Gå til innhold

Nedskjæring på jobb, omplassering.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vet ikke om dette er plassen å spørre på men..

På jobben min er det nedskjæringer og mange skal omplasseres i det som heter vakantstillinger og mange får tilbud om førtidspensjonering. Ingen skal miste jobben, selv om enkelte stillinger fjernes. Jeg jobber 50%natt og har en lønn som tilsvarer 75% dag. Har jeg krav på samme stilling en annen plass, eller kan jeg måtte risikere å måtte jobbe 75% dag. For jeg regner med at jeg har krav på samme lønn?

Anonymous poster hash: 3e15b...04e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omplassering ved nedskjæringer er et virkemiddel for å hindre arbeidstakere å stå uten inntekt, og på den måten redusere innvirkningene nedskjæringen får på den enkeltes privatøkonomi. Man kan imidlertid ikke forvente samme stillingsprosent, arbeidsoppgaver eller lønn som tidligere. Vær glad for at du har en arbeidsgiver som tar vare på de ansatte i en vanskelig situasjon, de fleste arbeidstakere ville sagt opp ansatte i steden. Dersom du ikke er fornøyd med tilbudet om omplassering, så er det jo bare å søke seg nye jobb.

Anonymous poster hash: f6ca7...eba
Skrevet

Ja, da må jeg nok finne meg en annen jobb. 50% natt gir ikke så mye lønn, og har ikke råd til å tjene mindre..

Anonymous poster hash: 3e15b...04e

Skrevet

Omplassering ved nedskjæringer er et virkemiddel for å hindre arbeidstakere å stå uten inntekt, og på den måten redusere innvirkningene nedskjæringen får på den enkeltes privatøkonomi. Man kan imidlertid ikke forvente samme stillingsprosent, arbeidsoppgaver eller lønn som tidligere. Vær glad for at du har en arbeidsgiver som tar vare på de ansatte i en vanskelig situasjon, de fleste arbeidstakere ville sagt opp ansatte i steden. Dersom du ikke er fornøyd med tilbudet om omplassering, så er det jo bare å søke seg nye jobb.

Anonymous poster hash: f6ca7...eba

Visste ikke fanebust var bruker på kg 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...