Gå til innhold

Selger de angrepille på kiwi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det noen som vet om de selger angrepille på kiwi? Er for sent ute til apoteket i dag :P

Anonymous poster hash: cd574...d79
Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Var jeg deg så ville jeg dratt bort NÅ og sjekket selv.

Skrevet

noen som vet?

Skrevet

Nei! Du må på apoteket...

• Liker 2
Gjest constance90
Skrevet

Et raskt googlesøk sier nei, ring eller dra bort til butikken for å dobbeltsjekke. Du blir ikke akkurat mindre gravid med tiden.

Skrevet

Såvidt jeg vet ble forslaget om å la butikkene selge angrepille nedstemt sist det var oppe til diskusjon.

Graviditetstester ja, men angrepille sannsynligvis ikke, med mindre det er egne bestemmelser for området du bor i.

Sjekk om det finnes et vaktapotek i området du bor i, de har som regel åpent 24 timer i døgnet og minimum til klokken ni om kvelden.

Gjest Margit Spat
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke hva de har på Kiwien din, men er ganske sikker på at angrepillen står på legemiddelverkets liste over legemidler som kan selges i dagligvarebutikker.

Edit:

Her er for øvrig lista, og levonorgestrel er virkestoffet i angrepillen. http://www.legemiddelverket.no/Import_og_salg/Salg-av-legemidler-utenom-apotek-%28LUA%29/lua_liste/Documents/Liste%20over%20legemidler%20som%20kan%20omsettes%20utenom%20apotek%20gjeldende%20fra%201.feb%2014.pdf

Endret av Margit Spat
Skrevet

Jeg har sett dem i vanlige dagligvareforretninger i hvert fall.

Anonymous poster hash: 03a9d...c87

Skrevet

Såvidt jeg vet ble forslaget om å la butikkene selge angrepille nedstemt sist det var oppe til diskusjon.

Graviditetstester ja, men angrepille sannsynligvis ikke, med mindre det er egne bestemmelser for området du bor i.

Sjekk om det finnes et vaktapotek i området du bor i, de har som regel åpent 24 timer i døgnet og minimum til klokken ni om kvelden.

De har dem på coop her. Står bak kassa i lag med nesespray, paracet osv :)

Anonymous poster hash: ab44a...a30

Skrevet

Min rema har iallfall 0)

Skrevet

Her jeg bor har de på butikk. Fins ikke apotek eller bensinstasjon her da

Anonymous poster hash: bac0e...19d

Skrevet

Et raskt googlesøk sier nei, ring eller dra bort til butikken for å dobbeltsjekke. Du blir ikke akkurat mindre gravid med tiden.

ro deg ned da, herregud!

• Liker 3
Skrevet

Dagligvare har lov til å selge, men ikke så mange som har det:) ring å hør:)

Skrevet

Tråden er ryddet for doseringstips/diskusjon rundt medikamenter.

Rainbow81, mod

Skrevet

Husk nå for all del at en angrepille ikke fungerer som en abortpille, angrepillen stopper bare eggløsningen, så hvis du allerede har hatt eggløsning, så vil den ikke ha noen effekt.

Gjest Christina146
Skrevet

Statoil, Narvesen og 7eleven selger angrepille:)

Skrevet

Husk nå for all del at en angrepille ikke fungerer som en abortpille, angrepillen stopper bare eggløsningen, så hvis du allerede har hatt eggløsning, så vil den ikke ha noen effekt.

Vi er da ikke født i går heller. Hvem er det som tror angrepille er abortpille? Dummeste jeg har hørt!

Skrevet (endret)

Den stopper ikke bare eggløsningen nei.

Den gjør også slik at det blir vanskeligere for et evt. egg å feste seg i slimhinnen slik at det heller går til grunne selvom det er befruktet.

Edit: rettet på feil.

Endret av Saraby
Gjest Margit Spat
Skrevet

Hvordan gikk det, TS? Fikk du tak i pillen i går?

Skrevet

Hvordan gikk det, TS? Fikk du tak i pillen i går?

Ja, måtte kjøre til en besninstasjon et stykke unna. Jeg måtte operere ut spiralen for en måned siden da den hadde satt seg fast i livmora. Så i påvente av å få satt inn ny har vi da brukt kondom - i går sprakk den.. Og vi vil ikke ha barn nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...