snoker Skrevet 5. november 2014 #1 Skrevet 5. november 2014 Vi holder på å gå gjennom regnskapet for å lage en felles regningskonto, men når jeg kommer til bilen sliter jeg litt med å finne ut hva som er best. Saken er at han eier bilen og har lån på denne, men han bruker firmabil innen jobb som han ikke betaler noe for. Jeg bruker privatbilen (han sin) til og fra jobb og til og fra butikken da han ikke liker å storhandle. Det jeg lurer på er hva han skal betale og hva jeg skal betale (eller være med på da vi skal sette inn en sum på regningskontoen i mnd) Billån:(Han står på lånet, ergo betaler han dette ved mindre jeg også skal inn i lånet) Årsavgift:(denne vet jeg ikke hva ligger på? men tenker at det er riktig at vi betaler på denne begge to?) Bensin: (betaler jeg alt av per dags dato) Bil service:(Her tenker jeg at vi setter av 1000 kr til sammen i mnd) Bilforsikring:(Jeg tenker at det er rettferdig å betale sammen på denne?) Jeg bruker vel bilen 70% og han 30% iløpet av en normal mnd. Han tjener ca 15 000 mer enn meg i mnd, jeg jobber ca 80% i mnd, har 50% fast og tar alt av ekstravakter som ligger ute utenom. Det er ikke muligheter for større stilling enda da jeg jobber i kommunen. Hvordan ville dere fordelt utgiftene innen dette med bilen? Vi skal betale % vis, da begge to er enige om at det blir feil at jeg skal betale halvparten av alle utgifter da dette til tider vil gjøre at jeg ikke kan betale de utgiftene jeg har alene utenom slik som lån. Dette er noe vi er enige om!
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #2 Skrevet 5. november 2014 Det du burde betalt for å låne en bil slik er alle driftsutgifter + verditapet som blir på bilen i løpet av perioden. Og da har du betalt kr 0 for å låne bilen, du har kun dekket utgiftene slik at han ikke taper på at han har en bil han ikke bruker, men som brukes og slites likevel. Anonymous poster hash: 2c1f4...10a
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #3 Skrevet 5. november 2014 DEN GANG DA, HVER GANG NÅR. Anonymous poster hash: 31ea9...900 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå