nocebo Skrevet 6. november 2014 #1 Skrevet 6. november 2014 I forbindelse med at jeg skriver mitt testamente, sitter jeg også å leker med tanken på å skrive et brev/noen ord om hva jeg ønsker skal skje med meg etter at jeg er død, utover det rent økonomiske. Som f.eks. tanker om begravelsessted, kremasjon/ikke kremasjon osv. osv. Er det noen andre som har skrevet dette? Hvor har dere i tilfelle det oppbevart, og er noen informert om dets eksistens? (og er det ufint å skrive det i "comic sans", bare sånn for morro skyld?)
masekopp Skrevet 6. november 2014 #2 Skrevet 6. november 2014 Jeg har skrevet noe sånt. Ikke med advokat eller noe, men bare en liste jeg har sagt jeg har som jeg vil de skal respektere hvis jeg dør. Er veldig opptatt av sangvalg i begravelsen. Hehe.
Gjest HeiHade Skrevet 6. november 2014 #3 Skrevet 6. november 2014 Nei, men jeg kunne heller ikke brydd meg mindre om hva som skjer med meg og rundt meg etter jeg er død. Jeg er jo borte uansett. Det med comic sans synes jeg du burde gjøre, uansett, da jeg synes alt som er "bare for moro skyld" er flotte greier og folk generelt trenger å ta seg selv litt mindre høytidelig. Go for it. 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #4 Skrevet 6. november 2014 Samme som med HeiHade. Har ikke skrevet noe slikt fordi det ikke betyr noe for meg, jeg er ikke religiøs og vet at jeg ikke kommer til å kunne bry meg når det først skjer. Når det gjelder oppbevaring kan det jo være litt tricky hvis du ikke vil informere folk. Jeg vet ikke om du skal legge inn testamentet hos tingretten, kanskje det er mulig å bare hive inn denne informasjonen der i samme slengen. Når man skriver et vanlig testamente her til lands er kravene egentlig veldig greie: Du må ha myndige vitner, testamentet må være skriftlig, vitnene må ikke tilgodeses og andre slike formelle krav. Innholdsmessig er det ingenting som hindrer deg i å bare skrive disse tingene rett i testamentet. Du kan skrive inn alt fra slike "siste ønsker" til hele Pokemon-sangen ("Nå skal jeg ut på eventyr" passer jo ikke så verst, selv om fortsettelsen er litt mer unaturlig) midt i testamentet ditt uten at det gjør noe med gyldigheten av resten av testamentet. Hvis det skal oppbevares hos en advokat går det også alltids an å ha disse papirene der de også. Det er vel få tryggere måter å forsikre seg om at noe blir lest her i verden enn å sørge for at det ligger sammen med testamentet sitt Anonymous poster hash: 5c639...a72 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå