AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #1 Skrevet 5. november 2014 Jeg skal nå si opp jobben jeg er ansatt i, jeg har vært sykemeldt siden april. Nav, behandleren min og jeg er enig i at det ikke er plassen for meg å jobbe. Men jeg lurer på hva jeg skal gjøre med delen av sykemeldinga som egentlig skal leveres til arbeidsgiver. Skal den også leveres til nav? Anonymous poster hash: 5440a...564
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #2 Skrevet 5. november 2014 JaAnonymous poster hash: 12ba8...4f1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #3 Skrevet 5. november 2014 Jeg skal nå si opp jobben jeg er ansatt i, jeg har vært sykemeldt siden april. Nav, behandleren min og jeg er enig i at det ikke er plassen for meg å jobbe. Men jeg lurer på hva jeg skal gjøre med delen av sykemeldinga som egentlig skal leveres til arbeidsgiver. Skal den også leveres til nav? Anonymous poster hash: 5440a...564 Ikke si opp jobben din, klarer du ikke å jobbe skal du ha hjelp fra nav. Sier du opp mister du rettigheter!Anonymous poster hash: f5846...f85 1
Frøken askepott Skrevet 5. november 2014 #4 Skrevet 5. november 2014 Jeg ville heller ikke sagt opp jobben min, ihvertfall ikkje førjeg hadde hatt noe annet å gå til, som fungerte.. Har hørt om lignende tilfeller der folk har nærmest blitt presset til å si opp jobbene sine..
Gjest SånnCirka Skrevet 5. november 2014 #5 Skrevet 5. november 2014 (endret) Du kan få en egen sykemelding med friskmelding for arbeidsformidling. Hør med fastlegen din ang. dette. Dette er kun for de som rett og slett blir syke av jobben. Du har da en tidsbegrensing på sykepengene, men du beholder hvertfall rettighetene dine. :-) Fastlegen er rette person og forhøre seg med. Du kan selvsagt høre med NAV også, men det er jo fastlegen som skriver sykemelding og skal vurdere hvorvidt denne løsningen er riktig for deg. Lykke til! Edit: sykemelding med friskmelding til arbeidsformidlig = oppsigelse på dagen uten oppsigelsestid, med sykepenger i en begrenset periode hvor du har tillatelse til å søke jobber, og ingen plikt til å opplyse om at du er sykemeldt. Endret 5. november 2014 av SånnCirka
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #6 Skrevet 5. november 2014 Jeg blir ikke pressa til noen ting, jeg gjør det av hensyn til sjefen min som jeg fortjener å kunne finne noen andre når vi har funnet ut at jeg ikke skal tilbake. Jeg har samme rettigheter uansett, ut april, som det er da sykemeldingsåret er omme og jeg går over på aap om jeg skal over på det. Jeg er i behandling og tiltak gjennom nav, så vi har god kontakt. Anonymous poster hash: 5440a...564
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå