Gå til innhold

Backpacking i Sørøst-Asia?

Anbefalte innlegg

Gjest Penelopee
Skrevet (endret)

Hei! :)

Jeg skal reise litt rundt i Sørøst-Asia når i april, for og så reise hjem til Norge igjen i mai. Er det noen backpackere her som har noen reisetips? Hvor bør jeg ta turen, og hva bør jeg få med meg?

Endret av Penelopee
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å så heldig du er:) sørøst-Asia er en drøm! Kan jeg spørre hva du skal studere i Vietnam? Ved hvilken skole?

Når det gjelder tips til ting du må få med deg, så har jeg et par:) for det første bør du sjekke ut tripadvisor og lonely planet foraene, for masse fine tips om landene i sørøst-Asia.

Siden semesteret ditt sikkert er kort og intensivt får du kanskje ikke reist så mye rundt i Vietnam under det, så jeg ville prøvd å backpacket fra Ho Chi Minh til Hanoi eller omvendt etter studiet. Ruter finner du masse av ved googlesøk. Landet og de forskjellige byene har så mange skatter og mye å by på, og er ganske forskjellig fra nord til sør; så det ville jeg hvertfall gjort.

Ellers MÅ du til Kambodsja. Et fantastisk land i vekst med en historie mange ikke er så klar over. Nydelige mennesker og her også mye å se. Her vil Siem Reap, Phnom Penh og muligens Sihanoukville være verdt et besøk.

Vet ikke hvor mye tid du har, men var jeg deg ville jeg konsentrert meg om få land og heller tatt ting litt på sparket avhengig av folk du møter på reisen. Er mange som backpacker i Sørøst- Asia, og alle har råd og erfaringer:)

Anonymous poster hash: b0b54...bd5

Gjest Penelopee
Skrevet (endret)

Å så heldig du er:) sørøst-Asia er en drøm! Kan jeg spørre hva du skal studere i Vietnam? Ved hvilken skole?

Når det gjelder tips til ting du må få med deg, så har jeg et par:) for det første bør du sjekke ut tripadvisor og lonely planet foraene, for masse fine tips om landene i sørøst-Asia.

Siden semesteret ditt sikkert er kort og intensivt får du kanskje ikke reist så mye rundt i Vietnam under det, så jeg ville prøvd å backpacket fra Ho Chi Minh til Hanoi eller omvendt etter studiet. Ruter finner du masse av ved googlesøk. Landet og de forskjellige byene har så mange skatter og mye å by på, og er ganske forskjellig fra nord til sør; så det ville jeg hvertfall gjort.

Ellers MÅ du til Kambodsja. Et fantastisk land i vekst med en historie mange ikke er så klar over. Nydelige mennesker og her også mye å se. Her vil Siem Reap, Phnom Penh og muligens Sihanoukville være verdt et besøk.

Vet ikke hvor mye tid du har, men var jeg deg ville jeg konsentrert meg om få land og heller tatt ting litt på sparket avhengig av folk du møter på reisen. Er mange som backpacker i Sørøst- Asia, og alle har råd og erfaringer:)

For det første, tusen takk for svar!! :)

Jeg har ikke helt bestemt meg for hvor lenge jeg skal være, men jeg regner med at jeg skal være to uker ekstra i Hoi An. Deretter har jeg tenkt på å reise litt før jeg vender snuten mot Norge igjen! Hva får jeg til på to-tre uker, tror du? Og hvor mye bør budsjettet mitt være? Har vært litt rundt i Thailand før, så jeg tror jeg dropper det for denne gang. Har tenkt litt på Kambodsja, da det høres ut som et spennende land. Ahh, det er så mye jeg vil se og oppleve, men det er så vanskelig å bestemme seg! :fnise:

Endret av Penelopee
Gjest Penelopee
Skrevet (endret)

.

Endret av IvyBlue
Skrevet

Hei igjen! Beklager sent svar :)

På to-tre uker ville jeg dratt fra Hoi An og ned til Ho Chi Minh og sett den byen(og gjerne byer rundt). Så ville jeg tatt bussen fra Ho Chi Minh til Phnom Penh i Kambodsja. Den tar cirka 6 eller 8 timer om jeg husker riktig, tror du kan kjøpe visum til Kambodsja på grensen der men det ville jeg sjekket ut litt før.

Når du er i Phnom Penh kan du enten dra nordover, cirka fem timer med buss, til Siem Reap. Her finnes den store turistmagneten Angkor Wat som du bør få med deg når du først er der. Ellers ville jeg brukt noen dager i Phnom Penh og, det er en spennende by selv om den ikke er av de fineste. I Phnom Penh finnes Killing Fields(google det) og andre merker etter Pol Pot regimet, en rekke fine store templer og museer. Er ikke tiden din brukt opp så ta gjerne bussen ned til Sihanoukville i sør for å dykke/lære å dykke og nyte dagene på en av øyene utenfor kysten eller på stranden.

Jeg ville forresten heller valgt ut få reisemål enn mange for da kan du bestemme deg litt underveis utifra hvem du møter og hva som skjer!

Haha jeg misunner deg noe fryktelig :-) håper du finner en fin reiserute som du trives med! Men jeg anbefaler absolutt Kambodsja, og to-tre uker er god tid til å bli litt ekstra kjent med landet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...