AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #1 Skrevet 5. november 2014 Synes det er så vanskelig å finne farger i butikken ettersom de alltid virker mye kaldere i butikklys enn de egentlig er... Skal imidlertid tilbake til min naturlige hårfarge. Hadde før svart, men så bleket jeg det litt og farget over med det jeg trodde var en kastanjebrun farge, men som egentlig var heller kobberrød... Fin farge, så det haster ikke å farge over, men jeg trenger uansett anbefalinger. Har omtrent samme farger som Evangeline Lilly. Altså en lys/mellombrun farge som verken er utpreget varm eller kald, tror jeg... Bør kanskje gå litt kaldere, ettersom håret mitt er rødlig nå? Men venter til det er litt mer utvasket med å farge det, så jeg vet ikke. Skal farge det hjemme. Og håret mitt pleier å suge til seg farge, så vil heller gå for lyst og for kaldt enn å ende opp med en hard, mørk farge. Anonymous poster hash: 51033...9ba
NonJuan Skrevet 5. november 2014 #2 Skrevet 5. november 2014 Hei TS Håret er ikke så viktig i et valg.... ansiktet og huden er viktigere. Om du tør send meg et bilde på privat, så skal jeg komme med et godt svar :-) Om ikke skriv hvilken type hud du har i ansiktet Øynene er også viktig i dette valget... (Brune øyne. Blondt hår.... NEI) om du forstår
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #3 Skrevet 5. november 2014 Hei TS Håret er ikke så viktig i et valg.... ansiktet og huden er viktigere. Om du tør send meg et bilde på privat, så skal jeg komme med et godt svar :-) Om ikke skriv hvilken type hud du har i ansiktet Øynene er også viktig i dette valget... (Brune øyne. Blondt hår.... NEI) om du forstår Jeg skrev i hovedinnlegget at jeg har omtrent samme farger som Evangeline Lilly. Google henne! Grønne øyne, ganske varm hud (min er dog litt kaldere enn hennes), naturlig brunt hår. Skal ikke foreta noen drastisk endring, bare få en fin, kald mellombrun/lysebrun farge, og trenger hjelp til å finne en hårfarge som ikke blir for mørk eller for rødlig Anonymous poster hash: 51033...9ba
NonJuan Skrevet 5. november 2014 #4 Skrevet 5. november 2014 Jeg skrev i hovedinnlegget at jeg har omtrent samme farger som Evangeline Lilly. Google henne! Grønne øyne, ganske varm hud (min er dog litt kaldere enn hennes), naturlig brunt hår. Skal ikke foreta noen drastisk endring, bare få en fin, kald mellombrun/lysebrun farge, og trenger hjelp til å finne en hårfarge som ikke blir for mørk eller for rødlig Anonymous poster hash: 51033...9ba Utrolig fin svart farge....! Dette synes jeg hun kledde bedre. Det du kunne gjøre er å endre fargen på øynene dine... (not in real life... men via photoshop e.l) Utrolig hvor mye øyer endre alt annet. Men høres jo ut som om du har et vakkert hår og hudfarge/type..... I wouldnt have changed a thing, really Hvor gammel er du?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #5 Skrevet 5. november 2014 Utrolig fin svart farge....! Dette synes jeg hun kledde bedre. Det du kunne gjøre er å endre fargen på øynene dine... (not in real life... men via photoshop e.l) Utrolig hvor mye øyer endre alt annet. Men høres jo ut som om du har et vakkert hår og hudfarge/type..... I wouldnt have changed a thing, really Hvor gammel er du? Jeg skal verken farge håret svart eller forandre øyefargen min??? Jeg spurte om tips til en hårfarge som samsvarer med bildet jeg la ut i hovedinnlegget, jeg vet hvilken farge jeg vil ha, bare ikke nøyaktig hvilken type eller hvilken nyanse jeg bør bruke for å oppnå den.. Hvor gammel jeg er er da vel helt irrelevant. Anonymous poster hash: 51033...9ba 3
NonJuan Skrevet 5. november 2014 #6 Skrevet 5. november 2014 Jeg skal verken farge håret svart eller forandre øyefargen min??? Jeg spurte om tips til en hårfarge som samsvarer med bildet jeg la ut i hovedinnlegget, jeg vet hvilken farge jeg vil ha, bare ikke nøyaktig hvilken type eller hvilken nyanse jeg bør bruke for å oppnå den.. Hvor gammel jeg er er da vel helt irrelevant. Anonymous poster hash: 51033...9ba Herregud så sinna du er da, djizes!! Om du vet alt i forkant..... why the fu** bother, asking for advice...? Tror du hadde kledd HVITT for du er helt uintressant 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #8 Skrevet 5. november 2014 Herregud så sinna du er da, djizes!! Om du vet alt i forkant..... why the fu** bother, asking for advice...? Tror du hadde kledd HVITT for du er helt uintressant Hæ??? Altså, jeg spurte tydelig og klart (tror jeg?) i hovedinnlegget at jeg skal farge håret til en farge lik den Evangeline Lilly har på bildet jeg postet, og jeg spurte om noen kunne tipse meg om en hjemmefarge som gav et resultat likt det jeg ville ha. Og så kommer du og maser om hvilken hudtone jeg har (selv om jeg sa i hovedinnlegget at jeg hadde tilnærmet lik Lilly sin) og deretter at jeg bør farge håret svart og endre øyefargen min?? Jeg spurte ikke om råd til hvilken farge jeg bør farge håret, jeg VET hvilken farge jeg vil ha, og det er den på bildet i hovedinnlegget... Hva andre synes om den fargen bryr meg midt i ræva, jeg vil bare vite om noen har tips til en hjemmefarge som gir et slikt resultat siden jeg selv synes det er vanskelig å finne en i butikken. Jeg skrev at jeg skal tilbake til min naturlige hårfarge, og deretter la jeg ut et bilde for å illustrere hvilke farger jeg har naturlig. Er det så vanskelig å fatte? Og hvor gammel jeg er er vel helt irrelevant uansett hvordan man vrir og vender på det... Anonymous poster hash: 51033...9ba 3
NonJuan Skrevet 5. november 2014 #9 Skrevet 5. november 2014 "Hva andre synes om den fargen bryr meg midt i ræva, jeg vil bare vite om noen har tips til en hjemmefarge som gir et slikt resultat siden jeg selv synes det er vanskelig å finne en i butikken." Det er svaret godt nok for meg... Jeg forsøkte å komme med noen hyggelige ord.. men de blir tatt som "Masete" Måtte du finne en farge som kler ditt "vakre" hjerte! Gjesp
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #10 Skrevet 5. november 2014 Anonymous poster hash: 98918...799
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #11 Skrevet 5. november 2014 Noen som har faktiske svar, ikke bare teite oppgulp? Om det er uklart, jeg ser altså etter en kald-ish brunfarge omtrent lik den på bildet i førsteinnlegget, så om noen kan anbefale meg hvilken tone og gjerne hvilket merke jeg bør gå for, er det fint. -TS Anonymous poster hash: 51033...9ba
frøkna Skrevet 5. november 2014 #12 Skrevet 5. november 2014 Jeg har hatt omtrent samme problemstilling som deg. Invester i en god frisør er mitt gode tips til deg! Jeg vet det er utenfor hva du spurte om, men jeg farget håret mitt i utallige forskjellige hjemmefarger uten å få ønsket resultat, eller et resultat som krevde mer farge når jeg fikk ettervekst! Tilslutt ble jeg lei og gikk til en frisørlærling pga lite penger. Hun hadde ikke vært lærling lenge men gjorde en fantastisk jobb med en grunnfarge og noen små "striper" som bare ga litt spill i håret. jeg skrev "striper" siden det egentlig ikke syns annet enn at håret ikke blir like platt liksom.. Den er omtrent lik min naturlige farge så når jeg får ettervekst nå syns det ikke!
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #13 Skrevet 5. november 2014 Jeg har hatt omtrent samme problemstilling som deg. Invester i en god frisør er mitt gode tips til deg! Jeg vet det er utenfor hva du spurte om, men jeg farget håret mitt i utallige forskjellige hjemmefarger uten å få ønsket resultat, eller et resultat som krevde mer farge når jeg fikk ettervekst! Tilslutt ble jeg lei og gikk til en frisørlærling pga lite penger. Hun hadde ikke vært lærling lenge men gjorde en fantastisk jobb med en grunnfarge og noen små "striper" som bare ga litt spill i håret. jeg skrev "striper" siden det egentlig ikke syns annet enn at håret ikke blir like platt liksom.. Den er omtrent lik min naturlige farge så når jeg får ettervekst nå syns det ikke! Takk for svar! Får se på det Anonymous poster hash: 51033...9ba
Sandie Skrevet 5. november 2014 #14 Skrevet 5. november 2014 (endret) Synes det er så vanskelig å finne farger i butikken ettersom de alltid virker mye kaldere i butikklys enn de egentlig er... Skal imidlertid tilbake til min naturlige hårfarge. Hadde før svart, men så bleket jeg det litt og farget over med det jeg trodde var en kastanjebrun farge, men som egentlig var heller kobberrød... Fin farge, så det haster ikke å farge over, men jeg trenger uansett anbefalinger. Har omtrent samme farger som Evangeline Lilly. Altså en lys/mellombrun farge som verken er utpreget varm eller kald, tror jeg... Bør kanskje gå litt kaldere, ettersom håret mitt er rødlig nå? Men venter til det er litt mer utvasket med å farge det, så jeg vet ikke. Skal farge det hjemme. Og håret mitt pleier å suge til seg farge, så vil heller gå for lyst og for kaldt enn å ende opp med en hard, mørk farge. Anonymous poster hash: 51033...9ba Har omtrent samme nyanse,og var i samme situasjon tidligere da jeg ville dempe rødskjær men unngå veldig mørkt hår. Valgte da en mellomblond nøytral farge: http://www.vita.no/harpleie/harfarge/excellence-creme-7-blond Jeg går som regel ikke lavere enn mørk blond.(lys brun blir ofte for mørkt for meg).Den mørkeste jeg har brukt er denne,som jeg var ganske fornøyd med.Men forkortet da virketiden litt for å unngå for mørk farge (testet den ut på en hårlokk dagen før jeg tok den i hele håret). http://www.vita.no/harpleie/harfarge/nutrisse-6-m-rkblond (Dette er såkalt permanente farger da, men jeg synes de alltid vaskes ut etter noen mnd.) Endret 5. november 2014 av Sandie
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #15 Skrevet 5. november 2014 Har omtrent samme nyanse,og var i samme situasjon tidligere da jeg ville dempe rødskjær men unngå veldig mørkt hår. Valgte da en mellomblond nøytral farge: http://www.vita.no/harpleie/harfarge/excellence-creme-7-blond Jeg går som regel ikke lavere enn mørk blond.(lys brun blir ofte for mørkt for meg).Den mørkeste jeg har brukt er denne,som jeg var ganske fornøyd med.Men forkortet da virketiden litt for å unngå for mørk farge (testet den ut på en hårlokk dagen før jeg tok den i hele håret). http://www.vita.no/harpleie/harfarge/nutrisse-6-m-rkblond (Dette er såkalt permanente farger da, men jeg synes de alltid vaskes ut etter noen mnd.) Tusen takk!!!! Anonymous poster hash: 51033...9ba
AnonymBruker Skrevet 12. november 2014 #16 Skrevet 12. november 2014 INGEN!!! Gå til frisøren. Anonymous poster hash: 9c46a...2e9
FruRaeder Skrevet 12. november 2014 #17 Skrevet 12. november 2014 Ingen kan svare deg på hvilken butikkfarge du skal velge, da ingen her vet hvordan håret ditt reagerer på farge og hvor mye farge det vil ta til seg. Fargeresultatet blir svært sjeldent som fargen på pakningen. Det beste tipset er å gå ut i fra en lysere farge, da håret som oftest blir mørkere. Du må rett og slett bare prøve deg frem eller aller helst gå til frisøren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå