Gå til innhold

Hvordan holde seg til under 1000kr på ukeshandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å prøve å handle kun på mandager, men hva bør jeg kjøpe?

nå blir det mye småhandling og derfor vet jeg ikke hvordan jeg bør sette opp handlelista

vi er 2voksene, 1baby under 1år og 1katt. Skal handle på rema1000

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør handle det dere skal spise, og ikke handle sånt som man ender opp med å kaste.

Kjøp råvarer og lag maten selv, ikke halvfabrikata.

Ta med deg litt oppskrifthefter og sånt fra butikken, og se om du blir inspirert.

Generelle tips:

Om du for eksempel kjøper en hel laks eller ørret (rundt 50,- kiloen tror jeg) og renser og steker den i aluminiumsfolie, server med f.eks. agurksalat, smeltet smør eller rørt rømme og poteter, så har du fiskerester som kan fryses ned i to-tre porsjoner for å lage din egen fiskegrateng fra bunnen senere.

Samme med andre ting som du finner i store pakker, finn måter å få flere middager ut av de på.

Sjekk kiloprisen på varer! Se hvilke kjøttvarer som er på tilbud. Til to voksne, så har du masse rimelige og gode alternative pakker.

Mange billig-varer smaker helt OK. Servelaten, f.esk.

Husk frukt og grønt!

Kjøp oppskåret brød og gjem det i fryseren. Rist etter behov. Da slipper du gammelt brød.

Det som jeg synes er virkelig dyrt og unyttig på butikken, er godterier, snack, brus, øl, cider, ukeblader, og mimiatyrpakker med frukt. Du kan få masse mat for det som et ukeblad koster!

Om dere liker brus, så kjøp deg en soda-streem. og bland kullsyret vann med juce! Veldig godt, sundt, og mye billigere.

Skrevet

Da starter du med å se på tilbudsavisen og sette opp en ukesmeny.

Du tenker på matvarer du kan bruke flere ganger pr uke. Og tenk store kvanta. Frys ned. Og tørrvarer har nesten uendelig holdbarhet.

Rene matvarer (kjøtt, fisk, grønt) er ikke dyrere enn halvfabrikata, dersom en planlegger litt..

Vi er 2 voksne, og 3 barn i barneskolealder (og en katt) Ligger rundt 1000/uke med denne planleggingen.

Skrevet

Jeg lager babymat selv og har bleier for resten av bleieperioden, så eneste babyrelatert jeg trenger på butikken er mme..der sparer jeg jo litt penger..

men da skal jeg begynne og lese igjennom kokebøker :) takk for tips :)

Skrevet

Sjekk også ut Middag under 100-lappen-menyene som Rema har, du finner oppskriftsheftene helt fra 2012 til og med dagens oppskrifter her.

Det er mye god mat til en billig penge i de heftene og kanskje du får litt inspirasjon til å lage dine egne retter?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...