AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #1 Skrevet 5. november 2014 Om man har vinterdepresjon? Er det noen som har fått det? Anonymous poster hash: f478a...515
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #2 Skrevet 5. november 2014 Mener du sånn dagslyslampe? Mener Philips har slike til 1500-1800, du kan jo ta kontakt med fastlegen først og høre om det finnes noen utlånsordninger eller tilskudd for slike ting. Anonymous poster hash: 050d9...801
Djungelvrål Skrevet 5. november 2014 #3 Skrevet 5. november 2014 De koster 700. Tipper du ikke får støtte ti et så lite beløp. 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #4 Skrevet 5. november 2014 ærlig talt, jeg blir så oppgitt over alle som skal ha og ha. Kan du ikke bare kjøpe en selv, på finn.no blir de tilogmed gitt bort. Og regla om at 700 kr er mye, ja så får du disponere pengene dine litt bedre de neste 2 månedene eller ønske deg ei til jul. Anonymous poster hash: 89cb1...58b 47
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #5 Skrevet 5. november 2014 Sjekk ut hjelpemiddeldatabasen på nav.no Hvorvidt dette er en ting som dekkes eller ei vet jeg ikke. Finnes også mulighet til å få dekket småting med inntil 2000 kroner, selv om de ikke står i denne databasen. Fastlege eller annet helsepersonell må søke for deg.Anonymous poster hash: bd915...fef 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 Populært innlegg #6 Skrevet 5. november 2014 Jeg er også deprimert, og trøstespiser sjokolade. Tror du jeg får dekt utgiftene av NAV? Det går en del sjokolade i måneden. Anonymous poster hash: 36c26...d63 52
Nuttery Skrevet 5. november 2014 #7 Skrevet 5. november 2014 Hvor får man kjøpt slike lamper forresten?
mamma 84 Skrevet 5. november 2014 #8 Skrevet 5. november 2014 Går jo an å spare seg opp 700-1000 kr i mnd.... Gå til Nav blir for dumt. 5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #9 Skrevet 5. november 2014 Wake-up lampe får du ikke hos nav. Wake-up lamper er ikke noe annet enn en variant av en vanlig lampe. De har ikke høy nok Lux til å ha påvirkning på vinterdepresjon. Men en lysterapi lampe med mer enn 10 000 Lux regnes som et medisinsk behandlingshjelpemiddel. Dersom du har fått påvist vinterdepresjon hos en psykiater kan du med legeerklæring fra psykiateren søke om lysterapilampe til behandling av vinterdepresjon. Men du bør og få opplæring av psykiateren eller en lege med spesialkompetanse på bruk av lampen. Brukt feil kan du få større problemer i stedenfor god hjelp av en slik lampe. Noen får medikamentell behandling i tillegg til behandling med lysterapilampe. Husk og på at NAV Hjelpemiddelsentral har lang saksbehandlingstid. Om du får innvilget noe i år er heller tvilsomt dersom du ikke har fått diagnose vil dette og ta en del tid i tillegg til at henvisning tar tid. Anonymous poster hash: 44898...850 13
Gjest bustyvel Skrevet 5. november 2014 #10 Skrevet 5. november 2014 Norge i et nøtteskal. Få og få, ikke kjøpe noe sjøl! 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #11 Skrevet 5. november 2014 Wake-up lampe får du ikke hos nav. Wake-up lamper er ikke noe annet enn en variant av en vanlig lampe. De har ikke høy nok Lux til å ha påvirkning på vinterdepresjon. Men en lysterapi lampe med mer enn 10 000 Lux regnes som et medisinsk behandlingshjelpemiddel. Dersom du har fått påvist vinterdepresjon hos en psykiater kan du med legeerklæring fra psykiateren søke om lysterapilampe til behandling av vinterdepresjon. Men du bør og få opplæring av psykiateren eller en lege med spesialkompetanse på bruk av lampen. Brukt feil kan du få større problemer i stedenfor god hjelp av en slik lampe. Noen får medikamentell behandling i tillegg til behandling med lysterapilampe. Husk og på at NAV Hjelpemiddelsentral har lang saksbehandlingstid. Om du får innvilget noe i år er heller tvilsomt dersom du ikke har fått diagnose vil dette og ta en del tid i tillegg til at henvisning tar tid. Anonymous poster hash: 44898...850 Er ikke så ekstrem lang behandlingstid hos hjelpemiddelsentralen. Har aldri ventet mer enn 4 uker på et vedtak selv. Og jeg har mye hjelpemidler. (Dog tar vel bil mye lenger tid, men der har jeg ikke.)Anonymous poster hash: bd915...fef
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #12 Skrevet 5. november 2014 Og hvorfor i all verden skal du ha det dekket av NAV? Kan du ikke kjøpe det selv? Anonymous poster hash: ec9bc...d3c 8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #13 Skrevet 5. november 2014 Hvor får man kjøpt slike lamper forresten? Eletronikkbutikker. Anonymous poster hash: 050d9...801
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #14 Skrevet 5. november 2014 Eletronikkbutikker. Anonymous poster hash: 050d9...801 Bandasjister, som Medicus Plesner i Oslo.Anonymous poster hash: 44898...850
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #15 Skrevet 5. november 2014 Er ikke så ekstrem lang behandlingstid hos hjelpemiddelsentralen. Har aldri ventet mer enn 4 uker på et vedtak selv. Og jeg har mye hjelpemidler. (Dog tar vel bil mye lenger tid, men der har jeg ikke.)Anonymous poster hash: bd915...fef Ventetiden er annerledes for en som alt har hjelpemidler, kjent i systemet og gjerne har en avtale som korter ned ventetiden, enn for en som er helt ny hos Hjelpemiddelsentralen. Anonymous poster hash: 44898...850
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #16 Skrevet 5. november 2014 Elkjøp. Anonymous poster hash: 28805...deb
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #17 Skrevet 5. november 2014 OBS husk at wake up light ikke er det samme som dagslyslampe/terapilampe. Du må ha noe som går over 10.000 lux. Koster rundt 1000 kroner. Anonymous poster hash: 7593f...9e4 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #18 Skrevet 5. november 2014 Ventetiden er annerledes for en som alt har hjelpemidler, kjent i systemet og gjerne har en avtale som korter ned ventetiden, enn for en som er helt ny hos Hjelpemiddelsentralen. Anonymous poster hash: 44898...850 Jeg fikk svar på mine første søknader etter 3 uker, og det var for knapt ett år siden. Hadde før det aldri vært i kontakt med dem. Og det er ikke lettere eller raskere å få svar på en ny søknad som "gammel" i systemet. Man kan kanskje få noe raskere behandling om det gjelder bytte innen samme kategori.Anonymous poster hash: bd915...fef
Gjest anobano Skrevet 5. november 2014 #19 Skrevet 5. november 2014 Jeg er også deprimert, og trøstespiser sjokolade. Tror du jeg får dekt utgiftene av NAV? Det går en del sjokolade i måneden. Anonymous poster hash: 36c26...d63 Jeg fikk tilskudd til sjokolade av NAV sist vinter. Da var jeg svært deprimert, jeg gikk bare inn på nav sine sider og sendte de en melding om jeg kunne få støtte til sjokolade.. Jeg vet ikke om det gjelder bare min kommune eller alle, men det er nå ihvertfall vært å prøve 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #20 Skrevet 5. november 2014 Å herregud.. Norge Anonymous poster hash: 5152b...644 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå