AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #1 Skrevet 5. november 2014 Har lyst å lage enkel konfekt til jul. Bruker gjerne ferdig sjokolade som jeg kan smelte om......... Vil gjerne ha tips om hva jeg kan fylle konfekten eller blande den med. Anonymous poster hash: 5f4cd...088
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #2 Skrevet 5. november 2014 http://www.detsoteliv.no/recipes/31 Anonymous poster hash: 7f7a1...377
Christiania_Oslo Skrevet 7. november 2014 #3 Skrevet 7. november 2014 Du kan feks lage med hasselnøtter/ mandler, appelsinsmak,chilismak...lage trøfler:blande sjokolade med litt cognac og rulle i kakaopulver. Lage marsipankuler med sjokotrekk(ha gjerne i litt kaffe i sjokoladen)og rull i feks kokos.
Nautika Skrevet 7. november 2014 #4 Skrevet 7. november 2014 Peanøtter med sjokolade Fyller konfektform med salte peanøtter og heller på sjokolade (melkesjokolade er kjempegodt)
Taste of Slow Skrevet 7. november 2014 #5 Skrevet 7. november 2014 Lag din egen veganske marsipan og lag sjokolade-marsipan konfekt!
Fanteria Skrevet 7. november 2014 #6 Skrevet 7. november 2014 Odense marsipan (den lilla). Bland i noen spiseskjeer Baileys, trekkes med smeltet melkesjokolade og rolles i sjokoladepulver Eller knus Oreokjeks uten det hvite fyllet, bland det med smeltet sjokolade og avkjøl i konfektformer.
Miss moneypenny Skrevet 9. november 2014 #7 Skrevet 9. november 2014 Mine favoritter er marsipanfigurer av Odense marsipan, som vi lager med pepperkakeformer. Så dypper vi i smeltet melkesjokolade. En annen favoritt er hjemmelagde bountykuler
venus_ Skrevet 9. november 2014 #8 Skrevet 9. november 2014 Jeg bruker å lage fudge og rocky road konfekt.
Kvist Skrevet 9. november 2014 #9 Skrevet 9. november 2014 Marsipan fra bunnen av er også veldig lett, og veldig godt. Mye bedre enn Odense sin, selv om den også er god. Jeg bruker 3 deler skåldede tørre mandler (tørker på kjøkkenbenken i to dager) til 2 deler melis. Bruk vekt, ikke mengdemål. Mal mandlene (på kvern, ikke foodprossor), bland inn noen skjeer melis og mal en gang til. Jeg liker at det er litt tyggemotstand, men vil du ha den enda finere, mal enda en gang. Jeg bruker håndkvern med sveiv, det funker veldig fint. Bare fester en brødpose med gummistrikk så jeg slipper statiske mandelspon flyende rundt. Så visper jeg en og en eggehvite lett sammen og knar det inn til passe smidig marsipan. Ofte tar jeg av en del av deigen mens den er litt tørr og tilsetter konjakk til den er ganske klissete. Konjakken trekker inn og noe fordamper nok mens den ligger i plastpose over natta, så blir den nydelig voksenkonfekt. Kan fin oppbevares i romtemperatur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå