Gå til innhold

har blitt anklaget for å stjele et plagg med alarm selv om du hadde kvittering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en bukse i går og når jeg kom hjem oppdaget jeg at den hadde alarmen på seg. Alarmen hadde ikke gått når jeg forlot butikken og heller ikke når jeg var innom flere butikker etterpå. Jeg opplevde det samme i forrige uke, altå en alarm på et plagg, det ulte ikke når jeg gikk ut av butikken men det ulte når jeg gikk inn i en annen butikk.

Skal dra i morgen og få den tatt av, men selv om jeg har kvitteringen så er jeg litt nervøs. Noen som har opplevd å blitt anklaget for å stjele et plagg med alarm selv med kvittering?

Jeg tar ikke av alarmen selv da den har en ampulle med maling eller noe sånt i. Det står at plagget vil bli ødelagt om man åpner alarmen selv.

Anonymous poster hash: b6e44...63b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det med ro, dette går nok fint.

Betalte du med kort?

Anonymous poster hash: 8f4d9...080
Skrevet

Har du en kraftig magnet får du selv av alarmen :)

Anonymous poster hash: 22142...219

Skrevet

Ta det med ro, dette går nok fint.

Betalte du med kort?

Ja har det noe å si? Har kvitteringen uansett

Skrevet

Har du en kraftig magnet får du selv av alarmen :)

Anonymous poster hash: 22142...219

Har en veldig kraftig, men vil det går bra med tanke på ampullen? Hvordan gjør man det?

Skrevet

Nei, har nok ikke noe å si, vet ikke hva jeg tenkte. :)

Skrevet

Jeg har opplevd det samme, og det gikk helt fint! Tror det er sånt som skjer innimellom.

Skrevet

Ja, klart det har noe å si. Da kan de jo se at du har kjøpt buksen og ikke stjålet den, som du er redd for.

Anonymous poster hash: 0ddc5...d28

Skrevet

Nei, har nok ikke noe å si, vet ikke hva jeg tenkte. :)Anonymous poster hash: 8f4d9...080

Du tenkte nok at man har bevis fra bankutskrift når man betaler med kort. Så du er smart

Skrevet

Ja, klart det har noe å si. Da kan de jo se at du har kjøpt buksen og ikke stjålet den, som du er redd for.

Edit: Beklager, leste feil! Trodde det var snakk om kvittering her!

Skrevet

Du tenkte nok at man har bevis fra bankutskrift når man betaler med kort. Så du er smart

Puh, internett sier jeg er smart, så da er det nok slik.

• Liker 3
Skrevet

Puh, internett sier jeg er smart, så da er det nok slik.

Hva skal man svare til sånt.

• Liker 1
Skrevet

Var ikke det det dreide seg om, h*n spurte om jeg hadde betalt med kort, så da spurte jeg om at jeg har betalt med kort har noe å si. Vet at jeg må ha kvitteringen uansett.

TS

Skrevet

Edit: Beklager, leste feil! Trodde det var snakk om kvittering her!

Okey :) sorry jeg ikke leste alle svar :P

Skrevet

En kvittering kan du jo teoretisk sett ha fått av noen andre som kjøpte samme bukse noen dager før, og så gått inn og stjålet din bukse. En kontoutskrift fra din konto beviser i hvert fall at du betalte for den. Selv om man så klart kan ordne det slik at den som betaler for bukse nr. 1 er den som går for å få fjernet alarmbrikken på bukse nr 2

Anonymous poster hash: a92b9...038

Skrevet

De kommer ikke til å anklage deg for noe så lenge du har kvittering, så slapp av:)

Anonymous poster hash: d881f...278
Skrevet

Så nå at det er et nr på kvitteringen som også er på prislappen på buksen, så da kan de ikke tro at jeg narrer de med en annen bukse.

• Liker 1
Skrevet

Dette går nok helt fint! Jobber selv i butikk og vi har aldri sagt noe så lenge kunde har med kvittering :) Ikke prøv å ta av alarmen selv, dette kan ende opp med at den ikke går av i det hele tatt..

Skrevet

Har opplevd det samme - og det gikk helt fint :) Jeg ringte butikken i forkant, og fikk beskjed om at jeg bare skulle komme innom med genseren. Ble tatt godt imot, og betjeningen beklagde det inntrufne. Er visst sånn som skjer innimellom..

Gjest constance90
Skrevet

Jobber selv i butikk og det er slik som skjer desverre. Det er alarmer som er defekte og gjerne ikke synlige når vi skal brette klærene kjapt og som regel blir det oppdaget på vei ut. Stikk innom, ta med deg kvitteringen så er det ingen som mistenker deg for noe. Men gå rett til kassen, ikke gå rundt å kikk på varer først, så slipper du ubehagelige spørsmål.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...