Gå til innhold

Ung kvinne snek på bussen i Bergen, fikk 750 kr i gebyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Gyldig-mobilbillett-hjalp-ikke-3235001.html

Kristin Klausen står altså fram i avisa og innrømmer at hun trykket på "kjøp billett" på Skyss-appen etter at hun oppdaget at det ble kontroll.

Hadde det ikke blitt kontroll ville hun selvsagt ikke ha betalt, noe hun neppe har gjort når hun har reist til jobb ellers.

Veldig bra at "kun kjøpe billett i siste liten med appen om man ser vektere storme bussen"-trikset ikke fungerer!

-Hilsen en som aldri har benyttet seg av kollektivtransport uten å betale

Anonymous poster hash: 07b53...771
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.av-avis.no/aktuelt/Kjorer-i-motsatt-felt-for-a-slippe-bompenger-229653.html

Busspassasjerer som sniker utsetter ikke andre for fysisk skade. Langt verre med dem som prøver å unngå 22 kroner i bompenger og setter eget og andres liv og helse i alvorlig fare.

Lurer litt på om den unge kvinnen ved å fremstå med navn i avisen i en snikersak vil bli oppfattet som en ærlig og rederlig arbeidstaker og medmenneske?

Anonymous poster hash: c400a...ec3

• Liker 1
Skrevet

Jeg snek i går :ninja: Slapp unna. Men det blir den første og eneste gangen. Tør ikke ta sjansen nå som det blir hyppigere kontroller.

Anonymous poster hash: 6c973...b7d
Skrevet (endret)

Enda bedre med hun som kom for sent til eksamen i dag, fordi hun ble tatt i kontroll. Kortet gikk jo ut for bare to (2) dager siden. Altså, det er varslet STORkontroller, kortet ditt har gått ut, du har eksamen. Da bruker en appen og kjøper den billetten. Ikke klager til avisen over ting som er 100 % din egen feil? :murvegg:

Endret av Talbot
  • Liker 4
Skrevet

http://www.av-avis.no/aktuelt/Kjorer-i-motsatt-felt-for-a-slippe-bompenger-229653.html

Busspassasjerer som sniker utsetter ikke andre for fysisk skade. Langt verre med dem som prøver å unngå 22 kroner i bompenger og setter eget og andres liv og helse i alvorlig fare.

Lurer litt på om den unge kvinnen ved å fremstå med navn i avisen i en snikersak vil bli oppfattet som en ærlig og rederlig arbeidstaker og medmenneske?

Selvfølgelig ikke, men jo flere som betaler jo bedre kollektivtilbud får man, jeg syns det er litt viktig å tenke sånn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ingenting om folk som sniker på kollektivtransport, ser på de som egoistiske snyltere

Skrevet

Hvem er det som egentlig har ansvar for disse kontrollene? Er det Ruter og NSB som gir oppdrag til. f.eks Securitas for kontroll til den dag det klokkeslett, eller er det kollektivtransporters egne folk som utfører kontrollene? Jeg tar t-banen hver dag og har kun sett deres (T-banens) logo på kontrollørene.

Skrevet (endret)

http://www.ba.no/nyheter/article7677900.ece Jeg holdt på å le meg ihjel. Skulle egentlig inn her og lage et nytt innlegg, men denne liknet så mye på det jeg hadde tenkt å lage at jeg må poste det her!

"En ung kvinne ble rasende forbannet da hun ble bedt om å tre ut av bussen for å motta et gebyr. Hun kom bannende bort til BA for å fortelle at kortet hennes gikk ut for bare to dager siden, og at hun nå ville komme for sent til eksamen."

Herregud så grusomt! Så siden kortet gikk ut for "bare to dager siden", så mener hun at dette er urimelig? Hvor teit går det an å bli? Ingen billett er ingen billett. Skal jeg stjele i en butikk, og deretter kjefte når jeg blir tatt fordi jeg betalte for en vare noen dager i forveien?
Enkelte er tett i pappen.
Edit: Ser at noen har postet det samme litt lengre oppe, men fortsatt ustyrtelig morsomt!
Endret av altflyter
Skrevet

Selvfølgelig ikke, men jo flere som betaler jo bedre kollektivtilbud får man, jeg syns det er litt viktig å tenke sånn.

Dette er jeg helt enig med deg i, og burde ha fått dette tydelig frem i innlegget mitt.

Skrevet

Hvem er det som egentlig har ansvar for disse kontrollene? Er det Ruter og NSB som gir oppdrag til. f.eks Securitas for kontroll til den dag det klokkeslett, eller er det kollektivtransporters egne folk som utfører kontrollene? Jeg tar t-banen hver dag og har kun sett deres (T-banens) logo på kontrollørene.

Egne folk.

Skrevet

http://www.ba.no/nyheter/article7677900.ece Jeg holdt på å le meg ihjel. Skulle egentlig inn her og lage et nytt innlegg, men denne liknet så mye på det jeg hadde tenkt å lage at jeg må poste det her!

"En ung kvinne ble rasende forbannet da hun ble bedt om å tre ut av bussen for å motta et gebyr. Hun kom bannende bort til BA for å fortelle at kortet hennes gikk ut for bare to dager siden, og at hun nå ville komme for sent til eksamen."

Herregud så grusomt! Så siden kortet gikk ut for "bare to dager siden", så mener hun at dette er urimelig? Hvor teit går det an å bli? Ingen billett er ingen billett. Skal jeg

stjele i en butikk, og deretter kjefte når jeg blir tatt fordi jeg betalte for en vare noen dager i forveien

Enkelte er tett i pappen.

Edit: Ser at noen har postet det samme litt lengre oppe, men fortsatt ustyrtelig morsomt!

De fleste vil forstå at når bilen var tom for drivstoff for to dager siden så nytter det ikke å få den til å kjøre mer før den har fått påfyll. Hvorfor er enkelte så tette i pappen at de ikke forstår at når busskortet var tomt for to dager siden så må det kjøpes nytt for å få reise med samme busskort?

Nei, her har folk sef selv å takke for dumhetene sine. Bøtene skulle vært enda høyere.

Gjest RompeRusk
Skrevet

Utrolig pen jente.

Hva i alle dager har det med saken å Gjøre? :klo:
  • Liker 3
Skrevet

Egne folk.

OK, takk. :)

Skrevet

Syns det er bra de blir tatt, skyss har gått stort ut med at denne uke blir det mange kontroller og likevel gidder ikke folk kjøpe billett. Men ser en del misforstår snikebegrepet også, f.eks damen i BT som sier folk sniker når de går på bussen uten å bruke automaten, dersom man har mobilbillett trenger man ikke bruke automaten. Har hørt den samme påstanden før, så tror ikke alle i "den eldre garde" helt har forstått dette med billettapp.

Anonymous poster hash: 47a33...a0c
Gjest Coolaid
Skrevet

Jeg synes ingenting om folk som sniker på kollektivtransport, ser på de som egoistiske snyltere

Da syns du jo noe da :fnise:

Gjest Coolaid
Skrevet (endret)

Utrolig pen jente.

Hun er opptatt. Men sniker hun på bussen kan hun kanskje "snike" med en ekstra kjæreste ? Neida, bare tuller :fnise:

Innlegget er redigert pga. identifisering av privatperson.

- Avalon, mod

Endret av Coolaid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...