AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #1 Skrevet 5. november 2014 Jeg har ikke førerkortet og er avhengig av å ta bussen til og fra barnehagen. Det er et stykke å gå fra bussen til barnehagen så jeg må ha med vogn. Ofte når jeg henter er ungdommene fra ungdomsskolen ferdige og tar samme buss som oss. De står ofte i trappen til de bakerste setene og henger og slenger. Jeg er alltid livredd for at bussen skal ta en litt skarp sving slik at ungdommene detter over vogna eller lignende. Er det veldig dumt av meg å spørre om de enten kan sette seg ned eller stå nede på gulvet ved døren? Jeg vil ikke være sur og masete samtidig er jeg redd for at barnet mitt skal bli most under dem om de faller.Anonymous poster hash: bd247...486
umwar Skrevet 5. november 2014 #2 Skrevet 5. november 2014 Er det ledige seter, og de står fremfor å sitte? Spør i vei. Skader ikke. Vær hyggelig og spør fint, og om de sier nei så kan du ikke gjøre så mye. Vognen stiller du vel inntil veggen uansett, så om de faller så faller de på gulvet og ikke oppi vognen? 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #3 Skrevet 5. november 2014 Er det ledige seter, og de står fremfor å sitte? Spør i vei. Skader ikke. Vær hyggelig og spør fint, og om de sier nei så kan du ikke gjøre så mye. Vognen stiller du vel inntil veggen uansett, så om de faller så faller de på gulvet og ikke oppi vognen? Ja det er ledige seter. Og ja vognen står inntil veggen, men når de henger og slenger så er det fort gjort å dette til sidene.Anonymous poster hash: bd247...486
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #4 Skrevet 5. november 2014 Jeg skjønner på en måte frustrasjonen - jeg slet litt med at folk brukte barnevognen som støtte når de mistet balansen. Gjerne når bussen var litt full så det ikke var sitteplass. Jeg måtte jobbe godt for å motvirke at de rev med seg barnevognen i en sving. Bussjåføren burde jo sagt noe. De pleier ikke å like at folk står i bussen når det er ledige sitteplasser. Anonymous poster hash: dd300...4e8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #5 Skrevet 5. november 2014 Ta dette opp med buss sjåføren når du betaler/plinger kortet ditt. Så lenge det er sitteplasser skal passasjerene av sikkerhetsmessige årsaker sitte. Er der setebelter i bussen skal disse brukes. sikkerhet i bussen er sjåførens ansvar.Anonymous poster hash: bd199...586
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #6 Skrevet 5. november 2014 Folk må få stå hvor de vil, enten du har med barnevogn eller ikke. Jeg står som regel på bussen selv om det er ledig plass, hadde noen bedt meg sitte fordi de var redd for barnevognen hadde jeg falt i vogna med vilje på trass. Anonymous poster hash: 5ed5a...f06 2
umwar Skrevet 5. november 2014 #7 Skrevet 5. november 2014 Ja det er ledige seter. Og ja vognen står inntil veggen, men når de henger og slenger så er det fort gjort å dette til sidene.Anonymous poster hash: bd247...486 Spør høflig Det hjelper alltid å være ydmyk og høflig når en spør andre om noe. Tipper de holder seg godt fast, de vil ramle i vognen like lite som du vil de skal
umwar Skrevet 5. november 2014 #8 Skrevet 5. november 2014 Folk må få stå hvor de vil, enten du har med barnevogn eller ikke. Jeg står som regel på bussen selv om det er ledig plass, hadde noen bedt meg sitte fordi de var redd for barnevognen hadde jeg falt i vogna med vilje på trass. Anonymous poster hash: 5ed5a...f06 Aggressiv du er da. Dersom noen, høflig, spør deg, og du ikke vil, kan du svare høflig tilbake at du foretrekker å stå. Verre er det faktisk ikke. Ingen vits å skape drama 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #9 Skrevet 5. november 2014 Bussjåføren burde jo sagt noe. De pleier ikke å like at folk står i bussen når det er ledige sitteplasser. Anonymous poster hash: dd300...4e8 Aldri hørt at det er noe tema under alle mine år som busspassasjer. Anonymous poster hash: 263bd...002
Christiania_Oslo Skrevet 5. november 2014 #10 Skrevet 5. november 2014 Ta dette opp med buss sjåføren når du betaler/plinger kortet ditt. Så lenge det er sitteplasser skal passasjerene av sikkerhetsmessige årsaker sitte. Er der setebelter i bussen skal disse brukes. sikkerhet i bussen er sjåførens ansvar.Anonymous poster hash: bd199...586 Bussjåføren kan da ikke leke barnevakt og passe på om folk bruker belte? Det får være grenser.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå