AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #1 Skrevet 5. november 2014 Datteren min kom hjem her om dagen og fortalte meg og mannen min at kjæresten hennes i barnehagen hadde slikket henne på tissen. Hun var overhode ikke brydd over å fortelle dette. Jeg har nå etter to dager roet meg litt, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Hjelp!? Anonymous poster hash: a433e...c82 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #2 Skrevet 5. november 2014 Det der er vel ganske normalt egentlif? Det heter utforskning. Anonymous poster hash: a4c7e...b24 17
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #3 Skrevet 5. november 2014 Jeg forstår at du reagerer litt på dette, men jeg tenker også at det er ganske normalt at små barn er nysgjerrige på seg selv og andre. Så lenge hun ikke gav uttrykk for at det var en negativ opplevelse ville jeg nok tatt det helt med ro :-) Anonymous poster hash: a61b9...26f 1
poteten Skrevet 5. november 2014 #4 Skrevet 5. november 2014 Det der er vel ganske normalt egentlif? Det heter utforskning. Anonymous poster hash: a4c7e...b24 Nja, jeg vet at barn utforsker, og vi har hatt denne "På rommet alene" samtalen ang. onani. Men dette ble for drøyt for meg til å svelge. Overdriver jeg veldig? Herregud... jeg synes det er veldig vanskelig å være mamma akkurat nå. 5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #5 Skrevet 5. november 2014 Nja, jeg vet at barn utforsker, og vi har hatt denne "På rommet alene" samtalen ang. onani. Men dette ble for drøyt for meg til å svelge. Overdriver jeg veldig? Herregud... jeg synes det er veldig vanskelig å være mamma akkurat nå. Jeg skjønner du reagerer, men jeg tror ganske sikkert du ikke har noen grunn til det. Men hadde sikekrt ikke vært like rolig om det var min datter. Men så bra at hun sa ifra. Anonymous poster hash: a4c7e...b24
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #6 Skrevet 5. november 2014 Det er helt normalt. Barn skal få lov til å utforske. De tenker ikke "sex" eller noe seksuelt. Barn utforsker seg selv, og hverandre. Dette er sunt og normalt. Hvordan du reagerer, kan forme hennes syn på seg selv og saken. Hvor gammel er hun? Anonymous poster hash: e22be...8e4 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #7 Skrevet 5. november 2014 Jeg lurer på hvor et barnehagebarn har lært om oralsex jeg da. Anonymous poster hash: 922f6...32d 41
Lepsøe Skrevet 5. november 2014 #8 Skrevet 5. november 2014 Jeg skjønner at det er utrolig ubehagelig å høre noe sånt, og veldig ekkelt når man er foreldre. Jeg tenker at det er bra hun kunne si noe sånt uten at hun følte noe skam rundt det. Kanskje ta en prat å si at man ikke skal gjøre sånne ting? På en eller annen måte, uten at hun føler at de har gjort noe galt. Det kan også være at hun sa det til deg sånn, men at det i virkeligheten ikke var så ille og dramatisk som det høres ut som. Barn eksperimenterer mye i barndommen. Så lenge datteren din virker glad og fornøyd, og du tar en prat med henne, så tror jeg ikke det er noe krise. Selv om det sikkert føles sånn nå. 1
stortsettglad Skrevet 5. november 2014 #9 Skrevet 5. november 2014 (endret) Jeg synes ikke du overdriver! Utforsking er naturlig, men det er ikke normalt at barnehagebarn vet at å sleike på tissen er noe man gjør! Jeg ville helt klart tatt det opp med barnehagen og guttens foreldre. EDIT: ikke fordi det er så fælt om barna gjør dette sammen og begge synes det er ok, men fordi jeg ville vært bekymret for hvordan gutten har lært dette. Endret 5. november 2014 av stortsettglad 24
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #10 Skrevet 5. november 2014 Jeg lurer også på hvor hun har lært om dette! Hun er 4,5 år. Anonymous poster hash: a433e...c82 4
Gjest constance90 Skrevet 5. november 2014 #11 Skrevet 5. november 2014 Jeg lurer på hvor et barnehagebarn har lært om oralsex jeg da.Anonymous poster hash: 922f6...32d "hvordan smaker tissen din?" Ikke nødvendigvis oral-sex i tankene i det hele tatt. 17
skruf Skrevet 5. november 2014 #12 Skrevet 5. november 2014 Dette ville jeg tatt opp med barnehagen. Greit nok at barn utforsker kroppen sin, men det er viktig at barn lærer å sette grenser for egen kropp også. Og lurer på hvordan barnehagekjæresten hennes har kommet på at han skulle slikke henne på tissen. 8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #13 Skrevet 5. november 2014 "hvordan smaker tissen din?" Ikke nødvendigvis oral-sex i tankene i det hele tatt. Jeg har vært et utforskende barn, har jobbet med utforskende barn, og har hatt utforskende barn, men "hvordan smaker tissen" din har aldri vært et tema hos noen av disse. Se på, ta på, og utforske, ja. Smake på, nei. Anonymous poster hash: 922f6...32d 14
MrSmith Skrevet 5. november 2014 #14 Skrevet 5. november 2014 Barn lærer av hva de ser, noen har nok fått et glimt av hva foreldrene har holdt på med. Skjønner ikke at det kan overraske noen, vi er i Norge og årstallet er 2014. Pinlig og unødvendig selvsagt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #15 Skrevet 5. november 2014 Dette hadde jeg reagert sterkt på. Syns faktisk det er langt over grensa til akseptabel utforsking. Hvor var de ansatte i barnehagen som skal holde øye med barna? Er glad for at min datters barnehage er strenge med å holde klær på, ikke gå flere sammen på do, holde oversikt med hva barna gjør osv. Anonymous poster hash: d5912...f36 10
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #16 Skrevet 5. november 2014 En jeg kjenner hadde gjort noe lignende med nabojenta da de begge var 5 år fordi hun hadde sett foreldrene sine gjøre det. Barn plukker jo opp hva foreldrene gjør. Anonymous poster hash: 2a45c...e9e 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #17 Skrevet 5. november 2014 Fundrer meg stort over at ingen stiller spørsmål ved om dette er seriøst! Hvordan har to barn i barnehagen med vinter innebekledning på klart å gjennomføre dette i praksis? Og uten at de voksne har fått dette med seg? Om dette skulle være seriøst, hvorfor har du ikke stilt spørsmål i barnehagen om hvor og hvor lenge minst to barn kan stikke seg bort og få til å gjennomføre denne typen handlinger? Det er jo ved logisk tenkning ikke gjenomført å et øyeblikk? Anonymous poster hash: 8d2bb...7b0 5
Gjest Aella Skrevet 5. november 2014 #18 Skrevet 5. november 2014 Hvordan har to barn i barnehagen med vinter innebekledning på klart å gjennomføre dette i praksis? Og uten at de voksne har fått dette med seg? Om dette skulle være seriøst, hvorfor har du ikke stilt spørsmål i barnehagen om hvor og hvor lenge minst to barn kan stikke seg bort og få til å gjennomføre denne typen handlinger? Det er jo ved logisk tenkning ikke gjenomført å et øyeblikk? Dette lurer jeg på også?
anybody Skrevet 5. november 2014 #19 Skrevet 5. november 2014 Jeg synes ikke du overdriver! Utforsking er naturlig, men det er ikke normalt at barnehagebarn vet at å sleike på tissen er noe man gjør! Jeg ville helt klart tatt det opp med barnehagen og guttens foreldre. EDIT: ikke fordi det er så fælt om barna gjør dette sammen og begge synes det er ok, men fordi jeg ville vært bekymret for hvordan gutten har lært dette. Dette reagerte jeg på også. 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #20 Skrevet 5. november 2014 Oralsex?!Overskriften henge rikke på greip med du forklarer i HI.. Anonymous poster hash: eed92...9dd 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå