Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har fått innvilget ung ufør, men ikke ung ufør tillegget. Noen i samme situasjon som har klaga på dette? Begrunnelsen til NAV var at jeg har klart å gjennomføre nettstudier og klart å vært tildels i tiltak, derfor er jeg ikke kvalifisert til å få tillegget. Nettstudiene gjorde jeg jo hjemme derfor klarte jeg det, men har ikke klart å fullføre noen av tiltakene pga. sykdommene mine. Uføretidspunktet er satt til 2004. Jeg bare synes det er litt rart at jeg ikke har krav på tillegget, når de ser at jeg ikke har lykkes med å være i et eneste tiltak.

Anonymous poster hash: af178...846

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått ung ufør uførepensjon uten å få ung ufør tillegg?

Her må du pressisere og komme med alder om noen skal forstå og kunne svare deg.

Anonymous poster hash: 3c43f...9de

Skrevet

Hei!

Jeg har fått innvilget ung ufør, men ikke ung ufør tillegget. Noen i samme situasjon som har klaga på dette? Begrunnelsen til NAV var at jeg har klart å gjennomføre nettstudier og klart å vært tildels i tiltak, derfor er jeg ikke kvalifisert til å få tillegget. Nettstudiene gjorde jeg jo hjemme derfor klarte jeg det, men har ikke klart å fullføre noen av tiltakene pga. sykdommene mine. Uføretidspunktet er satt til 2004. Jeg bare synes det er litt rart at jeg ikke har krav på tillegget, når de ser at jeg ikke har lykkes med å være i et eneste tiltak.

Ung ufør er ingen egen ytelse,men er særtillegg man kan få på AAP eller ufør,så her har du tydligvis misforstått noe.

Anonymous poster hash: 84039...acf

• Liker 1
Gjest Malanthor
Skrevet

Kravet for ung ufør er varig ufør før fyllte 26 år.

Det går ikke an å få innvilget ung ufør uten å få tilegget.

Skrevet

Jeg er 35 år så ja jeg var 26år i 2004. Ser nå at jeg har misforstått litt, men der er vel lov det eller? Fikk det innvilga forrige uke så er mye nytt å sette seg inn i. Jeg har fått uførepensjon, og spør om det er noen som har klaga som ikke fikk tillegget?

Skrevet

Hva mener du med dette? at du ikke har fått ung ufør tillegg disse årene du var på aap?..

Eller er det at du får fått ung ufør tillegg, men ikke fått ung ufør når u søke uføretrygd!?

Anonymous poster hash: a47c1...d90
Skrevet

Kravet for ung ufør er varig ufør før fyllte 26 år.

Det går ikke an å få innvilget ung ufør uten å få tilegget.

Dette stemmer ikke helt.

"Ung ufør er den som er født ufør, eller er blitt minst 50 prosent ufør før han eller hun fylte 26 år. Hvis du er ung ufør kan du få en garantert tilleggsytelse etter særlige regler."

Du må ha en alvorlig og klart dokumentert sykdom. Dersom du har en slik sykdom før du fyller 26 år, men fortsatt har vært mer enn 50 prosent yrkesaktiv, kan du likevel få garantert minste tilleggsytelse dersom du søker om uførepensjon før du fyller 36 år. Formålet med særregelen er at unge uføre som har redusert mulighet til selv å tjene opp rettigheter med egen inntekt, skal sikres en garantert minste ytelse.

Anonymous poster hash: 84039...acf

Skrevet

Jeg er 35 år så ja jeg var 26år i 2004. Ser nå at jeg har misforstått litt, men der er vel lov det eller? Fikk det innvilga forrige uke så er mye nytt å sette seg inn i. Jeg har fått uførepensjon, og spør om det er noen som har klaga som ikke fikk tillegget?

Vi må nesten vite diagnosen du er innvilget uføre på og. Ring FFO sitt rettighetssenter.Der får du konkret svar av jurister.

Anonymous poster hash: 3c43f...9de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...