AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #1 Skrevet 6. november 2014 Hei, Var nettopp hos NAV og ble fortalt at jeg ikke lenger har krav på sosialstønad da jeg ikke møtte opp på et jobbkurs. Jeg fikk aldri info om når/hvor det var, heller ingen kontaktinformasjon for kurset. De sa at dette var mitt ansvar å finne ut, og at jeg burde ha ringt jobbkurset for denne infoen. Problemet her er at jeg ikke finner noen info om at jeg faktisk kan miste retten til sosialstønad. Det står at jeg kan miste retten på ytelser dersom jeg uteblir, men så vidt jeg vet er det en forskjell på f.eks dagpenger og sosialstønad når det kommer til bortfall og karanteneperioder. Jeg skal bli oppringt av min saksbehandler i løpet av 48 timer. Noen tips til hva jeg kan si? Dette vil for øvrig være siste gang jeg faktisk trenger sosialstønad, da jeg begynner i ny jobb 1 desember. Anonymous poster hash: 348df...232
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #2 Skrevet 6. november 2014 Grunnen til at jeg er litt forvirret er fordi jeg har krav på sosialstønad, på grunn av min situasjon. Jeg har aldri lest om at noen faktisk har mistet retten til stønad på grunn av dette.. Frustrerende. Anonymous poster hash: 348df...232
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #3 Skrevet 6. november 2014 Helt riktig gjort. utrolig fatatt av deg. Anonymous poster hash: 6c6b2...4c2 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #4 Skrevet 6. november 2014 Grunnen til at jeg er litt forvirret er fordi jeg har krav på sosialstønad, på grunn av min situasjon. Jeg har aldri lest om at noen faktisk har mistet retten til stønad på grunn av dette.. Frustrerende. Anonymous poster hash: 348df...232 Krav og krav..... Du kan ikke bare sitte på rompa og kreve. Du må faktisk yte litt selv også. Flott at de tar fra deg stønaden . Viser at det er litt tak i de som jobber på kontoret der. Anonymous poster hash: 35595...506 3
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2014 #5 Skrevet 6. november 2014 Du har krav på sosialstønad, men kan forvente bare halve av summen som er vanlig i din kommune.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #6 Skrevet 6. november 2014 Helt riktig gjort. utrolig fatatt av deg. Anonymous poster hash: 6c6b2...4c2 Tja, kommer jo an på hvilke dager jeg liksom skulle ha vært på kurs. Hvis det var de dagene jeg tror det var så kunne jeg jo uansett ikke være på kurs. Med mindre jeg heller skal på jobbkurs i stedet for intervjuer og vikar jobb. Anonymous poster hash: 348df...232
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #7 Skrevet 6. november 2014 Se der. Holdningen din er helt på tryne. Du kan ringe og gi beskjed ihvertfall. Typisk late folk og skal ha alt oppi henda. Anonymous poster hash: 6c6b2...4c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå