AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #1 Skrevet 5. november 2014 Jeg hadde bestilt en time hos privat gynekolog. da jeg møtte opp til timen i dag så får jeg beskjed i resepsjonen om at timen var i går. Jeg sier at det kan den umulig ha vært for jeg har alltid viktige dager på jobben på tirsdager så jeg ville aldri ha bestilt time på en tirsdag. Damen sto på sitt og fakturere meg 600kr for timen. Dette iriterer meg så grenseløst, hvorfor MÅ misforståelsen ha vært på min side? Er det ikke akkurat like sannsynlig at det er de som har gjort en feil som at det er meg? 600 kr er ikke all verdens altså, men det er mer prinsippet. Skjønner det er irriterende hvis noen ikke møter opp, men de kan jo ikke vite hvem som har gjort en feil her?Hvorfor har sånne steder alltid "retten på sin side" og glatt kan hevde at da har kunden gjort feil og ikke dem? Anonymous poster hash: fb90f...18b
Gjest Ciegus Skrevet 5. november 2014 #2 Skrevet 5. november 2014 Det er bare å ikke gi seg, og bestride fakturaen (så den ikke kan gå til inkasso) og ta det derfra. Hvis du ga deg, og betalte, er det litt for sent da. Det er ingen automatikk i at de har retten på sin side, men du var kanskje ikke sta nok? 3
Gjest Wei Wei Skrevet 5. november 2014 #3 Skrevet 5. november 2014 Kan du ikke bevise ved en bekreftelse fra leggesenteret? Jeg alltid får en sms eller epost bekreftelse når jeg bestiller en time og får en. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #4 Skrevet 5. november 2014 Det er bare å ikke gi seg, og bestride fakturaen (så den ikke kan gå til inkasso) og ta det derfra. Hvis du ga deg, og betalte, er det litt for sent da. Det er ingen automatikk i at de har retten på sin side, men du var kanskje ikke sta nok? De var litt sånn ' det er en regel at kunden blir fakturere for timer de ikke møter på'. Men jeg kan kanskje nekte å betale den...Anonymous poster hash: fb90f...18b
Gjesten Skrevet 5. november 2014 #5 Skrevet 5. november 2014 Har du ikke fått en bekreftelse på enten sms eller mail? I stå fall har du jo fasiten skriftlig. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #6 Skrevet 5. november 2014 Har du ikke fått en bekreftelse på enten sms eller mail? I stå fall har du jo fasiten skriftlig. Nei, timen ble bestillt per tlf., ingenting skriftlig.Anonymous poster hash: fb90f...18b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #7 Skrevet 5. november 2014 Nei, timen ble bestillt per tlf., ingenting skriftlig.Anonymous poster hash: fb90f...18b Da har ikke de bevis på at du bestilte timen på en tirsdag heller så for alt du vet kan de ha sagt onsdag til deg også satt opp timen på tirsdag ved en feilAnonymous poster hash: 02d90...a02
Athene Skrevet 5. november 2014 #8 Skrevet 5. november 2014 Når de ikke har bevis, kan de ikke fakturere deg. Jeg har aldri opplevd at de er vanskelige i slike tilfeller, da det er usikkert hvor feilen har skjedd. 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #9 Skrevet 5. november 2014 Mest sannsynlig har det blitt sagt f. eks onsdag 4.november, eller tirsdag 5. november (Feil kombinasjon av dato og dag). Da har du trodd det var i dag, og hun noterte avtalen på tirsdag. Uansett skal du ikke betale for denne på grunn av en misforståelse. Du møtte jo opp da du trodde du hadde time. Anonymous poster hash: faa0b...1a4 1
Gjesten Skrevet 5. november 2014 #10 Skrevet 5. november 2014 Nei, timen ble bestillt per tlf., ingenting skriftlig.Anonymous poster hash: fb90f...18b Da er det ingen måte å oppklare saken på. Hvis du er sikker på at du har rett, ville jeg ikke betalt.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #11 Skrevet 5. november 2014 Her er det ord mot ord. Uansett står du i timeboken på listen fra i går, så var timen i går og ikke i dag. Den svakeste part her er pasienten fordi pasienten stod oppført på time i går og dukket opp først i dag. Lege har fått deg inn i timeboka... Bestrider du fakturaen og legen trekker den til forliksrådet i stenfor å sende den til inkasso så vil nok forliksrådet i beste fall si delt skyld i verste fall må pasienten betale. Fikk du hjelp i dag eller hva skjedde med det du skulle gjøre hos legen?Anonymous poster hash: c7ecf...bb8
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #12 Skrevet 5. november 2014 Mest sannsynlig har det blitt sagt f. eks onsdag 4.november, eller tirsdag 5. november (Feil kombinasjon av dato og dag). Da har du trodd det var i dag, og hun noterte avtalen på tirsdag. Uansett skal du ikke betale for denne på grunn av en misforståelse. Du møtte jo opp da du trodde du hadde time. Anonymous poster hash: faa0b...1a4 Ja det tror jeg også har skjedd. Jeg VET i alle fal at jeg aldri ville sagt at det passet på en tirsdag, for det gjør det aldri. Føler det er urettferdig at jeg må betale for dette... Anonymous poster hash: fb90f...18b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #13 Skrevet 5. november 2014 Her er det ord mot ord. Uansett står du i timeboken på listen fra i går, så var timen i går og ikke i dag. Den svakeste part her er pasienten fordi pasienten stod oppført på time i går og dukket opp først i dag. Lege har fått deg inn i timeboka... Bestrider du fakturaen og legen trekker den til forliksrådet i stenfor å sende den til inkasso så vil nok forliksrådet i beste fall si delt skyld i verste fall må pasienten betale. Fikk du hjelp i dag eller hva skjedde med det du skulle gjøre hos legen?Anonymous poster hash: c7ecf...bb8 ja det er nok fryktelig mye styr om jeg ikke betaler... Jeg fikk ikke hjelp i dag nei, jeg måtte få en ny time, egentlig så ble jeg så sur at jeg har lyst å finne et annet sted å gå... Anonymous poster hash: fb90f...18b
Pawn Hearts Skrevet 5. november 2014 #14 Skrevet 5. november 2014 ja det er nok fryktelig mye styr om jeg ikke betaler... Jeg fikk ikke hjelp i dag nei, jeg måtte få en ny time, egentlig så ble jeg så sur at jeg har lyst å finne et annet sted å gå... Anonymous poster hash: fb90f...18b I våre dager skal en lege eller klinikk kunne dokumentere avtalene bedre enn de har gjort her. Du skal ikke betale for en feil de har begått eller mangler i deres rutiner. Det absolutt minste de skal gjøre, er å ringe deg dagen før, eller aller senest et par timer før avtalen. Det er påstand mot påstand, og jeg vet ikke hvilke juridiske rettigheter du har, men jeg ville aldri gått tilbake til dem om jeg var deg. 1
skm Skrevet 5. november 2014 #15 Skrevet 5. november 2014 Når du ikke har fått noe skriftlig, heller ikke sms varsling i forkant, blir det ord mot ord, og jeg ville ikke betalt var jeg deg. Det er jo like sannsynlig at det er de som har ført deg opp på feil dag, som at du har feil. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå