Gjest Poirot Skrevet 20. juli 2004 #1 Skrevet 20. juli 2004 Gang på gang leser jeg det samme; om folk som klager på at deres bh-størrelse er så vanskelig å få tak i på Lindex og H&M. Derfor velger mange heller å gå med helt feil bh, hvilket de klager over, for det er jo (selvfølgleig ikke) hverken optimalt for rygg eller holdning. Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Gå i en undertøysforretning!!! Man kan prøve og få hjelp, for om mulig finne rett størrelse, som man så kan jakte på i billigere butikker. Ja, det kan være litt dyrt, men dropp 6 øl på byen, så er en super bh i boks. Men ikke alle bh'er koster fletta heller. Ønsk deg gavekort til jul og bursdag. Når folk bruker 1000-vis av kroner på øl, sminke, dyre klær og reiser, finner jeg det rett og slett underlig at man ikke har råd til å kjøpe en bh til 400-500 kr.
Gjest Lompa Skrevet 20. juli 2004 #2 Skrevet 20. juli 2004 :oops: JEG er vel en av de som bør somle meg til å legge av penger, ja...
orakel Skrevet 20. juli 2004 #3 Skrevet 20. juli 2004 Amen! til Poirots innlegg. Jeg ergrer meg grønn over folk med f.eks. 75C som påstår at de ikke finner bh'er. Bare tull!
Gjest Poirot Skrevet 20. juli 2004 #4 Skrevet 20. juli 2004 Må bare si at innlegget ikke er ment som bitching, kun et vennlig spark bak. Selv fikk jeg nemlig nytt liv det året jeg fant ut at 75 C var feil, og 70 E var riktig... Og jeg er ikke den eneste i vennegjengen som har fått et slikt sjokk, for å si det slik.....
Gjest Lompa Skrevet 20. juli 2004 #5 Skrevet 20. juli 2004 75 C - 80 C er visst det det går mest av når norske kvinner kjøper bh`er ja. ...Var hos undertøysbutikken på brygga,(husker ikke hva de heter) de er rådyre men har SÅÅÅÅ mye lekkert....! Fikk litt sjokk da damen hjalp meg å få ting og tang på rett plass, hun tok tak i både pupp og bh og løftet og stappet og dro! Men resultatet ble jo dritbra, så jeg skal spare til å gå dit og kjøpe meg et par ordentlige bh`er. Der og Lalina.
Gjest GreenSky Skrevet 20. juli 2004 #6 Skrevet 20. juli 2004 Jeg brukte 80 C, som var for lite, og 80 D var altfor stort. Gikk på LaLina, og fant ut at størrelsen min er 65 F. For en opplevelse det er å gå i riktig BH! En god BH er en investering i komfort og støtte for rygg og skuldre. Å hoste opp litt litt penger og investere i en god BH i forhold til den dritten jeg gikk med før, er vel anvendte penger.
Miss-X Skrevet 20. juli 2004 #7 Skrevet 20. juli 2004 Hmm kanskje jeg skulle prøve å ta meg en tur ned til La Lina. Noen som vet adressen dit?
Fru Fomle Skrevet 20. juli 2004 #8 Skrevet 20. juli 2004 En liten avsporing: Når dere går ned så mye i omkrets (15 cm eller mer), blir det ikke mye som tyter ut mellom bh-en og armhulen da? Kan ikke fordra sånne valker, har nok som det er.....
Gjest Anonymous Skrevet 20. juli 2004 #9 Skrevet 20. juli 2004 En liten avsporing: Når dere går ned så mye i omkrets (15 cm eller mer), blir det ikke mye som tyter ut mellom bh-en og armhulen da? Kan ikke fordra sånne valker, har nok som det er..... Vel... mye bedre med litt som tyter ut (det er for øvrig ikke så mye!) enn pupper som henger og slenger/tyter ut over BHen/legger seg dobbelt inne i BHen/ser trasige ut. Ellers er jeg hjertens enig med deg, Poirot, og oppfordrer alle, små eller store pupper, til å kjøpe ordentlige BHer. Ikke bare føler man seg bedre, de ser bedre ut og er av mye bedre kvalitet også.
Rapitap Skrevet 20. juli 2004 #10 Skrevet 20. juli 2004 Helt enig. Det er vel anvendte penger å bruke det på riktig BH! Selv så fant jeg mine på Kanebo (?) i Bergen. Det koster jo litt, uhm, 5-600 kroner for en BH men det er vel verd det in the long run.
Fru Fomle Skrevet 20. juli 2004 #11 Skrevet 20. juli 2004 Vel... mye bedre med litt som tyter ut (det er for øvrig ikke så mye!) enn pupper som henger og slenger/tyter ut over BHen/legger seg dobbelt inne i BHen/ser trasige ut. Ellers er jeg hjertens enig med deg, Poirot, og oppfordrer alle, små eller store pupper, til å kjøpe ordentlige BHer. Ikke bare føler man seg bedre, de ser bedre ut og er av mye bedre kvalitet også. Nei, jeg er enig i det! Mulig at det ikke tyter så mye ut hvis formen er riktig heller, hva vet jeg... Har tenkt lenge å gå i en butikk der jeg kan få hjelp til å finne riktig, har en god del bomkjøp liggende. Og da hjelper det ikke mye at bh-en var rimelig i utgangspunktet!
Gjest Eir Skrevet 20. juli 2004 #12 Skrevet 20. juli 2004 Helt enig, og i tillegg sparer man inn de ekstra pengene igjen, ved at BH-en varer mye lenger enn billig-variantene. Min første 600 kroners BH har vart i 5 år nå, med flittig bruk, og er fortsatt like fin. :-)
Midnattsol Skrevet 20. juli 2004 #14 Skrevet 20. juli 2004 Hm...kanskje jeg ikke er den størrelsen jeg tror allikevel da.
Rapitap Skrevet 20. juli 2004 #15 Skrevet 20. juli 2004 Statistisk sett så har du nok rett i at du tar feil..
Midnattsol Skrevet 20. juli 2004 #16 Skrevet 20. juli 2004 Mhm, særlig siden jeg også er en 75C kanskje? Dette må undersøkes...når jeg får råd.
Gjest Poirot Skrevet 20. juli 2004 #17 Skrevet 20. juli 2004 En liten avsporing: Når dere går ned så mye i omkrets (15 cm eller mer), blir det ikke mye som tyter ut mellom bh-en og armhulen da? Kan ikke fordra sånne valker, har nok som det er..... Ikke på meg. Mye av dette havner jo nettopp i cuppen.... Og har man litt flesk ekstra, så har man litt flesk ekstra. Blir ikke borte selv om man velger en alt for stor bh.
Gjest Poirot Skrevet 20. juli 2004 #18 Skrevet 20. juli 2004 Undertøysdamer sier at den størrelsen de selger MINST av er 75 B, for de fleste er noe helt annet. De aller fleste i Norge går med for små bh'er.
Gjest Anonymous Skrevet 20. juli 2004 #19 Skrevet 20. juli 2004 Hmm kanskje jeg skulle prøve å ta meg en tur ned til La Lina. Noen som vet adressen dit? Waldemar Thranesgate, ikke så langt fra der den krysser Ullevålsveien!
Miss-X Skrevet 20. juli 2004 #20 Skrevet 20. juli 2004 Waldemar Thranesgate, ikke så langt fra der den krysser Ullevålsveien! Noen som vet hvor lenge de har åpent? Har de evt en nettside?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå