Gå til innhold

Gutter - ville dere blitt glad for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare vært sammen med kjæresten min i 4 måneder. Men jeg vil gi han en fin julegave. Tingen er at han har greit med penger selv, og kjøper seg det meste han har lyst på. Så det er litt vanskelig å "toppe" han...

Men jeg vurderer å kjøpe en god whiskey til han, sånn mellom 1000-1500 kr. Da får jeg vel en god en? Jeg har ikke peiling på denne drikken, så forslag på hvilken type mottas med takk. Eller burde jeg legge mer penger i det for å få en skikkelig god en? Eller er det å kjøpe en drikke bare kjedelig og upersonlig?

I tillegg hadde jeg tenkt å kjøpe han krystall whiskeyglass og en karafell. Er det for feminint? De jeg har sett på er veldig maskulint og klassisk design.

Anonymous poster hash: 9b383...ed2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Men jeg vurderer å kjøpe en god whiskey til han, sånn mellom 1000-1500 kr. Da får jeg vel en god en? Jeg har ikke peiling på denne drikken, så forslag på hvilken type mottas med takk. Eller burde jeg legge mer penger i det for å få en skikkelig god en? Eller er det å kjøpe en drikke bare kjedelig og upersonlig?

Hvorfor gjør du ikke bare det? Sann giverglede oppstår momentant, ikke gjennom en mengde resonnering.

Endret av extra
Skrevet

Hvorfor gjør du ikke bare det? Sann giverglede oppstår momentant, ikke gjennom en mengde resonnering.

I tillegg til å spørre om det er en ok gave spør jeg også om tips til hva/hvilken jeg kan kjøpe!

Det er egentlig mest glassene jeg er usikker på om er noe en mann ønsker seg...

Leter og leser på nett om hva en mann ønsker seg til jul, og enkelte tråder blir disset ned av menn som svarer på at de ikke ønsker seg noe av det som blir nevnt i innleggene. Whiskeyen blir han nok glad for (jeg må bare finne ut hvilken) men glassene er jeg veldig usikker på.

Skrevet

Vel...
Er han glad i Whiskey? x)

Skrevet

Vet du hva slags whiskey han liker?

Anonymous poster hash: b6d16...834
Skrevet

Jeg har bare vært sammen med kjæresten min i 4 måneder. Men jeg vil gi han en fin julegave. Tingen er at han har greit med penger selv, og kjøper seg det meste han har lyst på. Så det er litt vanskelig å "toppe" han...

I tillegg hadde jeg tenkt å kjøpe han krystall whiskeyglass og en karafell. Er det for feminint? De jeg har sett på er veldig maskulint og klassisk design.

Selvfølgelig. Trenger ikke å være så voldsomt. Du viser at du bryr deg, ihvertfall.

Skrevet

Sjekk ut barskapet og finn ut hva han drikker. Søk opp dette og kjøp noe som ligner men som er litt mer "eksklusiv".

Skrevet

Med mindre han er ekstremt fan av whiskey, er det totalt bortkastet å bruke så mye penger på det..

Anonymous poster hash: 5b2ad...696

• Liker 7
Skrevet

Tja, vi har bare datet i noen måneder. Så jeg "kjenner han ikke så godt" i forhold til hva han liker.

Men vet at whiskey blir foretrukket av alkohol, koser seg gjerne med et par glass i helgene. Men har bestemt meg for at jeg tror det er en litt for lite personlig gave...
Tror jeg hadde synes det hadde vært kjedelig å få en flaske vin, selv om den kostet 6-700 kr.

Skrevet

Jeg hadde blitt utrolig glad om jeg fikk en flaske Whiskey av min kjære :)

Anonymous poster hash: 0e28a...4cd
Skrevet

Whisky synes jeg ikke er sammenlignbart med vin. Dette er et alkohol som varer (flasken drikkes ikke opp i løpet av én kveld), og hvis han liker slikt er det mye flott som man kan finne. Et par fine glass med initialene hans gravert kan også være en idé ;)

• Liker 2
Skrevet

Whisky er noe helt annet enn vin ja! Liker han whisky vil det nok bli godt motatt. Sjekk hva han har og spør på polet

Karafel ser jeg ikke vits i, men et pent glass, kanskje tilogmed gravert hadde nok blitt godt motatt!

Skrevet

Hva med en whiskey og en lommelerke med gravering? Eller glass med gravering som en annen nevnte. Så kan lommelerka speile hans interesser

Skrevet

Jeg ville brukt mest penger på glass og karaffel, utvilsomt. Noe eksklusivt som er verdt å ta vare på, drikken ved siden av er bare symbolsk.

• Liker 1
Skrevet

Whiskey + feks 4 flotte glass i krystall eller noe hvertfall av kvalitet som han kan ha for livet. Hadde droppet karafell, føler det blir for mye og for feminint, legg mer penger i det andre heller! :)

Skrevet (endret)

Overrasker meg at flere mener at karaffel er feminint. Noterer meg det, selv om jeg ikke skjønner det ;).

Vil dere virkelig at flasken skal stå framme på bordet? Det synes jeg ser simpelt ut. Men, det er bare meg.

Gravering er ihvertfall feminint, det må i så fall være diskret.

Endret av MrSmith
Skrevet

Skal du kjøpe selve drikken, må du finne ut hva han liker. Det er ENORM spredning på Whiskey, så det er ikke bare å gå på Polet og legge tusenlapper på bordet. Han har sikkert noen halvtomme flasker du kan ta utgangspunkt i og ta bilde av, og så vise det på vinmonopolet, så vil de komme med anbefaling.

Karaffel og tumblere er IKKE feminint. Det er kongemacho! Lykke til.

• Liker 2
Skrevet

Skal du kjøpe selve drikken, må du finne ut hva han liker. Det er ENORM spredning på Whiskey, så det er ikke bare å gå på Polet og legge tusenlapper på bordet. Han har sikkert noen halvtomme flasker du kan ta utgangspunkt i og ta bilde av, og så vise det på vinmonopolet, så vil de komme med anbefaling.

Karaffel og tumblere er IKKE feminint. Det er kongemacho! Lykke til.

Enig, kongemacho er mye nærmere sannheten.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville blitt veldig glad for en slik gave. Jeg er forresten litt uenig med de som mener det er viktig at du kjøpe noe i samme retning som han allerede har i barskapet. Jeg er selv veldig glad i whisky, og selvfølgelig har jeg mine favoritter, men det er enda gøyere å prøve nye smaker enn å drikke sine gamle favoritter.

Det har i det siste kommet mye whisky av veldig høy kvalitet fra Japan som i hvert fall jeg er interessert i å prøve ut. og når det kommer til glass; whisky drikkes ikke av tumbler.

Du kan imidlertid droppe lommelerke som jeg ser foreslått her. Det er ikke annet enn ekstremt unyttig og ekstremt harry. Den eneste måten å rettferdiggjøre en lommelerke på er å ha den stående fremme som pynt, men menn ønsker seg svært sjeldent dekor til peishyllen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...