AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #1 Skrevet 5. november 2014 Noen her som har vært i utlandet å blitt inseminert å valgt kjønnet? Vi har to gutter nå å ønsker oss sårt ei liten jente også. Det blir siste barnet. Noen som vil dele erfaringer? Evnt hvor og pris. Jeg er kristen å er fremdles i tankeboksen på dette da jeg ikke helt vet om dette er riktig. ønsker bare svar fra de som har gjort dette. Takk.Anonymous poster hash: 97f31...ba9 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #2 Skrevet 5. november 2014 Synes ikke det er riktig med mindre det handler om sykdom hos et spesielt kjønn.Anonymous poster hash: 1673c...a3d 13
Gjest Vevila Skrevet 5. november 2014 #3 Skrevet 5. november 2014 Har ingen erfaring, men vil gjerne følge tråden da vi har tenkt på dette selv.
vivana Skrevet 5. november 2014 #4 Skrevet 5. november 2014 Jeg har lest på ingender.com at folk deler erfaringer om dette, altså om forskjellige land, priser osv. Har fått inntrykk av at prisnivå ligger på 50 000-100 000 avhengig av land. I Danmark gjør de dette kun hvis det det er fare for arvelig sykdom med det ene kjønnet. Vi var i samme situasjon, har 2 gutter fra før, og nå venter jente, men på naturlig vis, vi tok den sjansen... blir også siste barnet De var gode på å gjette kjønnet på det forumet og, jeg hadde bilder fra tidlig ul, og alle gjettet 100% jente, og det stemte På oul sa hun at det var ganske sikkert det var jente, men ja ja, må vente til fødselen for å se meg egne øyne!
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #5 Skrevet 5. november 2014 Hvordan foregår dette i praksis? Befrukter man flere egg og "kvitter seg med" de som er feil kjønn? Hvor gamle er i så fall fostrene når de destrueres? Anonymous poster hash: 99aa4...3e0 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #6 Skrevet 5. november 2014 Hvordan foregår dette i praksis? Befrukter man flere egg og "kvitter seg med" de som er feil kjønn?Hvor gamle er i så fall fostrene når de destrueres? Anonymous poster hash: 99aa4...3e0 De plukker vel ut de sædcellene som gir det kjønnet som man ønsker.Anonymous poster hash: 1673c...a3d 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #7 Skrevet 5. november 2014 Hvordan foregår dette i praksis? Befrukter man flere egg og "kvitter seg med" de som er feil kjønn? Har sett dette på tv en gang, tror det var noen som hadde 7 gutter og ønsket seg ei jente. Eggene ble tatt ut av moren, så blir det befruktet kunstig av sædceller (er vel kalt prøverør). Etter en stund kunne de se hva som ble gutter eller jenter, de som var jenter ble satt inn i moren. Anonymous poster hash: b89d0...214
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #8 Skrevet 6. november 2014 Noen som kan vise til norske tråder om dette? Siden det er lite erfaringer her på KG om temet? Anonymous poster hash: 97f31...ba9
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #9 Skrevet 6. november 2014 Har sett dette på tv en gang, tror det var noen som hadde 7 gutter og ønsket seg ei jente. Eggene ble tatt ut av moren, så blir det befruktet kunstig av sædceller (er vel kalt prøverør). Etter en stund kunne de se hva som ble gutter eller jenter, de som var jenter ble satt inn i moren.Anonymous poster hash: b89d0...214 Ok så er ikke noe sånn at guttene da på en måte bli abortert? Kanskje dumt spøramål men er grønn på dette å er i mot abort. Saken er at alle mennene i mannen sin familie bare får gutter. Faren til min mann har MS. Kan mannen min kjekke om det er arvelig hos han? Jeg vil jo gjerne gjøre dette i Norge. Alkolisme går veldig igjen på min side hos mennene. Anonymous poster hash: 97f31...ba9
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #10 Skrevet 6. november 2014 Ok så er ikke noe sånn at guttene da på en måte bli abortert? Kanskje dumt spøramål men er grønn på dette å er i mot abort. Saken er at alle mennene i mannen sin familie bare får gutter. Faren til min mann har MS. Kan mannen min kjekke om det er arvelig hos han? Jeg vil jo gjerne gjøre dette i Norge. Alkolisme går veldig igjen på min side hos mennene. Anonymous poster hash: 97f31...ba9 Fortsetter: min farfar var alkoholiker, min far er det og min bror er rusmisbruker. Så noe der som går igjen. Ingen av jentene har hatt problemer med slikt. Anonymous poster hash: 97f31...ba9
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #11 Skrevet 6. november 2014 Ok så er ikke noe sånn at guttene da på en måte bli abortert? Altså slik jeg forstod det hadde de egg fra moren, og sæd fra faren, disse ble kunstig satt sammen på en plate. Etter en stund (kanskje noen dager?) hadde disse utviklet seg på denne platen, og de kunne se hva som ble jenter og gutter, deretter tok de (i dette tilfellet) det ene befrukta egget som var jente og satte det inn i moren. Kan vel neppe kalle det abort å ikke sette inn alle befruktede egg (tror det var 16 egg til sammen), ingenting ble fjernet fra moren etter at det var satt inn iallefall Jeg har egentligikkepeiling på det her, kun sett det på tv så kan hende google er mer hjelpsom enn meg Anonymous poster hash: b89d0...214 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #12 Skrevet 6. november 2014 Klart det ikke er abort. Ved kumstig befruktning blir nesten alltid noen befruktede egg kastet. Ingen av de tingene du snakker om er arvelige sykdommer på den måten det er krav til for å selektere kjønn. Reglene her er kjempe strenge. Du er mot abort men for å velge vekk alle guttesædceller kunstig for å få jente? Henger ikke på greip og det er gode grunner til at dette ikke er lov. Anonymous poster hash: 34c7b...f5b 10
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #13 Skrevet 6. november 2014 Klart det ikke er abort. Ved kumstig befruktning blir nesten alltid noen befruktede egg kastet. Ingen av de tingene du snakker om er arvelige sykdommer på den måten det er krav til for å selektere kjønn. Reglene her er kjempe strenge. Du er mot abort men for å velge vekk alle guttesædceller kunstig for å få jente? Henger ikke på greip og det er gode grunner til at dette ikke er lov. Anonymous poster hash: 34c7b...f5b Jeg mener gutt/jente er likeverd men det er også noe som heter familiebalanse. Vi har alt to gutter. Hva er det som ikke henger på greip? At du etisk mener det er feil å kunne velge kjønn når man bare får gutter? Genetisk ligger dette i familien til mannen. Skal ikke de også få jenter da eller? Du er vel en av de som ennå ikke har fått barn tipper jeg som bruser mener bioteknologi for å få barn er ok men ikke valg av kjønn for de som ikke får jenter? Her er det ikke snakk om å velge vekk hårfarge eller osv. Men ett kjønn å jeg er av de som har en formening om at menn å kvinner ikke er like. Likeverdige men ikke like.Anonymous poster hash: 97f31...ba9 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #14 Skrevet 6. november 2014 Fortsetter: min farfar var alkoholiker, min far er det og min bror er rusmisbruker. Så noe der som går igjen. Ingen av jentene har hatt problemer med slikt. Anonymous poster hash: 97f31...ba9 Handler mer om kulturen for det en genene i seg selv..Anonymous poster hash: 1673c...a3d 6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #15 Skrevet 6. november 2014 Jeg mener gutt/jente er likeverd men det er også noe som heter familiebalanse. Vi har alt to gutter. Hva er det som ikke henger på greip? At du etisk mener det er feil å kunne velge kjønn når man bare får gutter? Genetisk ligger dette i familien til mannen. Skal ikke de også få jenter da eller? Du er vel en av de som ennå ikke har fått barn tipper jeg som bruser mener bioteknologi for å få barn er ok men ikke valg av kjønn for de som ikke får jenter?Anonymous poster hash: 97f31...ba9 Jeg er en av de som ikke har barn? Så da kan man ikke mene at å ønske å velge kjønn er forkastelig? Hva har det å gjøre med om jeg har barn eller ei? Ja, noen får ikke gutter, andre får ikke jenter slik er det bare. Og siden det ene ikke er mer verdt enn det andre har jo balanse ikke noe med saken og gjøre. Da får du dra til det vide utland siden du ønsker å gjøre noe som Skandinavia (ikke bare jeg) mener ikke er etisk forsvarlig. Jeg har forresten et lykketreff-barn, og må nok slå meg til ro med å ikke få et etterlengtet barn nr to, uten at jeg skjønnte hva det hadde med saken å gjøre.Anonymous poster hash: 34c7b...f5b 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #16 Skrevet 6. november 2014 Hvis du anser deg selv som kristen, blir det helt feil ja. Anonymous poster hash: 38391...bd3 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #17 Skrevet 6. november 2014 Det er sjelden jeg sier dette, men sånne som deg burde ikke få ha barn. Jeg blir kvalm. Anonymous poster hash: 7cde4...643 Anonymous poster hash: 7cde4...643 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #18 Skrevet 6. november 2014 Jeg skjønner virkelig ikke hva er det som så ille med å ønske seg et barn av spesiell kjønn, sånn som i TS sin tilfelle? Hun har to gutter fra før av, så det at hun ønsker seg ei jente er ikke pga hun ikke ønsker gutter i det hele tatt. I mine øyne er ikke det det samme som å abortere fostere av jentekjønn pga religiøse grunner eller fordi man ønsker seg en arving av "riktig" kjønn. En annen ting er at jeg personlig ville ikke brukt 150 tusen på dette, om prisene virkelig ligger på det nivået. Jeg ønsker meg ei datter engang men så viktig er det ikke, da ville jeg prioritert å bruke pengene på maange familieferier heller. Jeg har en sønn, ønsker meg ei jente, tenker vi prøver to ganger til hvis jeg rekker og det klaffer, og om det blir tre gutter er det ingen problem. Men folk prioriterer jo forskjellig. Men det med at TS erklarer seg kristen, det henger ikke på grep. Men nå er jeg ateist, så hva vet jeg om det. :-PAnonymous poster hash: bd50f...51c 6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #19 Skrevet 6. november 2014 Man har forskjellige meninger. Jeg mener det er forkastelig å velge kjønn på barnet. Anonymous poster hash: 189ce...18d 2
umwar Skrevet 6. november 2014 #20 Skrevet 6. november 2014 Helt sykt å betale mellom 50-100 000 for å få et bestemt kjønn. Steike! At du i tillegg begynner å dra inn MS i dette her, gjør at det virker som du er på jakt etter en unaturlig seleksjon med fokus på perfekte barn. Tenk om du får et jentebarn med funksjonshemming? Hva gjør du da? Vær glad du kan få barn, og pris deg lykkelig for at du har to, friske gutter. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå