Gå til innhold

Snille gutter er ikke interessant for meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor, men jeg har egentlig lyst å være sammen med en snill gutt sånn seriøst. Men det går liksom ikke. Tror jeg er ute etter spenning og slikt, men det ender som regel med at jeg blir dårlig behandlet av en slem mann. Selv da blir jeg værende i sammen med han enten fordi jeg er redd for hva han vil gjøre hvis jeg går, eller fordi jeg ikke føler jeg fortjener bedre.

Noen andre som kjenner seg igjen?

Ser at det er endel snille gutter som ikke får seg noe. Kan dette være årsaken til at de aldri får seg noe?

Anonymous poster hash: ef2a9...249
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Damer er gærne. Da jeg var 15 år og behandlet jenter på en ikke helt god måte var jeg usannsynlig populær. Vi snakker level stalking. Det var ekstremt. Når jeg ble eldre og faktisk skjønte hvor trivelig et forhold kunne være virket det som om interessen dabbet av.

Min personlige erfaring er at damer elsker menn som egentlig ikke vil ha dem. Det er totalt ulogisk! For meg er det en forutsetning for at jeg skal bli interessert at dama viser interesse. Kall det gjerne et luksusproblem, eventuelt et æresbegrep.

• Liker 4
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor, men jeg har egentlig lyst å være sammen med en snill gutt sånn seriøst. Men det går liksom ikke. Tror jeg er ute etter spenning og slikt, men det ender som regel med at jeg blir dårlig behandlet av en slem mann. Selv da blir jeg værende i sammen med han enten fordi jeg er redd for hva han vil gjøre hvis jeg går, eller fordi jeg ikke føler jeg fortjener bedre.

Ser at det er endel snille gutter som ikke får seg noe. Kan dette være årsaken til at de aldri får seg noe?

Hvor gammel er du? Denne holdningen har mye med selvtillit og alder å gjøre etter min erfaring. Badboys er populært når man er tenåring, så vokser de fleste fra det. Mener ikke å høres nedlatende ut, men etter hvert så finner man jo ut hvilke egenskaper man trenger i en gutt og ikke :)

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er du? Denne holdningen har mye med selvtillit og alder å gjøre etter min erfaring. Badboys er populært når man er tenåring, så vokser de fleste fra det. Mener ikke å høres nedlatende ut, men etter hvert så finner man jo ut hvilke egenskaper man trenger i en gutt og ikke :)

24 år

Skrevet

Neppe, det er ikke fordi en fyr er snill at han ikke får seg noe.

• Liker 3
Skrevet

Neppe, det er ikke fordi en fyr er snill at han ikke får seg noe.

Men siden jeg mister interessen for disse snille guttene ganske raskt, så vil det jo si at det er noe i det? Og når gutter sier det samme så blir man litt betenksom på om det faktisk er noe i det. Er det noe galt med meg som må oppsøke dårlige menn for å bli interessert?

Vet det høres rart ut, men tror mange kvinner har det sånn som meg. Man får ikke respekt for noen som bare vil være en høfflig god mann mot deg. Vi kvinner er ikke så lette å forstå oss på for dere menn. :)

• Liker 1
Skrevet

Det er jo flott at du vet hva du vil ha, og hva du ikke vil ha. Verken du selv eller den eventuelle snille gutten vil tjene noe på at du er sammen med en personlighet du ikke finner attraktiv.

På mer generelt grunnlag så skjønner jeg at disse såkalte snille menna blir frustrerte til tider. Såklart skylder ikke verden dem noenting, og det gjør ikke damene heller. Disse menna er ikke bra nok til at kvinnfolka vil ha dem, det er damenes valg og ferdig med den saken. Samtidig er det ikke veldig rart at oppgittheten kommer snikende når de snille menna som ikke damene vil ha kan lese om kvinnebedårere som dette (fra Agderposten):

Bak lukkede dører i Aust-Agder tingrett forteller fire kvinner rystende historier om grov vold, voldtekter og sex-sadisme. Alle fire har vært samboere med den samme mannen.

Mannen skal ha flyttet fra den ene kvinnen til den andre.

Kvinnene beskriver en mann som bare flyttet inn med noen klær og noen bager. Og ble boende – til han selv valgte å flytte ut.

På spørsmål om hvorfor hun stadig lot ham få komme tilbake, til tross for volden hun skal ha blitt utsatt for, svarer en av kvinnene dette:

– Det var jo mitt eget valg å ta tilbake dette gale begjæret.

Forleden forklarte den 26 år gamle kvinnen seg i Aust-Agder tingrett. Da mannen flyttet fra sin tidligere samboer, som han ifølge tiltalen skal ha stripset fast i flere timer, «med hendene og bein sammen bak på ryggen», flyttet han hjem til den 26 år gamle kvinnen. En kvinne han ifølge tiltalen også skal ha voldtatt på en svært smertefull og bestialsk måte.

Mens mannen selv blir beskrevet som en «kvinnebedårer», med mange seksuelle forhold, stilte han ifølge kvinnene helt andre krav til dem:

– Hvis jeg kom to minutter for sent hjem fra jobb, hadde jeg ifølge ham hatt sex med alle som gikk langs veien, forklarer en av kvinnene.

– Og hvis jeg i tillegg dusjet – hva hadde jeg gjort da? la hun til.

Selv beskrev hun et forhold med stadig krangling om seksuell utroskap.

Når han ikke fikk ut det han mente var sannheten om deres påståtte utroskap, benyttet han ifølge kvinnene torturlignende metoder.

Ifølge tiltalen har mannen benyttet ulike former for tvang mot alle kvinnene.

– I tillegg kommer den psykiske volden, forklarer en av kvinnene.

Hele natten kunne han, ifølge kvinnen, finne på å krangle. Så ville han ha sex:

– Når man er sliten av å krangle og bare vil sove, tenker man «ja vel, la det skje». Min plikt i forholdet vårt var å tilfredsstille ham.

Anonymous poster hash: 3d244...aba
  • Liker 4
Skrevet

Før en kan forstå og si noe som helst bør du besvare følgende spørsmål

- Hva er slem i denne sammenhengen?

- Hva er snill i denne sammenhengen?

Skrevet

Før en kan forstå og si noe som helst bør du besvare følgende spørsmål

- Hva er slem i denne sammenhengen?

- Hva er snill i denne sammenhengen?

Slem er de som utnytter meg og manipulerer meg, prøver å være noe de ikke er. Det er akkuratt som om jeg fortjener å være med slemme mannfolk.

Snille er de som lager en romantisk middag til meg, sier de er glad i meg, gir meg for mye positiv oppmerksomhet. Da blir det veldig kjedelig, for da er det ingenting som er magisk lenger. Man vet hvor man har den snille mannen. Følelsene forsvinner.

Sier ikke at følelsene er gode til en slem mann, men jeg har følelser for han selv om han er slem og til og med voldelig. Blir liksom mer levende forhold utav det.

Skrevet

Slem er de som utnytter meg og manipulerer meg, prøver å være noe de ikke er. Det er akkuratt som om jeg fortjener å være med slemme mannfolk.

Snille er de som lager en romantisk middag til meg, sier de er glad i meg, gir meg for mye positiv oppmerksomhet. Da blir det veldig kjedelig, for da er det ingenting som er magisk lenger. Man vet hvor man har den snille mannen. Følelsene forsvinner.

Sier ikke at følelsene er gode til en slem mann, men jeg har følelser for han selv om han er slem og til og med voldelig. Blir liksom mer levende forhold utav det.

Så det du sier er at du synes det er spennende å bli psykisk og fysisk misshandlet?

• Liker 2
Skrevet

Så det du sier er at du synes det er spennende å bli psykisk og fysisk misshandlet?

Jeg vil ikke bli misshandlet, men jeg føler at jeg blir "satt på plass" av en mann som ikke behandler meg så godt hele tiden. Da er det ikke jeg som bestemmer lenger. Jeg gir mer av meg selv da. Veldig merkelig at jeg blir mer interessert i en slem mann, men sånn er det.

Skrevet

Men siden jeg mister interessen for disse snille guttene ganske raskt, så vil det jo si at det er noe i det? Og når gutter sier det samme så blir man litt betenksom på om det faktisk er noe i det. Er det noe galt med meg som må oppsøke dårlige menn for å bli interessert?

Vet det høres rart ut, men tror mange kvinner har det sånn som meg. Man får ikke respekt for noen som bare vil være en høfflig god mann mot deg. Vi kvinner er ikke så lette å forstå oss på for dere menn. :)

Vil bare ha sagt at det er veldig mange kvinner som liker snille menn også, og som får respekt for en mann nettopp fordi han er høflig og god! Hvilke kvinner det er mest av vet jeg ikke, men jeg velger å tro at de fleste ønsker seg en snill og omsorgsfull mann.

Når det gjelder HI ditt tror jeg muligens dette kan ha med selvtillit å gjøre. Jeg ville ha jobbet litt med meg selv om jeg var deg og ventet litt med å treffe noen ny :)

• Liker 1
Gjest Malanthor
Skrevet

Virker som om TS har klare psykiske problemer basert på hva hun skriver. Søk hjelp!

• Liker 3
Gjest Jessica-Oslo
Skrevet

Har du noen gang vært sammen med en mann som har vært motsatt da TS? En som får deg til å føle deg verdsatt og 100% trygg på ham?

Gjest Heartbeat
Skrevet

Jeg er motsatt. Bare interessert i de gode og snille gutta pga jeg vet hvor forferdelig det er å være i forhold med en badboy.

Så det har vært litt spredt gjennom årene, men nå vet jeg iallefall at de gode, snille og trofaste er BEST. :rodmer:

Skrevet

Ikke rart jeg er alene.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg vil ikke bli misshandlet, men jeg føler at jeg blir "satt på plass" av en mann som ikke behandler meg så godt hele tiden. Da er det ikke jeg som bestemmer lenger. Jeg gir mer av meg selv da. Veldig merkelig at jeg blir mer interessert i en slem mann, men sånn er det.

Hvorfor tror du at du føler det er en lettelse (?) å ikke ta avgjørelser? Er du redd for å ta ansvaret dersom noe går galt? Er du usikker på om du kan ta gode avgjørelser?

Endret av ord deling
Skrevet

Jeg har aldri vært interessert i " slemme gutter" . Jeg ser ned på folk som er nødt til å bruke ulike hersketeknikker for å kontrollere andre og mister respekt for folk som ikke behandler meg med respekt. Har vært i et dårlig forhold i tro om at han var en " snill gutt" , men så viste det seg at han var en rabiat, kontrollerende, dramaqueen, med mindreverdighetskomplekser som hadde store problemer med å kontrollere seg selv. Mistet mer og mer respekt for hvert slag og hver episode med drama for småting. Tok en tid før jeg fikk dratt min kos, rett og slett fordi jeg var redd hva han skulle gjøre om jeg dro.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er forholdet til faren din? Er bemerkelsesverdig hvor ofte det er en sammenheng der.

Anonymous poster hash: 925f3...a42
  • Liker 2
Skrevet (endret)

TS, jeg tror du er en mann som utgir deg for å være en ung kvinne.

En såkalt 'snill' mann, stemmer det?

Måten du legger fram problemstillingen på er så kunstig.

Endret av Deterbaremeg
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...