Gå til innhold

Avhengig av trash. Kun nrk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg lurer på å kanskje få meg en tv. Forstår da at det ikke er slik som i "gamledager" at alt man trenger er en bordantenne så får man inn kanaler.

Nå er det visst slik at alt er digitalt og det tilbys pakker med tusenvis av kanaler.

Jeg blir lett altfor avhengig av trash tv (vi snakker her hard core trash i geordie shore-kategorien), så jeg tror det er litt ulurt av meg å få andre kanaler enn nrk.

Noen som vet om det i det hele tatt er mulig?

Eller blir man automatisk stuck med flere kanaler, om man vil eller ikke?

Anonymous poster hash: 29661...7db
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg lurer på å kanskje få meg en tv. Forstår da at det ikke er slik som i "gamledager" at alt man trenger er en bordantenne så får man inn kanaler.

Nå er det visst slik at alt er digitalt og det tilbys pakker med tusenvis av kanaler.

Jeg blir lett altfor avhengig av trash tv (vi snakker her hard core trash i geordie shore-kategorien), så jeg tror det er litt ulurt av meg å få andre kanaler enn nrk.

Hvis du bare skal ha NRK trenger du ikke kjøpe tv. Da må du betale lisens også. NRK går direkte på nettet uten å måtte betale. Så du kan bare bruke pcn.

Anonymous poster hash: 13375...8b6

• Liker 1
Skrevet

Hvis du bare skal ha NRK trenger du ikke kjøpe tv. Da må du betale lisens også. NRK går direkte på nettet uten å måtte betale. Så du kan bare bruke pcn.

Ja, I know! Men får så migrene dersom jeg ser filmer på pcen. Sikkert for liten skjerm eller noe.

• Liker 1
Skrevet

Ja, I know! Men får så migrene dersom jeg ser filmer på pcen. Sikkert for liten skjerm eller noe.

Du kan kjøpe tv og koble opp mot pcn. Da kan du plombere tvn så slipper du lisensen. Da får du større skjerm og forhåpentligvis ikke migrene.

• Liker 2
Skrevet

Er noen nettsider hvor man kan få se tv-serier gratis, og nrk viser mange programmer gratis. Tv2 viser og programmer men da må man betale, også er Netflix bra.

Eller vil du se nyheter? Kan hende at man får det på nettsidene til nrk.

Anonymous poster hash: a82f7...551

Skrevet

Hei!

Jeg tror ikke du kan få digitalpakke med bare NRK-kanaler. Tror det minste er minimum 20 kanaler eller noe.

Skrevet

Er noen nettsider hvor man kan få se tv-serier gratis, og nrk viser mange programmer gratis. Tv2 viser og programmer men da må man betale, også er Netflix bra.

Eller vil du se nyheter? Kan hende at man får det på nettsidene til nrk.

Anonymous poster hash: a82f7...551

Ja, jeg har alt dette, men kan ikke se så mye film osv på pcen fordi får migrene.

Skrevet

Hei!

Mine innlegg.

Skrevet

Ingen?

TS

Skrevet

Koble pcn til en tv skjerm, er ikke verre enn det.

Anonymous poster hash: 13d66...794
  • Liker 2
Skrevet

I følge Forskrifter om fjernsynsmottakere § 1, skal alle som har fjernsynsmottaker i bruk betale kringkastingsavgift. Dette gjelder også for lånt eller leid mottaker.

Med fjernsynsmottaker menes alle tekniske innretninger som kan ta i mot fjernsynssignaler og videreformidle dem direkte, som TV, dekoder, tuner, pc med tv-kort og lignende.

Skrevet

Hvis du har en digital dekoder eller en TV med innebygd digital mottager får du alle NRK-kanalene helt gratis. Du trenger ikke noen kanalpakke hvis du bare vil ha NRKs kanaler.

Skrevet

Du kan kjøpe tv og koble opp mot pcn. Da kan du plombere tvn så slipper du lisensen. Da får du større skjerm og forhåpentligvis ikke migrene.

Det stemmer ikke kringkastingsavgift skal betales når du har tilgang til NRK, også om det er gjennom nett-tv. Så gratis blir det ikke. såå...om du ikke har pc/mac, telefon eller tv så kan du kanskje slippe unna...?

Skrevet

I følge Forskrifter om fjernsynsmottakere § 1, skal alle som har fjernsynsmottaker i bruk betale kringkastingsavgift. Dette gjelder også for lånt eller leid mottaker.

Med fjernsynsmottaker menes alle tekniske innretninger som kan ta i mot fjernsynssignaler og videreformidle dem direkte, som TV, dekoder, tuner, pc med tv-kort og lignende.

Er dette ganske nytt?

Skrevet

Det stemmer ikke kringkastingsavgift skal betales når du har tilgang til NRK, også om det er gjennom nett-tv. Så gratis blir det ikke. såå...om du ikke har pc/mac, telefon eller tv så kan du kanskje slippe unna...?

Hm er du sikker på det?

Nesten alle i Norge i dag har jo internett og enten lesebrett, pc eller telefon. Jeg har ikke tv, og har aldri betalt lisens. Har hatt folk fra nrk på døra og de har spurt om jeg har tv som jeg da ikke har, men du kan se pcn fra ytterdøra så de hadde vel sagt noe om det er meninga at jeg skal betale?

• Liker 2
Skrevet

Hm er du sikker på det?

Nesten alle i Norge i dag har jo internett og enten lesebrett, pc eller telefon. Jeg har ikke tv, og har aldri betalt lisens. Har hatt folk fra nrk på døra og de har spurt om jeg har tv som jeg da ikke har, men du kan se pcn fra ytterdøra så de hadde vel sagt noe om det er meninga at jeg skal betale?

Jeg mailet lisensavdelingen for to år siden for å si opp tv-lisensen ettersom jeg hadde kastet tv-en men da fikk jeg beskjed at så lenge jeg er på nett skal jeg betale. Men virker som de færreste vet om det.

http://www.nrk.no/lisens/sv-kun-hvilket-mottakerutstyr-1.11575248

Skrevet

Hvis du har en digital dekoder eller en TV med innebygd digital mottager får du alle NRK-kanalene helt gratis. Du trenger ikke noen kanalpakke hvis du bare vil ha NRKs kanaler.

Oj, det er jo genialt! Takk til deg som svarte på det jeg faktisk spurte om!

Yeyh!

Skrevet

Jeg mailet lisensavdelingen for to år siden for å si opp tv-lisensen ettersom jeg hadde kastet tv-en men da fikk jeg beskjed at så lenge jeg er på nett skal jeg betale. Men virker som de færreste vet om det.

Det høres jo helt feil ut at de skal kunne ta seg betalt for at jeg har pc og internett. Har ikke sett på nrk siden jeg bodde hjemme for 12 år siden, men pc og nett bruker jeg jo hver dag til helt andre ting.

Det er jo ikke "min feil" at de har valgt å legge ut ting på nett, som nesten alle i hele verden har tilgang.

Så da er jeg en av de som snylter og ikke betaler lisens, selv om jeg aldri ser på tv?

• Liker 1
Skrevet

http://www.nrk.no/lisens/sv-kun-hvilket-mottakerutstyr-1.11575248

Du må ha blitt lurt. Det er bare PC med TV-kort som skal betale lisens. Det har vært diskutert om lisens skal innføres for alle PCer og nettbrett, men siden de fleste har TV har de valgt å ikke gjøre det. Ta kontakt med lisensavdelinga på nytt.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har kun NRK, betaler ikke for noen pakke. Men måtte få noen til å sette opp en antenne på huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...