AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #1 Del Skrevet 6. november 2014 Jeg har sittet med søknad en evighet nå, og jeg blir aldri fornøyd... Nå vil jeg bare få sendt søknaden(e)!! Har dere noen innspill på denne søknaden? (Jeg er nyutdannet med lite relevant erfaring) Takk for all hjelp!! Søknad på stilling som sykepleier på psykiatrisk klinikk, avdeling psykose. Jeg viser til annonsen på Finn.no, og søker med dette den ledige stillingen som sykepleier ved psykiatrisk klinikk, avdeling psykose. Jeg er en kvinne på 23 år, som de siste årene har vært bosatt på xxxx. Nå ønsker jeg og min samboer å flytte tilbake til Xxxxx. Med et stort ønske om å utvikle meg videre som sykepleier, tror jeg både min utdanning og erfaring fra avlaster-tjenesten og xxxx sykehus vil være nyttig for denne stillingen. Som person er jeg jordnær, tålmodig, reflektert og en god lytter. Jeg vil gjerne få fremheve hvor godt jeg trivdes i min praksisperiode under utdanningen på DPS - Rus og Psykiatri, både overfor brukere og pårørende, og de gode tilbakemeldingene jeg har fått i møte med ulike mennesker. I løpet av min tid som avlaster i xxxx kommune har jeg utviklet meg mye – både faglig og som person. Å ha ansvar for en person med lett utviklingshemming og tilleggsproblematikk innenfor psykiatrien har lært meg viktigheten av struktur og trygge rammer. I meg vil dere få en ansvarsfull, samarbeidsvillig kollega som er meget lærevillig og genuint interessert i faget. Det vil glede meg om dere finner mine kvalifikasjoner av interesse og jeg håper å få muligheten til å utdype min motivasjon i en samtale. Vennlig hilsen xxxxxx xxx xxxx Anonymous poster hash: 1ae09...be3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stortsettglad Skrevet 6. november 2014 #2 Del Skrevet 6. november 2014 Jeg ville skrevet om to av avsnittene, til noe slikt som dette: I løpet av min tid som avlaster i xxxx kommune har jeg utviklet meg mye – både faglig og som person. Å ha ansvar for en person med lett utviklingshemming og tilleggsproblematikk innenfor psykiatrien har lært meg viktigheten av struktur og trygge rammer. Jeg vil gjerne få fremheve hvor godt jeg trivdes i min praksisperiode under utdanningen på DPS - Rus og Psykiatri, både overfor brukere og pårørende. Der fikk jeg gode tilbakemeldinger i møte med ulike mennesker. Som person er jeg jordnær, tålmodig, reflektert og en god lytter. Om dere ansetter meg, vil dere få en ansvarsfull, samarbeidsvillig kollega som er meget lærevillig og genuint interessert i faget. Relevant erfaring bør fremheves før personlighet. Det med gode tilbakemeldinger ville jeg kanskje kuttet ut, med mindre du har referanser som kan bekrefte påstanden din. Ellers savner jeg litt infomasjon om hvorfor du vil ha nettopp denne stillingen. Å utvikle seg videre som sykepleier blir kanskje litt generelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #3 Del Skrevet 6. november 2014 Du burde også henvise til der de har satt annonsen selv. Altså ikke Finn.no. Anonymous poster hash: 37695...a12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #4 Del Skrevet 6. november 2014 Jeg ville skrevet om to av avsnittene, til noe slikt som dette: Relevant erfaring bør fremheves før personlighet. Det med gode tilbakemeldinger ville jeg kanskje kuttet ut, med mindre du har referanser som kan bekrefte påstanden din. Ellers savner jeg litt infomasjon om hvorfor du vil ha nettopp denne stillingen. Å utvikle seg videre som sykepleier blir kanskje litt generelt. Takk for tipset, det skal jeg fikse på Anonymous poster hash: 1ae09...be3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #5 Del Skrevet 6. november 2014 Du burde også henvise til der de har satt annonsen selv. Altså ikke Finn.no. Anonymous poster hash: 37695...a12 Hvor de har satt annonsen? Har de ikke lagt den ut på Finn da? Anonymous poster hash: 1ae09...be3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #6 Del Skrevet 6. november 2014 Jeg synes det var en god søknad, men jeg synes det med utdanningen din var veldig ullent. Det står sikkert på CVen din, men det kan være greit å skrive at du er nyutdannet (hvis du er det), evt når du ble ferdig med utdanningen og ble godkjent sykepleier, og hva du har spesialisert deg i (er det rus og psykiatri? - savner noe konkret om dette). Kanskje ville jeg strukturert søknaden bedre - altså: Først hatt litt om den formelle utdanningen jeg har. Så et avsnitt om erfaringer/praksis innen rus/psykiatri. Så et avsnitt om deg selv som person - jordnær, tålmodig, ansvarsfull, samarbeidsvillig - altså samle dette så det ikke kommer på ulike steder innen søknaden. Lykke til med søknaden! Anonymous poster hash: 8d4cf...a28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tuppesjura Skrevet 6. november 2014 #7 Del Skrevet 6. november 2014 Jeg ville byttet ut ordet tror med mener. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #8 Del Skrevet 6. november 2014 Du bør trekke flere linjer fra tidligere erfaring og personlighet til kravene i stillingen. Hvorfor passer du i stillingen? Vet du noe om arbeidsstedet så er det bra å trekke frem det også. Det er helt fint at du referer til at du fant stillingen på finn hvis det var der du fant den. Anonymous poster hash: 1225c...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #9 Del Skrevet 6. november 2014 Skriv hvordan det blir til slutt Anonymous poster hash: 2938c...5f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #10 Del Skrevet 6. november 2014 Takk for alle gode tips! Har tatt med meg flere av dem, og håper den er litt bedre nå? Jeg har forresten ikke spesialisert meg i noe (det går ikke an på sykepleien), men tok med når jeg ble utdannet. Ble det bedre? Føler jeg gnir det inn at jeg er nyutdannet, men det ser de jo på Cven uansett.. Ellers byttet jeg ut "tror" med "mener", og tok det formelle først, og samlet alt personlig til slutt. Prøvde også og få med et setning om hvorfor jeg mener stillinger er interressant til meg.. Søknad på stilling som sykepleier på psykiatrisk klinikk, avdeling psykose. Jeg viser til annonsen på Finn.no, og søker med dette den ledige stillingen som sykepleier ved psykiatrisk klinikk, avdeling psykose. Jeg er en kvinne på 23 år som ble ferdig utdannet sykepleier juni 2014. De siste årene har jeg vært bosatt på xxxx, og nå ønsker jeg og min samboer å flytte tilbake til xxxxx. Med et stort ønske om å utvikle meg videre som sykepleier, mener jeg både min utdanning og erfaring fra avlaster-tjenesten og xxxxx sykehus vil være nyttig for denne stillingen. Da jeg trives godt med målrettet og løsningsorientert arbeid, samt i et aktivt og utfordrende miljø er dette en stilling som jeg føler ”treffer” meg godt. ß Hvorfor jeg mener den er interessant og hvorfor jeg søker?) Jeg vil gjerne få fremheve hvor godt jeg trivdes i min praksisperiode under sykepleieutdanningen på DPS - Rus og Psykiatri, både overfor brukere og pårørende, og de gode tilbakemeldingene jeg har fått i møte med ulike mennesker. Skal jeg ta vekk det jeg har understreket? I løpet av min tid som avlaster i xxxx kommune har jeg utviklet meg mye – både faglig og som person. Å ha ansvar for en person med lett utviklingshemming og tilleggsproblematikk innenfor psykiatrien har lært meg viktigheten av struktur og trygge rammer, og mener dette er noe som vil komme godt med i denne stillingen. Som person er jeg jordnær, tålmodig, reflektert og en god lytter. I meg vil dere få en ansvarsfull, samarbeidsvillig kollega som er meget lærevillig og genuint interessert i faget. Det vil glede meg om dere finner mine kvalifikasjoner av interesse og jeg håper å få muligheten til å utdype min motivasjon i en samtale. Vennlig hilsen xxxx xxx xxxx Anonymous poster hash: 1ae09...be3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 6. november 2014 #11 Del Skrevet 6. november 2014 Jeg har hørt at man ikke skal ha detaljer som hvor gammel du er, hvilket kjønn du er osv i en søknad, ettersom det skal stå på CV'en. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #12 Del Skrevet 6. november 2014 Jeg har hørt at man ikke skal ha detaljer som hvor gammel du er, hvilket kjønn du er osv i en søknad, ettersom det skal stå på CV'en. Hmm.. Jeg har vært litt usikker på dette.. Men ettersom jeg er bosatt i en by laaang vekke fra den jeg søker i, så bør jeg kanskje få med at jeg har planer om å flytte? Kanskje kjønn er litt unødvendig ja.. Anonymous poster hash: 1ae09...be3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stortsettglad Skrevet 7. november 2014 #13 Del Skrevet 7. november 2014 I meg vil dere få en ansvarsfull, samarbeidsvillig kollega som er meget lærevillig og genuint interessert i faget. Jeg ville omformulert som jeg allerede har foreslått, eller til "Med meg på laget vil dere få..." eller liknende, for jeg synes ikke det ser ut som gramatisk riktig å skrive "I meg vil dere få...". Det er flisespikkeri, men hvis den som skal vurdere søknaden henger seg opp i sånt, så kan det være grunnen som gjør at en annen med liknende kompetanse som deg heller blir valgt. Kan du påpeke hva i stillingsannonsen som treffer deg så godt?? Søknaden er godt formulert og strukturert, men sånn den er nå, kan det se ut som du har skrevet én søknad som du såvidt justerer for flere ulike jobber. Som AB#8 sier, kan du kanskje trekke flere linje mellom kravene i stillingsannonsen og det du har å tilby? Når det gjelder det å få utdype din motivasjon, er det viktigere å få inn den fordypningen i søknaden, enn å fortelle at du gjerne vil utdype. Understreket tekst synes jeg du skal ta med, men setningen er tung, og bør deles i to setninger. F.eks. sånn som jeg foreslo tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #14 Del Skrevet 7. november 2014 Jeg ville omformulert som jeg allerede har foreslått, eller til "Med meg på laget vil dere få..." eller liknende, for jeg synes ikke det ser ut som gramatisk riktig å skrive "I meg vil dere få...". Det er flisespikkeri, men hvis den som skal vurdere søknaden henger seg opp i sånt, så kan det være grunnen som gjør at en annen med liknende kompetanse som deg heller blir valgt. Hehe, jeg har faktisk selv formulert en lignende setning for ikke så lenge siden - "I meg vil dere få en ....... kollega". Det er sakset fra enellerannen tips-side for CV-skriving. CV-nerdens nettside, kanskje? Vet ikke om du, TS, også har sakset dette fra CV-nerden. Jeg liker setningen, men kanskje vi ikke er de eneste som bruker den. Den har kanskje blitt en klisjé innen jobbsøking? Det kan være en grunn til å omformulere, bruke eksempelet til stortsettglad over. Anonymous poster hash: 8d4cf...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nana Skrevet 7. november 2014 #15 Del Skrevet 7. november 2014 Jeg syns du brukte ordet "person" mange ganger med tett mellomrom. Flisespikkeri, men... ...både faglig og som person. Å ha ansvar for en person med lett utviklingshemming og tilleggsproblematikk innenfor psykiatrien har lært meg viktigheten av struktur og trygge rammer, og mener dette er noe som vil komme godt med i denne stillingen. Som person er jeg jordnær, tålmodig, reflektert og en god lytter. I meg vil dere få en ansvarsfull, Må legge til at søknaden din ellers var veldig bra etter min mening :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #16 Del Skrevet 7. november 2014 Jeg vil bare legge til en ting. Det er sjelden lurt å bare liste opp mange personlige egenskaper, det er det veldig enkelt å gjøre. Skriv heller mer utdypende med eksempler om hva du har fått til i arbeidslivet og hvordan disse erfaringene kan hjelpe deg å gjøre en god jobb. Anonymous poster hash: 27d98...21b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå