Justice Skrevet 20. juli 2004 #1 Skrevet 20. juli 2004 I det siste har jeg hatt noen rare "anfall" som jeg ikke helt kan forstå. Jeg er usikker på om det som skjer med meg er fysisk eller psykisk betinget. Jeg får flimringer foran øynene (mørkere glidende felt som forstyrrer synet, med "metalliske" innslag) samtidig med en lett men trykkende hodepine ved pannen. Jeg føler for å sette meg ned - kjenner meg sliten og forvirret, blir ukoordinert i kroppen. De gangene det har vært værst, har jeg blitt veldig lyssky og lagt meg ned for å sove i mørket - det har hjulpet. Disse gangene har jeg også følt meg svimmel. Jeg har endel migrene i familien, og lurer på om dette nå har rammet meg også. Mine øvrige teorier er at det kan være stressreaksjoner eller, værst tenkelig, hjernesvulst. Noen som kjenner til disse symptomene?
Miss-X Skrevet 20. juli 2004 #2 Skrevet 20. juli 2004 Hei. Høres ut som migrene ja. Jeg har også hatt de symptomene som du beskriver. I tillegg har jeg blitt utrolig kvalm, svimmel og ukoordinert. I et par tilfeller har jeg også blitt midlertidig lammet i tungen og andre steder. Første gangen var det så ille at jeg ble lagt inn på SIA og tok CT og MMR ( en slags røntgen av hjernen ) for de var først redde for at det var hjerneslag. Jeg vil uansett anbefale deg en tur til legen og evt få rekvisisjon til CT eller MMR da det i noen tilfeller kan komme av alvorlige sykdommer. Det er ihvertfall deilig å få avkreftet det uansett.
Elbereth Skrevet 20. juli 2004 #3 Skrevet 20. juli 2004 Symptomene ligner mye på mine migreneanfall, men dette varierer fra person til person. Det lureste du kan gjøre er å gå til fastlegen din for en undersøkelse, og da kan du også få medisin mot migrenen.
Arkana Skrevet 20. juli 2004 #4 Skrevet 20. juli 2004 Det høres ut som migrene ja. Ta deg en tur til legen. Vanligvis gjøres ingen undersøkelser, en migrenediagnose er basert på hvilke symptomer du har. Det er kun hvis de mistenker noe annet at de undersøker videre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå