giftermeg Skrevet 20. juli 2004 #1 Skrevet 20. juli 2004 Noen i familien har fått det for seg at det må være sanger i et bryllup. Vårt er om 2 uker, og vi har egentlig ikke lyst på noen. Har/hadde dere sanger?? Lurer på hvor vanlig det eventuelt er å droppe hele greia!
Gjest Poirot Skrevet 20. juli 2004 #2 Skrevet 20. juli 2004 Har 0 sanger, for sambo hater det. For meg hadde ne sang eller to vært greit, forutsatt at de er personlige. Om noen har med seg en sang, vil vi selvfølgelig ikke nekte noen å dele den ut og synge, men vi kommer ikke til å legge opp til synging, og det vet vår familie og venner.
nessi Skrevet 20. juli 2004 #3 Skrevet 20. juli 2004 Vi skal ha noe personlige sanger, men ingen velkommen, takk for maten eller den formen for sanger.
Damien* Skrevet 20. juli 2004 #4 Skrevet 20. juli 2004 vi hadde 2 sanger,svigermor hadde laget en og bestemor hadde laget en.vi måtte synge dem men d var d. så hadde vi 2 små jenter som sang can you feel the love tonight
Martha Stewart Skrevet 20. juli 2004 #5 Skrevet 20. juli 2004 Vi skal ikke ha sanger! Med middag på restaurant og cocktailparty for venner senere passer det ikke inn med sanger - heldigvis... Jeg synger gjerne med i andres bryllup, men syns det begynner å bli nok etter tredje sangen... :-? Til min kjære skal jeg selvsagt holde tale, synes for min del at sang blir for lite høytidelig.
Gjest Anonymous Skrevet 20. juli 2004 #6 Skrevet 20. juli 2004 Ja, vi har sanger. Jeg kommer fra en familie som er veldig glad i allsang. Selv synes jeg også det kan skape stemning, men jeg har gitt klar beskjed til foreldrene mine, som skal lage sangheftet, om at vi ikke vil ha noen sanger på gammelmodige melodier som Tyralleri-tyralleri etc. Og selv holder jeg på å dikte sang til sambo. Jeg er faktisk ganske fornøyd og tror det blir bra. Totalt blir det nok omtrent fem sanger hos oss.
Eiline Skrevet 20. juli 2004 #7 Skrevet 20. juli 2004 Ja vi skal ha sanger. I alle bryllup jeg har vært i har det vært sanger, synest dette skaper en fin stemning, det løser litt opp. Vi prøver å lage sanger som er morsome, samt at det nok kommer noen sanger fra tanter og foreldre. Koselig det, nå det blir personlig :-)
Gjest Poirot Skrevet 20. juli 2004 #8 Skrevet 20. juli 2004 Alle våre foreldre synes det er så trist at det ikke er sanger, for de meenr det løser opp stemningen. jeg for min del synes ofte en sang avbryter en samtale, og at det blir pinlig stille etterpå. Noen skriver sanger på så utroooolig treige melodier....
minniepus Skrevet 20. juli 2004 #9 Skrevet 20. juli 2004 Vi legger ikke opp til noen sanger, men det kan jo hende det kommer noen.
Tusenogtredve Skrevet 20. juli 2004 #10 Skrevet 20. juli 2004 Vi skal ha velkomstsang, takk-for-maten-sang, tre-fire personlige sanger, kaffesang - og helt sikkert enda flere som vi ikke vet om enda... Men det er ikke nødvendig med sanger. Vi skal synge fordi vi har lyst til å synge, og fordi det er mange dyktige sangskrivere i begge familiene. Jeg gleder meg til alle sangene, jeg.
Gjest Madam Felle Skrevet 20. juli 2004 #11 Skrevet 20. juli 2004 Vi kommer til å ha sanger, for min familie er ikke glad i å holde tale. Derfor får de sagt noe gjennom sangene i stedet.
Gjest MrsL Skrevet 20. juli 2004 #12 Skrevet 20. juli 2004 Vi hadde velkomstsang, og takk for maten sang. I tillegg hadde jeg laget sang til min kjære, foreldrene hans hadde laget sang til oss og hans forlover stilte med sang.
Isiselin Skrevet 20. juli 2004 #13 Skrevet 20. juli 2004 Jeg synes at sanger hører med. Synes som også andre har sagt at det løser stemningen opp. Det blir koselig av slike sanger. Både jeg og mannen kommer fra en sangglad familie så alle synger og synger høyt også så for oss var ikke det et problem. Vi hadde bare selvlagede sanger; - Velkommensang - Sang fra meg til brudgommen - Sang fra brudeparet til foreldre og søsken - Sang fra brudens forlover til brud - Sang fra brudgommens søster til brudgommen - Takk for maten-sang - Kaffesang - Alle ... reiser seg (Denne hadde vi ikke laget selv, men mange av versene hadde vi funnet på selv) Bare det ikke blir disse evinnelige kaffelarssangene som blir sunget på hver eneste fest synes jeg det er veldig greit med sanger!
hoppende Skrevet 20. juli 2004 #14 Skrevet 20. juli 2004 Vi skal ha sanger. Alle bryllup jeg har vært i har hatt sanger. Men man MÅ ikke ha. Vi skal ha velkomstsang og takk for maten sang. Så vidt vi vet om
cecily Skrevet 20. juli 2004 #15 Skrevet 20. juli 2004 Vi skal ikke ha en eneste planlagt sang i vårt bryllup. Det er helt i orden at det er sanger når jeg er gjest i andres bryllup, men jeg vil ikke ha i mitt eget. Vil noen absolutt lage en sang til oss, er dette selvfølgelig bare veldig hyggelig og de(n) vil selvsagt bli sunget, men vi legger ikke opp til sang, nei.
Green Skrevet 21. juli 2004 #16 Skrevet 21. juli 2004 Vi skal ha 3 sanger. Velkomstsang, sang fra mamma og pappa og sang fra meg til brudgommen. Alle er heimelaga og stemmer ut på melodien
monja Skrevet 21. juli 2004 #17 Skrevet 21. juli 2004 Vi hadde sanger, fordi vi synes det hører med. Men det blir jo mer og mer vanlig å ikke ha sanger også så dere står nok fritt til å velge selv hvordan dere vil ha det :-)
April Skrevet 21. juli 2004 #18 Skrevet 21. juli 2004 Vi hadde sanger, men bare sånne som var lagt selv! Synes det er koselig jeg..Fikk fra mine søstre, hans brødre, hans foreldre, begge forloverene og fra brudgommen til meg! Pluss at min lillesøster( 8 år) reiste seg og sang en liten sang til meg som hun hadde diktet selv..Kan trygt si at tårene trillet da ja :cry:
Gjest Tabby Skrevet 21. juli 2004 #19 Skrevet 21. juli 2004 Vi skal ikke ha en eneste planlagt sang i vårt bryllup. Det er helt i orden at det er sanger når jeg er gjest i andres bryllup, men jeg vil ikke ha i mitt eget. Hverken jeg eller sambo er glade i å synge og det blir så få til maten at vi ønsker ikke sanger. Har snakket om det og er enige.
ringblomst Skrevet 21. juli 2004 #20 Skrevet 21. juli 2004 Min familie har ikke lagd noen sanger, men hans har lagd et par personlige, etter det vi vet. Vi har ingen kaffesanger e.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå