Gå til innhold

middagsidéer basert på grillet kylling og pasta? Jeg har ikke saus/melk/fløte :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg bor et godt stykke unna matbutikk, og har ikke bil tilgjengelig i dag. Jeg var sikker på at jeg hadde et glass med pesto, så hadde tenkt å lage pasta med pesto og kylling. Men jeg husket feil, altså ingen pesto i skapet.

Jeg har:

Ferdig grillet kylling

Pasta (med egg og vanlig), olivenolje, poteter, løk, hvitløk, masse forskjellig krydder (omtrent alt...), smør, mel, 3 egg, erter, soltørkede tomater, ris, sølvløk, gulrøtter, knuste tomater på boks (ikke mye...)

Jeg har ikke:

Melk, fløte

Hjelp? Tips?

Jeg er vanligvis ganske kreativ på kjøkkenet, men i dag er det fullstendig bråstopp i hjernen min.

Anonymous poster hash: ef21b...eb2
Skrevet

Har du en type ost/smøreost så kan du fylle kyllingen med dette :) Hvis du har naturellost, så kan du blande i krydder/hvitløk og løk :)

Ellers er kanskje kyllingsuppe et alternativ. Har ikke oppskrift, men går utifra du kan bruke fløte, vann, buljong, krydder, løk, hvitløk, gulrøtter og kanskje poteter i?

Skrevet

Har du en type ost/smøreost så kan du fylle kyllingen med dette :) Hvis du har naturellost, så kan du blande i krydder/hvitløk og løk :)

Ellers er kanskje kyllingsuppe et alternativ. Har ikke oppskrift, men går utifra du kan bruke fløte, vann, buljong, krydder, løk, hvitløk, gulrøtter og kanskje poteter i?

Hun skriver jo at hun ikke har fløte!

Anonymous poster hash: 7eb0c...37c

Skrevet

Hun skriver jo at hun ikke har fløte!

Anonymous poster hash: 7eb0c...37c

Nei og nei! Jeg leste kun ingrediensene, og ikke overskriftene.

Men ferdig grillet kylling, er det slik fra butikken du kjøper i disken? Hvis det er det, så synes jeg slik type kylling er godt uten saus også.

Skrevet

Nei og nei! Jeg leste kun ingrediensene, og ikke overskriftene.

Men ferdig grillet kylling, er det slik fra butikken du kjøper i disken? Hvis det er det, så synes jeg slik type kylling er godt uten saus også.

Nei, det er ikke ferdig grillet fra butikken. Det er rester av kylling vi hadde som middag med poteter og sånt til for 2 dager siden. Det ble ganske mye igjen. Den var stuffet med sitron, smør, hvitløk og timian.

Skrevet

Du kan lage en slags ovnsrett med krydret tomatsaus, grønnsaker og kylling nederst, og potetmos på toppen, og så gratinere i ovnen. Mosen kan lages med olivenolje og/eller smør hvis du har (siden du mangler fløte/melk), og gjerne også en eggeplomme eller to.

Feks noe sånt: http://www.bbcgoodfood.com/recipes/9974/spanish-chicken-pie

Eller du kan lage pastasalat av det du har av grønnsaker, kylling, kokt pasta, hakkede soltørkede tomater og vinaigrette (hvis du har eddik eller sitron i tillegg til olivenolje).

Anonymous poster hash: 37f46...253
Skrevet

Kan brukes i omelett kanskje? Så kan du jo bruke f.eks soltørket tomat, løk og erter i? Kanskje rar kombo, men det kan vel funke?

Skrevet

Du kan lage en slags ovnsrett med krydret tomatsaus, grønnsaker og kylling nederst, og potetmos på toppen, og så gratinere i ovnen. Mosen kan lages med olivenolje og/eller smør hvis du har (siden du mangler fløte/melk), og gjerne også en eggeplomme eller to.

Feks noe sånt: http://www.bbcgoodfood.com/recipes/9974/spanish-chicken-pie

Eller du kan lage pastasalat av det du har av grønnsaker, kylling, kokt pasta, hakkede soltørkede tomater og vinaigrette (hvis du har eddik eller sitron i tillegg til olivenolje).

Ja, jeg har både eddik og sitron. Dette ser spennende ut!

Men kan jeg lage potetmos helt uten melk? Kun smør/olje/egg?

Skrevet

Ja, jeg har både eddik og sitron. Dette ser spennende ut!

Men kan jeg lage potetmos helt uten melk? Kun smør/olje/egg?

Ja, det bør gå bra. Du kan evt ta vare på litt av kokevannet til potetene til å spe mosen med, som i denne oppskriften: http://www.foodnetwork.com/recipes/food-network-kitchens/mashed-potatoes-with-olive-oil-and-herbs-recipe.html

Et annet alternativ er å lage ovnsbakte potetbåter med olivenolje på og så ha den tomatbaserte kyllinggryten til dette. Eller ha ris til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...