AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #1 Skrevet 5. november 2014 Jeg er 18 år, snart 19, og har fått påvist PCOS. Jeg vet ikke helt hvor jeg skal gå, og hva jeg skal gjøre. Jeg vett jeg er ung, og har mange år på meg, men jeg klarer ikke å bare "glemme" at jeg har et problem, et veldig vondt problem.. I forhold til hva jeg fikk vite etter jeg fikk påvist sykdommen, så har jeg en liten sjanse på å bli gravid, og da jeg spørte om det var liten sjanse til å bli gravid hvis jeg prøvde prøverør, sa legen at det kunne være at dette heller ikke ville funke. Søsteren min har samme diagnose, hun er 38 og har prøvd så og si alt, x antall ganger uten noen virkning. Jeg skal nå ta en 6-års studie etter vgs, og jeg kan ikke bli gravid mitt opp i studiene, men jeg vet da ikke om jeg bør vente med å prøve til etter studiene? Jeg vet jeg bør vente, se om jeg får kjæreste osv, men tenk om jeg venter, og "muligheten slipper forbi"? Unger er det mest fantastiske i denne verden, og det er det største ønske jeg har. Jeg har stått på egne føtter i 1 år, og har bodd for meg selv. Jeg vet at å få barn er mye tøffere en det kan se ut som, men tenk hvis jeg ikke prøver før om noen år, så har jeg mistet muligheten for å bli gravid? Søsteren min begynte å prøve å få barn allerede da hun var 24 år, og prøvde i flere år med alle muligheter, til ingen nytte. Hun har to fosterbarn nå, og hun sier hun er utrolig glad for den familien hun har nå, men skulle ønske at hun kunne hatt sitt eget barn. Noen råd? Noen som har vært i noen lunde samme situasjon? Anonymous poster hash: 2dfcb...792
Gjest crem Skrevet 5. november 2014 #2 Skrevet 5. november 2014 husk at du ikke er din søster, og at det kan hende det går for deg selv om det ikke gikk for henne! det kan hende at hennes mann hadde lav sædkvalitet i tillegg til hennes PCOS. Det er rart at legen sa at det ikke var sikkert at prøverør engang gikk.. men jeg er ingen lege, så jeg vet ikke hvordan det kan funke.. husk på at du har mange år igjen på å få barn, så du trenger ikke stresse med det nå, men jeg skjønner at det må være voldsomt kjipt når dette skjer.. har ikke så mye jeg kan hjelpe det med, uten å si lykke til og håper at den dagen du blir klar for å få barn at du klarer det
miore Skrevet 5. november 2014 #3 Skrevet 5. november 2014 Venninnen min har PCOS, og to søte små prøverørsbarn. Første ble til på første prøverørsforsøk. Da fikk hun fryst ned noen egg, og andremann ble til på første fryseforsøk. Jeg kjenner selvsagt ikke din medisinske tilstand, men PCOS er ikke en garanti for at du aldri kan få barn, selv om det i mange tilfeller gjør prosessen vanskeligere.
Roseslime Skrevet 5. november 2014 #4 Skrevet 5. november 2014 Pcos er ikke bare negativt. For det første vet du jo nå om det og er mer forberedt når du vil starte prøvingen. Mye kan kontrolleres med kosthold også pcos. Mange har stor suksess med lavkarbo eller ren vegetar diet med den diagnosen, snakk med en kostholds ekspert. Og den største fordelen vi holder oss unge lenger og har faktisk lenger fruktbar alder. Det er mange med pcos som blir spontant gravide i 20, 30, 40 åra. Fordi de har fått beskjed om at de ikke kan bli gravide. Har akkurat selv blitt gravid og fikk diagnosen pcos for ti mnd siden. Så det går. Den mnd vi ikke prøvde og bli gravide var den mnd det klaffet. Så det går! Vet det er lett og si, men gi det tid, du er ung og livet forran deg! Og kanskje er teknologien kommet lenger den dagen du skal begynne med barn☺️ og du kan allerede begynne og endre vaner og kosthold😊 bare vent dette kommer til og gå bra!
AnonymBruker Skrevet 5. november 2014 #5 Skrevet 5. november 2014 Min svigerinne har pcos og har fått to barn naturlig i løpet av ti år. Skulle starte prøverør men ble gravid naturlig likevel. Vekt var et viktig element for henne, måtte gå ned.Anonymous poster hash: 1a299...e3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå