Gå til innhold

Hvordan vaske trekk til overmaddrass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste et sted på nettet at man burde vaske trekket til overmaddrassen i blant. Så det var glidelås rundt overmaddrassen så regnet med at det gikk ann å ta det av...

Joda, det går an å gli av glidelåsen rundt, men trekket er jo "stiftet" fast i maddrassen??http://www.sengemakeriet.com/Customers/sengemakeriet/images/WS/Overmadrass/Ekens/Classic/Ekens_Classic_overmadrass.jpg Slik som dette...

Er det meningen å vaske hele maddrassen i vaskemaskinen på 60 grader?!?

Anonymous poster hash: fe6ad...cb2
Skrevet

Trekket er nok ikke stiftet fast, men det sitter veldig "hardt". Det er bare å dra det av, uten å være redd for at du ødelegger den. Det er altså ikke meninga at du skal vaske hele madrassen, men ta av trekket og vaske bare trekket i maskina.

Skrevet

Derfor er det greit å kjøpe et beskyttelsestrekk å ha over når madrassen er ny.

Støvsug først vask etterpå. Eller bytt til ny.

Anonymous poster hash: 381ef...161

• Liker 2
Skrevet

Et viktigere spørsmål er hvordan man får trekket på igjen. Ikke alltid så lett!

Skrevet

Nei, det strevde jeg med etter å ha vaska trekket til min forrige overmadrass! Fikk ny overmadrass til jul i fjor, - eller var det til bursdagen min i våres.. :klo: og den har jeg faktisk ikke vaska enda. Men jeg kjøpte selv et trekk til å legge over madrassen, og det trekket har jeg vaska endel ganger.

Skrevet

Veldig enig i det. Sist trekket på overmadrassen ble vasket så krympet det i tillegg. Det krympet ikke mye, men det gjorde jo til den jobben å få det på igjen. Det ble ikke vasket på for høy temperatur heller, så synes det var litt rart. Men men, vi fikk det heldigvis på til slutt :)

Skrevet

har et beskyttelses trekk over overmadrassen jeg, det kan jeg vaske på 90 grader og er ganske greit å bare trenge å vaske det, isteden for å stresse med å ta av trekke på overmadrassen for så å krangle med å få det på igjen :)

Skrevet

Veldig enig i det. Sist trekket på overmadrassen ble vasket så krympet det i tillegg. Det krympet ikke mye, men det gjorde jo til den jobben å få det på igjen. Det ble ikke vasket på for høy temperatur heller, så synes det var litt rart. Men men, vi fikk det heldigvis på til slutt :)

Sånn var det med min forrige overmadrass også. Så jeg vaska vel trekket bare en gang eller to, men det krympa i vask, og det var en kunst å få det på igjen. Så med den nye overmadrassen jeg fikk i gave for en stund siden, valgte jeg selv å kjøpe et ekstra trekk og legge over. Er så mye enklere å vaske bare det trekket, og ikke måtte styre med madrassen

Skrevet

Sånn var det med min forrige overmadrass også. Så jeg vaska vel trekket bare en gang eller to, men det krympa i vask, og det var en kunst å få det på igjen. Så med den nye overmadrassen jeg fikk i gave for en stund siden, valgte jeg selv å kjøpe et ekstra trekk og legge over. Er så mye enklere å vaske bare det trekket, og ikke måtte styre med madrassen

Er nok veldig lurt det ja, så er nok noe jeg burde gå til innkjøp av selv, så slipper man det styret :)

Skrevet

Trekk til overmadrasser skal tas på når trekket fremdeles er fuktig fikk jeg beskjed om i en møbelbutikk. Det krymper egentlig ikke, men er såpass elastisk at det ikke bør få "tørke seg mindre".

Jeg har også en sånn overmadrass som du omtaler som "stiftet". Den jeg har (Dux) er ikke beregnet til å ta av. Glidelåsen er bare til for å forenkle produksjonen. Da må man bruke en madrassbeskytter og heller sende den på rens om det er ille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...