Gå til innhold

Refinansiering - jubelinnlegg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare så hoppende glad i dag siden jeg har refinansiert boliglånet mitt og kommer til å spare masse på det. Valgte å betale omtrent samme pr mnd, men blir ferdig med lånet flere år tidligere. Yesssssss...... :-)

Fritt frem for andre å juble over lignende økonomiske lysglimt. :-)

Anonymous poster hash: cf3e3...a62

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer :)

Anonymous poster hash: 57d39...ef3

Gjest tuppesjura
Skrevet

Så bra! Hvilken bank?

Vi har søkt om bytte til Klp-banken. Da sparer vi ca 25000kr i året i rentekostnader.

Skrevet

Yay gøy! :D

Her har jeg fyllt opp BSU for året, veldig fornøyd med det :D

Skrevet

Yay gøy! :D

Her har jeg fyllt opp BSU for året, veldig fornøyd med det :D

Da håper jeg du også har nok skattbar inntekt...

Skrevet

Da håper jeg du også har nok skattbar inntekt...

Hva mener du med det? :P

Skrevet

Så bra! Hvilken bank?

Vi har søkt om bytte til Klp-banken. Da sparer vi ca 25000kr i året i rentekostnader.

KLP her også. Fra før hadde jeg jeg to ganske dyre lån. Så det er veldig deilig.

Skrevet

Vi fikk lån i spk :) dropper 4 år med nedbetaling!!!!!!! :)

Anonymous poster hash: 6031b...e06
Skrevet

Er bare så hoppende glad i dag siden jeg har refinansiert boliglånet mitt og kommer til å spare masse på det. Valgte å betale omtrent samme pr mnd, men blir ferdig med lånet flere år tidligere. Yesssssss...... :-)

Fritt frem for andre å juble over lignende økonomiske lysglimt. :-)

Refinansiere boliglånet sin at smålån/forbrukslån ble flettet inn men jubler ikke...skulle ønske det var mulig å IKKE ha MasterCard i nettbank er jo lett å overføre...

Er totalkunde så har man Visa så MÅ man ha MasterCard..:-/

Anonymous poster hash: 9310a...38c

Gjest Blondie65
Skrevet

Hva mener du med det? :P

Det er to fordeler med BSU, den ene er god rente, den andre er skattefradrag. Dersom du ikke har skattbar inntekt slik at du får fordel av å trekke fra skattefradraget på neste års skatt så er det mindre hensiktsmessig å spare i BSU da en av fordelene ikke er gjeldende for deg.

Skrevet (endret)

Det er to fordeler med BSU, den ene er god rente, den andre er skattefradrag. Dersom du ikke har skattbar inntekt slik at du får fordel av å trekke fra skattefradraget på neste års skatt så er det mindre hensiktsmessig å spare i BSU da en av fordelene ikke er gjeldende for deg.

Tilfelle er at man faktisk TAPER 5000,- ved et innskudd på 25k i BSU, så sant inntekten er under et visst nivå. Om jeg har regnet riktig så er dette ved en brutto inntekt på 60976,- uten at man får noen andre renteinntekter eller fradrag for andre utgifter som spiller inn på personinntekt. Bortsett fra personfradrag på 31800 Endret av Mystico
Skrevet

Refinansiere boliglånet sin at smålån/forbrukslån ble flettet inn men jubler ikke...skulle ønske det var mulig å IKKE ha MasterCard i nettbank er jo lett å overføre...

Bytt bank?!

Finnes plenty med banken som ikke tvinger på deg kredittkort.

Du trenge rikke ha boliglån i samme bank som du har brukskonto heller, ofte får du bedre renter annet sted. Og om du har den beste renta og MÅ ha brukskonto i den banken, så trenger du ikke ha kort tilknyttet kontoen. Det holder å få lønna inn og sette på en automatisk overføring til en annen bank. Og skulle de fortsatt tvinge på deg et mastercard, så ta i mot kortet og klipp det i småbiter og kast det. Så tar det år før du får nytt, og da klipper du det igjen.

Ta litt ansvar selv, ikke skyld på banken for din manglende disiplin.

Manglet den disiplinen selv før, så da jeg skulle rydde opp i mitt økonomiske rot måtte jeg sette opp økonmien med "barnesikring", dvs med løsninger som forhindret udisiplinert oppførsel. Eks å ha sparepengene i en annen bank så de ikke enkelt kunne overføres. Og å velge dagligbank uten mulighet for enkel overføring til/fra kredittkort. Funket som bare det :)

Skrevet

Jeg kan ikke noe om dette, men er dette virkelig lov? Jeg syntes det hørtes merkelig ut. På luksusfellen så kan de alltid ringe alle kreditorene og avslutte alle kredit kontoer, jeg syntes dette hørtes merkelig ut ( men så er jo luksusfellen min kilde til info også da :P )

Skrevet

Er totalkunde så har man Visa så MÅ man ha MasterCard..:-/Anonymous poster hash: 9310a...38c

Det er ikke lenger lov til å kreve MasterCard i kundeprogrammet. Mange banker hadde dette inkludert tidligere, men nå er det valgfritt. Du kan dermed trygt si opp mastercardet ditt om du ikke ønsker å ha det.

Hilsen bankansatt.

Anonymous poster hash: 5b126...05b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...