Petalouda Skrevet 5. november 2014 #1 Skrevet 5. november 2014 Jeg sliter seriøst med å finne et julebordantrekk. Enten passer klærne nittenåringer, eller så passer de sekstiåringer, og jeg er ingen av delene, jeg er midt i mellom. Jeg vil IKKE gå rundt som en gammel kjerring, og heller ikke som en wanna be tenåring. Jeg er Høy og slank og str 38 så det er ikke der problemet ligger, det er lett å finne -klær-, det er bare komplett umulig å finne noe som passer til anledningen. Hva går førtiåringer med, egentlig ? Skapet mitt er proppfullt av kjoler, men jeg tror kanskje jeg bør finne en litt mer voksen stil snart (dessverre).
happiest Skrevet 5. november 2014 #2 Skrevet 5. november 2014 Jeg har kjøpt en svart, enkel kjole. Kanskje litt kjedelig, men har ikke vært på julebord med jobben før så vet ikke helt hvordan de kler seg. I tillegg så kan jeg jo lett bruke samme kjolen til andre anledninger. Har tenkt å bruke et par pumps, men sliter med å finne ut hvilken farge da. Tenkte å ha et statement smykke, for å piffe opp kjolen litt, i tillegg til et par diamantøredobber. Kanskje et enkelt armbånd også, spørs bare om det ikke blir for mye. Jeg er forresten 20 da, men den lille sorte passer jo til en hver alder. Har du kjekket du oasis? Synes de har mange pene kjoler, som ikke er for dristige og kun passer til 18åringer på byn... http://oasis.andotherbrands.com/festklader 1
Petalouda Skrevet 5. november 2014 Forfatter #3 Skrevet 5. november 2014 Jeg har en haug enkle kjoler i skapet, knelengde, passe lite utringet, i alle mulige varianter og farger ... men jeg føler at jeg har gått i det samme nå de siste 25 årene, og trenger noe annet ... ? eller .. ?
Petalouda Skrevet 5. november 2014 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2014 noen flere som har innspill .. ?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #5 Skrevet 5. november 2014 Jeg finner alltid kjoler på coast. Jeg føler at de har klær som verken er for "gamle" eller for "unge". Ellers synes jeg enkle kjoler som sitter pent på deg er veldig trygt Anonymous poster hash: 7181c...bb4 2
Petalouda Skrevet 5. november 2014 Forfatter #7 Skrevet 5. november 2014 kjoledamen er nettbutikk, antar jeg .. ? Jeg trenger å prøve kjolene før jeg kjøper dem, jeg er veldig smal rett under puppene i forhold til resten av kroppen så ofte er klær for store rundt der ... hvor finner jeg coast .. ?
Engel Skrevet 6. november 2014 #8 Skrevet 6. november 2014 (endret) Høy, slank og snart 38 år selv. Jeg har en svart, enkel knelang kjole som jeg vurderer, omtrent som denne, problemet er at den egentlig er en størrelse for stor for tiden.... Alternativt bruker jeg kjolen fra i fjor (jeg har byttet jobb så trenger ikke tenke på at de har sett meg i den før), som er dyp rødlilla og ligner litt på denne, bare at den er mer figursydd. Føler at den kan bli litt kort med tanke på alderen min, men med svart, tett strømpebukse så går det greit. Tenker jeg i alle fall. Litt usikker siden det er første julebord for denne jobben, og jeg aner ikke hvordan de andre kommer til å kle seg. Endret 6. november 2014 av Engel
Serafina. Skrevet 6. november 2014 #9 Skrevet 6. november 2014 kjoledamen er nettbutikk, antar jeg .. ? Jeg trenger å prøve kjolene før jeg kjøper dem, jeg er veldig smal rett under puppene i forhold til resten av kroppen så ofte er klær for store rundt der ... hvor finner jeg coast .. ? Hvis du bor i nærheten av Oslo er det en i Rådhuspassasjen og en på Strømnen Storsenter. De har masse fint der. 1
Gjest celine Skrevet 6. november 2014 #10 Skrevet 6. november 2014 Her går jeg for klassisk 50-tall Sort kjole med hvite prikker, vidt skjørt og underskjørt av tyll. Kjolen er kjøpt på Fretex og sydd om av min mor for mange år siden. Var så heldig å få lov til å låne den for anledningen. Har et par hansker, tidsriktige sorte sko som er gode å danse i, samt en knallrød leppestift å bruke sammen med kjolen. Om den passer en 40-åring? Tror det. Om den passer til anledningen? Aner ikke, men kjolen er kul! Om jeg bryr meg hva andre mener om den? Nope 4
Sola de Skrevet 6. november 2014 #11 Skrevet 6. november 2014 (endret) Jeg skal ha en rød knelang kjole, som jeg synes at jeg kler. Ikke for ungpike og ikke gammel kjerring heller Endret 6. november 2014 av Sola de
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #12 Skrevet 6. november 2014 Oasis er en fin butikk. Jeg er 30, slank og høy, og har vel ca 10 kjoler fra de i skapet-til alle anledninger og klassiske. Anonymous poster hash: 4fee9...2bd 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2014 #13 Skrevet 6. november 2014 Esprit! Veldig fine klær for voksne og unge damer. har butikk i Lille Grensen i Oslo. Jeg kjøper mye Esprit-klær på Ellos, veldig rask levering og grei returordning. http://www.esprit.eu/womenswear/dresses/weddings-special-occasions Anonymous poster hash: 5d603...986
Gjest bustyvel Skrevet 7. november 2014 #14 Skrevet 7. november 2014 Litt usikker for om jeg skal gå for den trygge svarte eller rød kjole i år… Hmhm.
Gjest celine Skrevet 7. november 2014 #15 Skrevet 7. november 2014 Litt usikker for om jeg skal gå for den trygge svarte eller rød kjole i år… Hmhm. Rød høres så absolutt mer spennende ut!
AnonymBruker Skrevet 7. november 2014 #16 Skrevet 7. november 2014 Jeg kjøper meg alltid lekre kjoler MEN så synes jeg det er så kaldt om vinteren, både på veg til/fra julebordet, og under selve festen, at jeg alltid ender opp med en cardigan over. Lurer på om jeg skal droppe kjole i år... :-( Blir sååå misunnelig når jeg ser film fra utlandet der de sprader rundt på kveldstid i fine kjoler, uten jakke, bare med en liten clutch i handa. Her kommer jeg med kjole, ullcardigan, jakke, svær veske med ekstra sko til festen, lue, stort skjerf og andre ting man kan trenge i snøværet. Synes de burde hatt julebord om sommeren Anonymous poster hash: 3cd2c...6a8 2
Petalouda Skrevet 7. november 2014 Forfatter #17 Skrevet 7. november 2014 .. jeg lurer på om jeg har litt lyst til å gå i sånn dressshorts i år jeg .. ? i sort, med sorte strømper, ankelboots og en skikkelig glitrende topp, hvis jeg finner .. ? 1
Ultiva Skrevet 7. november 2014 #18 Skrevet 7. november 2014 (endret) Har en nydelig, lang kjole med trekvart lange ermer fra Ilse Jacobsen som jeg har fått mange komplimenter for. Den fremhever kurver og er veldig feminin i snittet. Ilse Jacobsen har også mange lekre buksedresser. Min er modell nr 2 ovenfra, bare lengre og med et litt annet mønster: http://blog.lisen.dk/monstrede-kjole-fra-ilse-jacobsen/ Skikkelig lekker Endret 7. november 2014 av Ultiva
Petalouda Skrevet 7. november 2014 Forfatter #19 Skrevet 7. november 2014 Hvis du bor i nærheten av Oslo er det en i Rådhuspassasjen og en på Strømnen Storsenter. De har masse fint der. ah, takk for tips
AnonymBruker Skrevet 8. november 2014 #20 Skrevet 8. november 2014 Jeg går for den lille sorte, men med lengre ermer så det blir litt varmere og jeg slipper cardigan eller bolero. Ligner på denne: http://m.tigerofsweden.com/no/item/joli-dress-s41939027z/ Med sorte pumps til og hudfargede fully-fashioned strømper, og en enkel sort clutch. Varierer smykker etter humør, men oftest sølv. Anonymous poster hash: 564f0...576
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå