Gå til innhold

Virker det ut som om jeg har dårlige sjanser på å finne kjærligheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så lyst på en kjæreste. Men siden forrige forhold har jeg datet 10 personer over halvannet år, gjennom nettdating.

Jeg har blitt dumpet av 4 personer. Mens 2 personer uttrykte klart at de ville ha forhold med meg. Mens resten virker mer sex interesserte ut.

Utifra denne erfaringen: Kan det virke som om jeg an ha sjanse til at jeg kan finne kjærligheten? Eller virker det som om jeg har dårligere odds enn folk flest?

Jeg har en som jeg dater nå, men jeg tror at jeg mulig bør komme meg vekk fra den situasjonen for han virker mer sexinteressert ut enn noe annet. Så trenger litt inspirasjon føler jeg.

Er det flere her inne som har datet mange gjennom nettdating, og opplevd mye nedturer på veien?

Anonymous poster hash: b272b...6bb
Videoannonse
Annonse
Gjest HeiHade
Skrevet (endret)

Det er da helt umulig å si uten å vite noe om deg. Ser du ut som, og oppfører deg som, ei trollkjerring så ja, da kan det bli tøft. Ellers liker jeg å tro at de fleste har sjans hvis de satser på personer som er rett for dem.

Endret av HeiHade
  • Liker 1
Gjest Jessica-Oslo
Skrevet

Jeg tror det er ganske vanlig å treffe en del ulike mennesker via nettdatingsidene før man treffer. Det er noe med at det er vanskelig å danne et realistisk bilde av vedkommende over nett, derfor tar det gjerne litt tid før man treffer spikeren :)

Ikke mist motet - jeg har troen på at det finnes noen der ute for de fleste av oss!

• Liker 1
Skrevet

Ut..?

Anonymous poster hash: c5188...621
  • Liker 5
Skrevet

Du har funnet forholdsmateriale i 2 av 10 fyrer du har datet det siste året.

Som mann med en manns erfaringer med kjærlighet: det ser ganske lyst ut.

• Liker 3
Skrevet

Du har funnet forholdsmateriale i 2 av 10 fyrer du har datet det siste året.

Som mann med en manns erfaringer med kjærlighet: det ser ganske lyst ut.

Enig i det. Utifra erfaringene mine så tror jeg at det er et håp. Jeg har gått på mange bommerter der mannen virker kun sexinteressert, men samtidig så velger jeg å ta det til meg som kompliment. For jeg tror ikke at disse mennene hadde ønsket sex med hvem som helst.

Jeg har veldig roen med å finne kjærligheten. Vi heller være alene enn å være i et feil forhold. Men jeg håper jo på å møte en som jeg kan ha det veldig fint sammen med :)

Skrevet

Hvorfor fungerte det ikke med en av de 2 som var interessert i et forhold?

Anonymous poster hash: a23c8...56c
Skrevet

Er det så ille at et hannkjønn er sexinteressert, hvorfor i så fall? For min del er i alle fall sex en vesentlig del av det å innlede noe mer enn bare vennskap til noen, uten nettopp sexen hadde jeg følt at et forhold ikke var som det burde.

Skrevet

Enig i det. Utifra erfaringene mine så tror jeg at det er et håp. Jeg har gått på mange bommerter der mannen virker kun sexinteressert, men samtidig så velger jeg å ta det til meg som kompliment. For jeg tror ikke at disse mennene hadde ønsket sex med hvem som helst.

Kanskje jeg skal si noe om dette her. Menn som "kanskje bare er interessert i sex"

Min erfaring, og det jeg har diskutert med andre er (forenklet):

Menn er også interessert i sex, når de er interessert i forhold

Kvinner er også interessert i forhold, når de er interessert i sex

(Det vil si at hierarkiet mellom sex og forhold er motsatt.)

Jeg tror de aller fleste menn har opplevd å tone flagg for forhold, "gå forholdsvegen", og har opplevd å bli "satt på vent" med både sex og forhold, og sendt ut på ei lang ørkenvandring med kurtise og gjeting: en sillion dater før man er kjærester, kjærester ei uke eller to og så kan man ha sex. Dersom han forstår å gjøre seg sexy, blir det derfor mer rasjonelt å "gå sexvegen" fordi han da slår to fluer i en smekk (det var nå en jævlig dårlig måte å si det på): sex etter noen få dater og får kjæreste ved frokostbordet morgenen etter, nypult og fornøyd.

Om dette er en ideell måte å bli sammen på, det kan man spørre om. Men uansett får mannen noe ut av det hvis han går sexvegen. Går han forholdsvegen, kan han for ende opp blakk og, det har skjedd, bli slått på målstreken av en som har gått sexvegen.

Skrevet

Jeg er en mann som ikke ville hatt sex på noen mnd i "dating" stadiet. Tar meg kjempegod tid og ønsker å virkelig bli kjent med personen jeg dater. Det er kanskje ikke så mange menn som faktisk setter mer pris på kjærligheten, enn å telle timer til når de får sin sex debut.

Anonymous poster hash: ff375...a3f
  • Liker 2
Skrevet

Unnskyld at jeg sier det, men det er faktisk viktig med et normalt godt språk i omgang med andre. Du føyer til ordet "ut" hele tiden der det ikke skal være. Det høres ikke så smart ut. Om du er utenlandsk, så greit. Men om du har vokst opp i landet eller har bodd her mange år så forventes det at du kan språket. Om du er pen og ikke kan uttrykke deg riktig, så er det lett å havne i båsen "bimbo". Dessverre.

Anonymous poster hash: 978b3...541
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...