AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 Vi er et par som er på nippet til å gå personlig konkurs! Hver måned det siste året har telefonregningen vår vært på mellom 3000-4000kr hver måned! hvor totalsummen før lå på bare rundt 700kr samlet, inkludert internettpenn. jeg lagde meg "Min side"-bruker på telenor for å se hva det er som koster så grusomt mye og der finner jeg at det står at det har gått flere tusen kroner til "SMS-tjenester fra 1900" og når jeg trykker på spesifisering er det akkurat samme nummer som står " 1900 Link Mobility 02001 Tv Norgetlf81552795 og når jeg søker på nummeret: 81552795 kommer det opp at det er noe som heter ASPIRO, men ingen av oss aner hva der er for noe, vi har ikke bestilt noe! Anonymous poster hash: affb4...778
Gjest paramount Skrevet 4. november 2014 #2 Skrevet 4. november 2014 Kanskje dette kan være til hjelp.... http://www.idg.no/computerworld/article191384.ece 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 Dere har hatt telefonregning på 3-4000,- det siste året, uten å sjekke det ut før nå..? Anonymous poster hash: da83b...de3 22
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #4 Skrevet 4. november 2014 herregud kunne jo byttet mobil abonement for leeenge siden. dette må være tull ellers er dere ikke kloke. Anonymous poster hash: 67475...58d 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 herregud kunne jo byttet mobil abonement for leeenge siden. dette må være tull ellers er dere ikke kloke. Anonymous poster hash: 67475...58d Nytter ikke å bytte mobilabn. Skal de stoppe dette må de stoppe tjenesten de har bestilt uten å lese hva de har bestilt, noe står med liten skrift! Si opp abn. Knyttet til de aktuelle telefonnumrene og slutt med å klikke på konkuranser der du kan vinne ett eller annet, eller få ett eller annet gratis. Dette er nemlig noe dere har startet selv ved å gi fra dere telefonnumre i en sammenheng uten å lese hva dere har samtykket i. Der var et innslag om dette på tv forige uke. Forbrukerrådet hadde fått rikelig med klager på tilsvarende saker. Anonymous poster hash: dcc85...9c6 7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #6 Skrevet 4. november 2014 Har ikke trykket på noe som helst konkurranser eller lignende. det står : 1900 Link Mobility 02001 Tv Norgetlf81552795 ---> TV NORGE?? hva kan man liksom "kjøpe" fra TV Norge uten å vite det?? Anonymous poster hash: affb4...778 1
Rachelzane Skrevet 4. november 2014 #7 Skrevet 4. november 2014 (endret) her er svaret En av Norges største kommersielle TV-stasjoner, TVNorge, er koblet til vår gateway gjennom kortkoden 1900 og benytter ulike produkter og tjenester fra LINK Mobility for å styrke sine sendinger og reklamer. LINK Mobility er TVNorge hovedsamarbeidspartner for SMS og IVR-tjenester og støtter et bredt spekter av programmer med stemmegivning, quiz, chat og andre interaktive tjenester. Interaktive tv-konsepter, som Playbox og Mega Quiz, gjør at TVNorge kan generere betydelige inntekter utenfor prime time. De mobile tjenester som LINK Mobility leverer til TVNorges reklamepauser er viktige inntektskilder for TVNorge. Mobiltelefonen er det viktigste verktøyet for at seerne kan stemme, chatte og ta del i en rekke konkurranser. linkmobility.no/case-study/tvnorge Endret 4. november 2014 av happyendings 1
Rachelzane Skrevet 4. november 2014 #8 Skrevet 4. november 2014 her er svaret En av Norges største kommersielle TV-stasjoner, TVNorge, er koblet til vår gateway gjennom kortkoden 1900 og benytter ulike produkter og tjenester fra LINK Mobility for å styrke sine sendinger og reklamer. LINK Mobility er TVNorge hovedsamarbeidspartner for SMS og IVR-tjenester og støtter et bredt spekter av programmer med stemmegivning, quiz, chat og andre interaktive tjenester. Interaktive tv-konsepter, som Playbox og Mega Quiz, gjør at TVNorge kan generere betydelige inntekter utenfor prime time. De mobile tjenester som LINK Mobility leverer til TVNorges reklamepauser er viktige inntektskilder for TVNorge. Mobiltelefonen er det viktigste verktøyet for at seerne kan stemme, chatte og ta del i en rekke konkurranser. linkmobility.no/case-study/tvnorge og tlf til de som styrer dette her +46 770 870 800
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #9 Skrevet 4. november 2014 Har ikke trykket på noe som helst konkurranser eller lignende. det står : 1900 Link Mobility 02001 Tv Norgetlf81552795 ---> TV NORGE?? hva kan man liksom "kjøpe" fra TV Norge uten å vite det?? Anonymous poster hash: affb4...778 Jo, du må ha gjort dette. Det kom frem i innslaget på tv at folk hadde lagt igjen telefonnummeret sitt i en eller annen sammenheng. Når dette har pågått over flere år, så kan du vel ikke huske alle steder du på nettet har gitt i fra deg tlf. Nummeret ditt? Få nytt nummer og avslutt det gamle, eneste måten for å få normale telefonfakturaer. Og kontakt forbrukerrådet i morgen.Anonymous poster hash: dcc85...9c6
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #10 Skrevet 4. november 2014 Ring Telenor, de kan sperre det for deg.Anonymous poster hash: 97265...491 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #11 Skrevet 4. november 2014 Trenger ikke ringe for å få det sperra, kan gjøre det selv på Mine Sider. Sperring for underholdningstjenester på SMS, det er en gratis tilleggstjeneste. Anonymous poster hash: da83b...de3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #12 Skrevet 4. november 2014 Trenger ikke ringe for å få det sperra, kan gjøre det selv på Mine Sider. Sperring for underholdningstjenester på SMS, det er en gratis tilleggstjeneste. Anonymous poster hash: da83b...de3 åå takk nå ble jeg glad... men jeg er helt grønn på tekniske ting.. jeg er inne på mine sider nå.. hvor er det jeg skal gå for å få det gjort? Anonymous poster hash: affb4...778
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #13 Skrevet 4. november 2014 jeg fant det Anonymous poster hash: affb4...778 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #14 Skrevet 4. november 2014 Jeg hadde sjekket dette ut etter EN så høy regning, hvorfor ventet dere ett år? Nysgjerrig!Anonymous poster hash: c863a...3cd 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #15 Skrevet 4. november 2014 Jeg hadde sjekket dette ut etter EN så høy regning, hvorfor ventet dere ett år? Nysgjerrig!Anonymous poster hash: c863a...3cd Hadde autotrekk som på alt annet, så la ikke merke til det før telefonen ble stengt og først da begynte å grave i ting, og visste ikke hva mine sider var før de i telenor sa det over telefonen og guidet meg igjennom hvordan lage konto osv. og da først så vi hvor de store utgiftene var postert og hvile spesifiseringer som sto og når vi sjekket opp de tidligere fakturaene var det det samme. Anonymous poster hash: affb4...778
Gjest Evans Skrevet 4. november 2014 #16 Skrevet 4. november 2014 Selv om du får det sperret nå, ville jeg tatt kontakt med forbrukerombudet. Hvis du ikke kan få tilbake noen penger, vil de i hvert fall registere nok ett tilfelle av dette - og bare det kan være gull verdt for senere.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #17 Skrevet 4. november 2014 Trenger ikke ringe for å få det sperra, kan gjøre det selv på Mine Sider. Sperring for underholdningstjenester på SMS, det er en gratis tilleggstjeneste. Anonymous poster hash: da83b...de3 Dette skal ikke kunne avslutte / avhjelpe en allerede bekreftet/akseptert tjeneste, desverre.Anonymous poster hash: dcc85...9c6 2
globalagogo Skrevet 4. november 2014 #18 Skrevet 4. november 2014 Hadde autotrekk som på alt annet, så la ikke merke til det før telefonen ble stengt og først da begynte å grave i ting, og visste ikke hva mine sider var før de i telenor sa det over telefonen og guidet meg igjennom hvordan lage konto osv. og da først så vi hvor de store utgiftene var postert og hvile spesifiseringer som sto og når vi sjekket opp de tidligere fakturaene var det det samme. Anonymous poster hash: affb4...778 Skummelt at det er mulig å stole såppas på autotrekk... Må gåan å følge med 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #19 Skrevet 4. november 2014 men jeg er helt grønn på tekniske ting.. Beklager, men det kan du ikke være lenger. Det er noe som blir utnyttet tydeligvis til det fulle. Anonymous poster hash: 7b776...574
petterm Skrevet 4. november 2014 #20 Skrevet 4. november 2014 Får du sms-er innimellom med meldinger om konkurranse eller lignende? I så fall skal du vel kunne stoppe tjenesten ved å svare på sms-en med ordet stopp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå