Gå til innhold

Dobbelttrekk i restaurant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg var på en restaurant/kebabsjappe i Trondheim for noen uker siden. Ser nå at jeg har blitt trekt dobbelt. Jeg tastet kode på 250,- og dro ut kortet for tidlig, noe som også står på kvitteringen "Kort er fjernet", selv om det stod i veldig lenge (refleks å dra ut kortet for tidlig), da måtte han i kassa taste inn 251,- på kortterminalen, hvis ikke ville kortet bli avvist med en gang det ble satt i, grunnet duplisering(?), dette kjenner jeg til, da jeg har vært borti kortterminaler som gjør dette grunnet sikkerhet. Tastet kode og det ble godkjent på 251,-, men også 250,-

Hva kan jeg gjøre med dette? Er ikke mye penger det er snakk om, men sure penger.. Har kvittering fra kortterminalen.

Har ikke så lyst å ringe restauranten da mannen var "sur" fra før...

Anonymous poster hash: 6b831...9e1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra innom med kontoutskrift, er du heldig er ikke han sure på jobb.

Anonymous poster hash: 5a3a9...06b

Skrevet

Hadde det ikke vært for at jeg bor 4 timer unna.. Glemte å nevne det :sjokkert:

Skrevet

Ring og be om en epostadresse som du kan maile kontoutskriften til, eller postadresde å poste til, du har krav på pengene tilbake uansett hvor sur han fyren kanskje blir.

Anonymous poster hash: 5a3a9...06b

Skrevet

Her har du blitt lurt. Og du, en resturant er et sted med både servering og alle sjenkerettigheter, en kebabsjappe er i den andre enden at serveringsskalaen.

Blir ikke kontoen belastet ved første gangs kortbruk og pinkode, så er det heller ikke noen problem å legge inn samme beløp en gang til og få det godkjent FORDI det da ikke er en dobbelbelastning.

Men skal du betale for to like varer rett etter hverandre er det vanlig at dette ikke går med samme beløp. Dette er en sikkerhet som ligger i kortet fordi det du har opplevd ikke skal kunne skje.

Du får skrive og forklare hva som skjedde til banke og se om de kan hjelpe deg. Men du har i utgangspunktet godkjent at kebabsjappa kan få betalt to ganger for det jeg antar du mener er en vare.

Sorry, men du har fått deg en lærepenge til kr. 251.

Anonymous poster hash: 4ef7d...24d

• Liker 3
Skrevet

Vil ikke anse meg selv som lurt, da det tydelig stod på terminalen at "kort er fjernet", og det står på kvittering at "kort er fjernet"? Etter min erfaring har aldri kortet blitt belastet når kortet har blitt fjernet..

Skrevet

Hvis du tar ut kortet rett før så er allerede kontakten med banken startet. Men når du tar ut kortet så går det ikke helt gjennom. Det som da skjer er at summen blir reservert, det er da ikke noe problem å betale samme beløp fordi den ikke har gått helt gjennom. Pengene som er reservert skal være tilbake på konto i løpet av et par dager

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...