Gå til innhold

Har dere tips til fastere rumpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne få litt mindre rumpe og litt fastere og finere i formen, har for flatt og bred rumpa, men vil gjerne ha litt mer sprett rompe :icon_lol: Tar imot masse tips :icon_lol::icon_lol: !!

Anonymous poster hash: acb11...6f8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ts: greit med tips på øvelser jeg kan selv gjøre hjemme og som er enkle å forstå over her ;) ;)

Skrevet

Motbakkeintervaller er det mest effektive. Finn deg en bratt motbakke i nærområdet. Varm opp med 1km lett jogg. Spurt deretter opp bakken, og jogg sakte ned igjen. Hold på i 20-30 min. Trapper er vel så effektiv, dersom du finner en lang nok trapp. Man bør være aktiv i minst ett minutt for best mulig effekt.

Skrevet (endret)

Enig med bakke-og-trappe-inervaller:)
Knebøy, glute bridge, hipthrust og utfallsvarianter er også veldig effektivt (søk på youtube) og kan også gjøres hjemme- til en viss grad. Har du vurdert treningsstudio?

Endret av vogue90
Skrevet

Ja, er medlem på treningsstudio, men her hvor jeg bor nå må jeg kjøre ett stykke for å komme til byen, derfor er ikke det så veldig aktuelt ;)

Skrevet

Ja, er medlem på treningsstudio, men her hvor jeg bor nå må jeg kjøre ett stykke for å komme til byen, derfor er ikke det så veldig aktuelt ;)

Ts

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Squats funker som fy ;)

:bond: Det heter knebøy! :bond:

Skrevet

Du har fått mange fine tips her - jeg anbefaler knebøy med strikk, glute bridge med strikk og bulgarske utfall. Strikk gjør at det blir tyngre for rumpa fordi du MÅ presse knærene dine ut, og bulgarske utfall er tungt selv uten noe ekstra vekt. Vil anbefale å jobbe på 6-12reps, for dette er vist at gir best hypertrofi, dvs vekst av muskelcelle. :)

Gjest Lille-pus
Skrevet

Og på jobb og ellers når du er ute og må et sted som ligger over bakkenivå: Ta trappen, ikke heisen ;)

- alle monner drar, også de små med å gå 1-2 etasjer 8-10 ganger om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...