Engel Skrevet 6. november 2014 #1 Skrevet 6. november 2014 Jeg lager aktivitetskalender til ungene (4, 7 og 9 år) som de får i tillegg til Legokalendere. Poenget er aktiviteter hele familien kan gjøre sammen, eller i alle fall alle ungene. Problemet er at en ettermiddag i uka er noen av oss ute av huset hele ettermiddagen (fra kl 17-19) pga fritidsaktiviteter, og minstemann legger seg rett etter kl 19. Så jeg trenger tips til noe enkelt, raskt vi kan finne på disse dagene. Høytlesning er allerede fast rutine, så det funker ikke. Forslag? Andre aktiviteter vi har lagt inn er: baking, tur på biblioteket, tur på kino, tur i svømmehallen, spillkveld, tur i mørket med lommelykt, hjemmekino med julefilm og popcorn, lage pakkelapper, lage julepynt m.m.
melatonin Skrevet 6. november 2014 #2 Skrevet 6. november 2014 hva med noe så enkelt som "kakofrokost" eller "kakaokvelds", regner med dette er noe de ikke drikker hver dag så å få en kopp kakao midt i uka er ikke så dumt, og trenger ikke være så usunn heller hvis du er opptatt av det. eller pannekakefroskost, mørkegjemsel i pysjen før legging... ikke så enkelt når det må være kjapt og enkelt Kjempe koselig med aktivitetskalender, godt tips hvis jeg noen gang skulle få småttiser. 1
Engel Skrevet 7. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 7. november 2014 Ah! Genialt Melatonin! At jeg ikke tenkte på det. Mange muligheter der! Er det noe gutta elsker så er det kakao ja. Eller å få sjokolademelk eller sjokoladepålegg midt i uka. Takk! Men tar gjerne flere tips også!
Miss moneypenny Skrevet 9. november 2014 #4 Skrevet 9. november 2014 (endret) Aking, skøyter, (ser at det ikke er kjapt og enkelt, men til de dagene dere ikke har dårlig tid). Disco i stua, skattejakt? Endret 9. november 2014 av Miss moneypenny
Engel Skrevet 10. november 2014 Forfatter #5 Skrevet 10. november 2014 Vil gjerne ha flere tips, så dytter denne litt opp!
AnonymBruker Skrevet 10. november 2014 #6 Skrevet 10. november 2014 Her er noe av det vi skal gjøre i aktivitetskalenderen: Se julefilm Drikke gløgg og spise pepperkaker Lage islykter Lage papirlenker Lage papirhjerter Synge julesanger Bake pepperkakehus Pynte lysglass Se på stjernene Sette ut grøt til nissen (lillejulaften) Skattejakt (på julaften) I tillegg skal vi gjennom desember lese forskjellige julehistorier: Snekker Andersen, Jul i Bakkebygrenda, Bygda som glemte det var jul, Den lille julenissen, Nissen, Jul i stallen osv...Anonymous poster hash: 02dd9...87e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå