Gå til innhold

Pyntet, men ikke for mye.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg skal på en tilstelning i helgen og jeg sliter sånn med å finne noe å ha på meg. Det er for mennene anbefalt dress, evnt. uniform. Så jeg tenker noe pent, men ikke for pyntet, slik at jeg sklir inn både om folk er veldig og mindre pyntet, om dere skjønner.

Så jeg lurte på om denne kjolen kunne være grei? Med sort dressjakke og sorte strømper 20 den.

Her er den på nettbutikken så dere ser den bedre:

http://www.shopbop.com/cynthia-knit-dress-lace-cut/vp/v=1/845524441953909.htm#reviewsArea

Skoene:

guess-pumps.jpg

Og slik ser den ut på meg:

post-14333-0-52916800-1415222107_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigress
Skrevet

Eg synest ikkje svarte strømper er pent til kvit kjole, og i alle fall ikkje ein kvit kjole med blondeparti på. Eg ser ikkje heilt at du skulle trenge dressjakke til, kjolen er pen nok til den kleskoden du oppgjer. For dei med uniform er ikkje bede om å stille i mørk uniform er dei vel?

For å vere veldig klar: ja, dette kan du gå, den kjolen, med dei skoa og svarte strømper og dressjakke til.

Peronleg ville eg vald anna styling (ljosare sko og truleg med hudfarga strømper, eller eit par eg har som er litt gråbeige, dei ville vore fine til, for eg har eit par lekre sko som ville gått fint til det). Eg synest også at kjolen er meir enn pen nok utan dressjakka.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Den kjolen var helt nydelig.

- og så ble det som Tigress sier litt clash med den lyse kjolen mot sorte strømpebukser i 20 denier.

Jeg ser poenget med sorte strømper og sorte sko, men kjolen er så lys...

- en måte å 'organisere overgangen' mellom den lyse kjolen og de sorte skoene på er å la det gå en tynn sort strek bak på naturfarvede strømpebukser (søm).

Ulempen da er jo at det straks lyser 'stashet opp til en penere fest' av deg.

Jeg tenker på slike, uten ekstra pynt, men det blir kanskje litt mye festpreg for deg?

Skrevet

Tusen takk for konstruktive svar Tigress og Lille-pus.

Tanken med sorte strømper var vel at det ble litt mer nedtonet og "skikkelig", men jeg ser hva dere mener at det kanskje blir litt for hardt.

Jeg har desverre ingen brune sko som passer til så det går ikke.

Ellers har jeg disse:

79d590152200b028fedf0d1a7e0f9600.jpg

Men syns kanskje at det blir litt for lyst og sommerlig?

Eller så har jeg disse:

0034366-large.jpg

I dette mønsteret:

403e4c83277aabcd96fa6b6c9fa5c46a.jpg?130

Men det syns jeg blir for grovt igjen.

Aah, jeg aner ikke! :klo:

Gjest Tigress
Skrevet

Eg ville definitivt gått for dei hudfarga skoa og hudfarga strømper, men så er eg altså ikkje av desse "svarte strømper til alt"-folka heller. Då blir det ganske så kvitt og ljost og slikt, og beina dine kjem til å sjå ut som om dei verkeleg aldri tek slutt. Men det er ok! :-) Og deretter ville EG (men dette er altså veldig subjektivt) funne eit eller anna med fargar på som kunne sprite det litt opp. Ikkje for det, knallraud leppestift og matchande nagler vil vere meir enn nok, altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...