies!

Skrevet

Kanskje før i tiden ja, da nattdating var sett på som nerdested, men nå er det sosialt akseptert og mange forskjellige der inne.

Ja det er sikkert noen normale der, men hovedsaklig så er det feil arena å møte noen gjennom. Det er noe som rett og slett ikke stemmer når man er på død og liv nødt til å date over interenettet, hvorfor ikke utenfor huset sitt? Der kan man danne seg et mye bedre bildet av mennesker gjennom blikkontakt og kjemi enn noen datamaskin vil noensinne klare å formidle.

Skrevet

Bare å innse det, TS: Menn generelt på datingsider er noen dumme fjols. Date jenter i stedet. We got boobies!

Rettet det for deg

Skrevet

Vær selektiv, det finnes så mange rare folk på nettdating, og mange av dem har ikke gode hensikter heller. (Snakker av dårlig erfaring der.) Prøv å les opp på profiler og kontakt personer selv, da har en større sansynlighet for å komme over noen gode menn, enn å ta til takke med de som kaster seg over en med en gang en lager profil. Jeg ser det som en positiv ting å chatte i noen dager før et eventuelt møte, da viser det at han virkelig er interessert og ikke kun ønsker et fort ligg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...