Gå til innhold

Blir skikkelig flau over meg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

På treningssenteret… Der står jeg, med mine svake armer, klarer knapt å løfte 10 kgsvekten, mens de gutta ved siden av drar på med vekter…

Anonymous poster hash: 908a2...284
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bedre å løfte 10 enn 0.

Sant! Hvis du løfter 10 kg og jogger 1 kilometer er det likevel mye mer enn de som sitter i sofaen og sløver :)

Anonymous poster hash: b04a0...79e

• Liker 7
Skrevet

Jeg prøver iallefall å tenke sånn når jeg svetter meg igjennom mine intervaller på mølla, ved siden av en eller annen superfit person på 41 kg som har speeden 30 km/t raskere enn meg.

Da er mitt mantra som jeg sier inne i hodet "Jeg er her og ikke på sofa, jeg er her og ikke på sofa" :wink:

• Liker 5
Gjest Daenerys
Skrevet

Du er på treningssenteret, det er kjempebra! :)

Og helt ærlig er det INGEN som bryr seg om hva du gjør der heller, sannsynligvis syns karene at det er kult at du trener styrke :) Alle starter et sted, og du er i gang!

Skrevet

Hey, det er supert! Jeg løfter også "lite", og har trent der aktivt ganske lenge.. Men vet du hva jeg tenker? "Jeg løfter kanskje bare "75" kilo i markløft nå, det syntes sikkert ingen er mye, men det er mye mer enn i fjor når jeg sleit med 20 kg :)"

• Liker 3
Skrevet

Man konkurrerer ikke mot andre, men mot seg selv. Det vil alltid være noen raskere, sterkere osv. Ingenting å være flau over. Fortsetter du i ditt eget tempo, så vil du nå et punkt der du kan "pakka på med vekter".

Anonymous poster hash: 2d8c5...f14
  • Liker 4
Skrevet

alle har startet et sted, selv alle gutta på treningsenteret startet der du er en gang. Dette er alle klar over og det er ikke noe å være flau over. Vær heller stolt over at du har kommet deg ut og gjør noe med det.

Anonymous poster hash: 524ab...c9e
Skrevet

Konkurrer med deg selv, ikke alle andre. Jeg er relativt svak til å ha trent så lenge som jeg har, men har allikevel muskler som synes :)

Mitt mål for tiden er å øke i iallefall en øvelse på hver økt en gang i uka. Det og det å snart mestre egen kroppsvekt.

Gjest Coolaid
Skrevet

På treningssenteret… Der står jeg, med mine svake armer, klarer knapt å løfte 10 kgsvekten, mens de gutta ved siden av drar på med vekter…

Anonymous poster hash: 908a2...284

Hva hadde du svart på dette dersom noen andre spurte deg?

Du hadde svart følgende: Du er din egen største konkurrent. .....

I tillegg så er det mye oppførsel på treningsstudioet som ser imponerende ut. I dag vet vi at mange "jukseløfter" med uriktig teknikk. Mange bruker også anabole steroider. Et tredje alternativ er at de har starte akkurat som deg. Muskel er fersksvare - det betyr at det bygges opp og må holdes vedlike. Ellers forblir du ikke like sterk. Dersom du ikke har trent over tid, og ellers ikke har brukt musklene til fysisk arbeid så er det helt naturlig å ikke være så sterk som andre som har trent seg opp, med eller uten "hjelp".

Du vet hva du må gjøre. Husk at musklene dine er ferskvare.

Skrevet

Alt er bedre enn ingenting! Og alle må starte et sted:) Og folk bryr ser ikke eller legger ikke merke til hvor mye/lite andre løfter. De er der for å gjøre sine greier og pelle seg hjem. Det føles kanskje ikke alltid slik, men jeg lover; ingen som bryr seg:)

Anonymous poster hash: bba21...c44
Skrevet

Derfor man er på treningssenteret, for å bygge seg opp/ned. Det er for alle, og de som dømmer/kritiserer andre der, har ikke en dritt å gjøre der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...