Gjest GreenSky Skrevet 20. juli 2004 #1 Del Skrevet 20. juli 2004 Det kan være svært vanskelig å komme seg inn i boligmarkedet når en er singel, særlig hvis en bor i storbyen. Dette fører til at unge etablerer seg senere. Yngre sliter på boligmarkedet og Etablerer seg senere men ikke dårligere Det at en kommer seg seint ut på boligmarkedet blir dyrt - da bolig er en investering, og boligprisene stadig stiger. Det blir stadig tøffere å komme seg inn på markedet, særlig som singel. Hva kan en gjøre for å motvirke dette? Bør single få skattelette ? Bør det bygges "billigboliger" a la startbo for å motvirke dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. juli 2004 #2 Del Skrevet 20. juli 2004 Jeg har en singel venninne som holder på å se etter bolig nå. Selv om hun har en inntekt over gjennomsnittet er det ikke lett, og uten hjelp fra familie kan hun bare håpe på en ettroms (Oslo). Hun er relativt nyutdannet, startet i jobb i fjor høst og har 250 000 i studielån, og det gjør ikke saken lettere. Jeg synes ikke skattelette er noen løsning, man bør ikke "belønnes" for å være singel. Men flere boliger som Startbo tror jeg er en veldig god idé, det vil jo også gagne par. Det er ikke alltid så lett å være par i boligmarkedet heller, spesielt hvis man er lavtlønnet, den ene hjemmeværende/student e.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyibyen Skrevet 20. juli 2004 #3 Del Skrevet 20. juli 2004 Jeg har begynt å si til meg selv at kanskje det ikke er så ille å leie. Da er man jo fleksibel, hvis man skal flytte, finne job et annet sted etc. Men jeg vet ikke helt om jeg tror på det selv ennå. Nå er det jo bare så vidt jeg klarer å betale studielånet og en liten leilighet som jeg leier med en venninne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #4 Del Skrevet 12. februar 2019 Dette er vell like aktuellt den dag i dag. Anonymkode: e6504...c64 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #5 Del Skrevet 12. februar 2019 On 7/20/2004 at 9:28 AM, Arkana said: Jeg har en singel venninne som holder på å se etter bolig nå. Selv om hun har en inntekt over gjennomsnittet er det ikke lett, og uten hjelp fra familie kan hun bare håpe på en ettroms (Oslo). Hun er relativt nyutdannet, startet i jobb i fjor høst og har 250 000 i studielån, og det gjør ikke saken lettere. Jeg synes ikke skattelette er noen løsning, man bør ikke "belønnes" for å være singel. Men flere boliger som Startbo tror jeg er en veldig god idé, det vil jo også gagne par. Det er ikke alltid så lett å være par i boligmarkedet heller, spesielt hvis man er lavtlønnet, den ene hjemmeværende/student e.l. Jeg synes ikke man kan forvente å kunne kjøpe bolig som nyutdannet... med mindre man har jobbet noe ekstremt gjennom studiene for å spare opp penger. De fleste som ikke får hjelp av familie/foreldre må faktisk bruke en stund på å spare opp egenkapital. Anonymkode: 9330f...97a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2019 #6 Del Skrevet 12. februar 2019 Jeg hadde ikke problem som nyutdannet, men hadde spart opp 1,5mill ved å jobbe siden jeg var 15 Anonymkode: 45c21...9ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå