Gå til innhold

Psoriasis, luftfukter og kontorjobb.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på om denne kanskje burde ligge i kropp og helse?

Er i permisjon nå og psoriasisen er bedre enn på aldri så lenge, har faktisk ikke vært så bra siden jeg var hjemme i permisjon sist. Jobber på kontor, med mye papirer og luften er mye tørrere enn hjemme/andre plasser, dette gjør psoriasisen mye værre. Vil det hjelpe med luftfukter? Noen som har forsøkt det?

Anonymous poster hash: 3b574...31e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Luftfuktere ødelegger hus og innventar. De fører og til muggsoppvekst.

At du blir dårligere av tørr luft har jeg ingen tro på. Det går plenti behandlingsreiser til Gran Canaria og Valle Marina for folk med psoreasis, eksem og lungesyke nettopp fordi luften er tørr der nede. Ja, klimaet er og stabilt og solfylt.

Det er en vesentlig forskjell på luft som oppleves som tørr og at mennesker tror luften er tørr. Du skriver det jo egentlig selv, der er mye papirstøv i luften. Papirstøv og masse partikler i luften får pfte mennesker til feilaktig å tro at luften er tørr.

Reagerer du så veldig bør du begynne å tenke på andre tiltak enn luftfukter for å unngå forverring av din hudsykdom.

Anonymous poster hash: b7c2b...ad5

Skrevet

Luftfuktere ødelegger hus og innventar. De fører og til muggsoppvekst.

At du blir dårligere av tørr luft har jeg ingen tro på. Det går plenti behandlingsreiser til Gran Canaria og Valle Marina for folk med psoreasis, eksem og lungesyke nettopp fordi luften er tørr der nede. Ja, klimaet er og stabilt og solfylt.

Det er en vesentlig forskjell på luft som oppleves som tørr og at mennesker tror luften er tørr. Du skriver det jo egentlig selv, der er mye papirstøv i luften. Papirstøv og masse partikler i luften får pfte mennesker til feilaktig å tro at luften er tørr.

Reagerer du så veldig bør du begynne å tenke på andre tiltak enn luftfukter for å unngå forverring av din hudsykdom.

Anonymous poster hash: b7c2b...ad5

Så du tror ikke på at tørr luft gjør det værre? Merkelig at det da blir bedre når luftfuktigheten er høyere.

Anonymous poster hash: 3b574...31e

Skrevet

Selv tror jeg faktisk at luftfukter KAN hjelpe, verdt ett forsøk.

Altså i syden er generelt luftfuktigheten høyere enn i Norge,

det kombinert med saltvann/bading og sol gjør at psoriasis

blir bedre i sydligere strøk.

Anonymous poster hash: bcb9c...8eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...