Gå til innhold

Levere ut bursdagsinvitasjoner i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen dager siden ble det levert ut invitasjoner til bursdag der kun deler av avdelingen ble invitert. Dette blir selvfølgelig en snakkis blandt barna. Jeg fikk, du fikk ikke osv.

Er det bare jeg som synes det kanskje ikke passer seg, jeg prøver i alle fall å lære guttungen å være inkluderende. Hva med å sende i posten eller på Mail? (Vi har mailadresser til alle foreldrene)

Å levere invitasjoner i bhg bør man ikke gjøre med mindre alle er invitert synes jeg.

Anonymous poster hash: 3425c...ecd

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Magdalene
Skrevet

Det er en skikkelig uting! Er heldigvis ikke lov i vår bhg.

• Liker 4
Skrevet

Hva er problemet??

I bhg vår, vil gjerne de ansatte ha invitasjonene, og lever de ut for oss.

Når min hadde bursdag sisst inviterte vi 5 av 18, så det store flertallet ble jo ikke invitert uansett.

Synes det er en uting å skulle invitere alle! Det holder leeenge å invitere de barna som bursdagsbarnet faktsik leker med, uten å måtte invitere resten!

Anonymous poster hash: f5491...169
Skrevet

Hva er problemet??

I bhg vår, vil gjerne de ansatte ha invitasjonene, og lever de ut for oss.

Når min hadde bursdag sisst inviterte vi 5 av 18, så det store flertallet ble jo ikke invitert uansett.

Synes det er en uting å skulle invitere alle! Det holder leeenge å invitere de barna som bursdagsbarnet faktsik leker med, uten å måtte invitere resten!

man kan sende en mld til foreldrene, man levere ikke ut i bhg! Det er et nei nei! Mobbing og utestenging begynner allerede i bhg! Det er lov å bruke hodet! Her pleier vi å invitere de på samme alder på avdelingen, jeg spørr da etter liste i bhg på numre til foreldrene og sender ut en mld. Går an å ha litt folkskikk!

Anonymous poster hash: c238c...072

• Liker 8
Skrevet

man kan sende en mld til foreldrene, man levere ikke ut i bhg! Det er et nei nei! Mobbing og utestenging begynner allerede i bhg! Det er lov å bruke hodet! Her pleier vi å invitere de på samme alder på avdelingen, jeg spørr da etter liste i bhg på numre til foreldrene og sender ut en mld. Går an å ha litt folkskikk!

Helt enig! Vi foreldre har et ansvar for å sørge for at ingen føler seg utestengt, det skulle bare mangle. I vår barnehage ønsker de at vi eventuelt skal invitere hele avdelingen, eller alle av samme kjønn på avdelingen. Uansett deles det ikke ut invitasjoner i barnehagen. Vi har lister med navn og telefonnummer, så gjør vi det på privaten.

Skrevet

Har jeg mobbet eller utestengt noen, når jeg inviterer 5 av 18??

selvsagt kunne jeg sent sms til foreldrene, men barna synes det er suuper stas å få invitasjonene.

Dessuten er det slik alle i bhg vår gjør det, så da er det ikke noe problem:)

• Liker 2
Gjest Magdalene
Skrevet

selvsagt kunne jeg sent sms til foreldrene, men barna synes det er suuper stas å få invitasjonene.

De fleste har vel en adresse og en postkasse invitasjonen kan leveres i.

• Liker 5
Skrevet

Har jeg mobbet eller utestengt noen, når jeg inviterer 5 av 18??

Nei det er ikke noe problem for de som blir invitert, men for den ene ungen som kanskje alltid faller utenfor er det nok et enormt problem. Etter alt oppstyret i media det siste året om nettopp denne problematikken, forundrer det meg at enkelte foreldre fremdeles er så korttenkte som deg.

• Liker 16
Skrevet

Nei det er ikke noe problem for de som blir invitert, men for den ene ungen som kanskje alltid faller utenfor er det nok et enormt problem. Etter alt oppstyret i media det siste året om nettopp denne problematikken, forundrer det meg at enkelte foreldre fremdeles er så korttenkte som deg.

Jeg er ikke korttenkt, jeg er fornuftig!

Hvorfor skal man invitere 18 barn, når den som har bursdag kun leker med 5 av dem???

Alle barna er i bursdager, til sine venner, men ikke hele hurven!

Og så lenge det er ett flertall som ikke er invitert, kan jeg ikke se problemet.

Uansett så har vi kun "fulgt strømmen" og anbefalingene fra de ansatte i bhg. Både når det gjelder hvem vi har invitert, og måten det blir gjort på.

Skrevet

Hvorfor skal man invitere 18 barn, når den som har bursdag kun leker med 5 av dem???

Og så lenge det er ett flertall som ikke er invitert, kan jeg ikke se problemet.

Uansett så har vi kun "fulgt strømmen" og anbefalingene fra de ansatte i bhg. Både når det gjelder hvem vi har invitert, og måten det blir gjort på.

hvorfor kan du ikke invitere dem utenfor barnehagen? Hvorfor må dette skje i barnehagen? tenk på det barnet som kanskje aldri blir bedt noe sted! Fatter ikke at foreldre og ansatte kan være med å bygge oppunder denne utrstengingen og mobbekulturen. Stakkars barna dine som må vokse opp med slike holdninger. Skam på deg!

• Liker 10
Skrevet

Kjempefornuftig. Men kanskje ikke så hyggelig og empatisk. Og veldig rar holdning fra barnehagen, hos oss hadde vi fått blankt nei hadde vi kommet på avdelingen med 5 invitasjoner. Heldigvis har de fleste barnehager jeg vet om samme holdning. Utrolig trist å begynne med utestenging i så ung alder.

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes det er en uting å levere invitasjoner i bhg. Spesielt dersom man ikke inviterer alle.

Vi inviterte alle av samme kjønn på avdelingen, og leverte invitasjonene på døra eller i postkassa. Bursdagsbarnet syntes det var stor stas å egenhendig overlevere invitasjoner.

• Liker 4
Gjest Kritisk
Skrevet

At du ikke klarer å se at når dere gjør det på denne måten så er det alltid et eller to barn som kanskje aldri blir invitert, hverken til dere eller andre! Har du så skyggelapper at du ikke har kapasitet til å tenke slik? Helt ufattelig at bhg praktiserer dette. Så glad barnet mitt ikke går i en slik bhg og hadde dette skjedd i min bhg så hadde jeg gått rett til leder. Fy flate!

• Liker 5
Skrevet

Problemet er jo at det kanskje er en eller to som aldri blir invitert. Da hjelper det ikke at de andre som ikke blir invitert varierer, det svir nok like forbanna godt uansett.

Det er ikke lov å dele ut invitasjoner i barnehagen vår, og jeg hadde ikke gjort det uansett. En uting.

• Liker 6
Skrevet

Godt å se at det ikke bare er jeg som reagerer på dette. Jeg forventer mer av voksne folk, og synes det er rart at man ikke evner å se andres barn og konsekvensene av det man gjør. Naive meg ble oppriktig skuffet og overrasket over senariet i bhg. Du får invitasjon, du kan ikke komme osv.

Vurderte å sende Mail til styrer, men gjorde det ikke. Det har aldri vært ett problem før, det har vært underforstått at slik gjør man bare ikke. Håper og tror dette var ett engangstilfelle.

• Liker 2
Skrevet

Godt å se at det ikke bare er jeg som reagerer på dette. Jeg forventer mer av voksne folk, og synes det er rart at man ikke evner å se andres barn og konsekvensene av det man gjør. Naive meg ble oppriktig skuffet og overrasket over senariet i bhg. Du får invitasjon, du kan ikke komme osv.

Vurderte å sende Mail til styrer, men gjorde det ikke. Det har aldri vært ett problem før, det har vært underforstått at slik gjør man bare ikke. Håper og tror dette var ett engangstilfelle.

Jeg hadde tatt en telefon til styrer i morgen den dag. Makan.

Skrevet

Hos oss kan man dele ut via barnehagen dersom man følger visse regler - alle innen samme kjønn, samme alder eller samme alder og kjønn. Det er regler barna forstår veldig godt selv. Ellers må man levere invitasjonene privat, og i de tilfellene er min personlige oppfatning at man skal utelate mer enn halvparten (basert på kjønn og alder) for at det skal være greit å ikke følge normen.

Anonymous poster hash: 006be...968
Skrevet

Hvilke anbefalinger har de ansatte kommet med?

Og, nei, ikke alle blir "bedt til vennene sine" ikke alle har så nære venner at de blir invitert om det ikke er alle i kjønns-/alders-/avdelingsgruppen/klassen som blir bedt.

• Liker 1
Skrevet

Barnet mitt går siste året i barnehagen, og han en "populær". Han har mange venner, og det er knapt en dag han ikke planlegger en eller annen playdate. Det hjelper selvsagt på at han er blant de eldste.

Vi har alltid bedt enten hele avdelingen eller alle guttene når det har vært bursdag. Det er en veldig fin anledning til å lære barnet litt om å inkludere andre. Vi snakker om barna når vi skriver på invitasjonene, teller hvor mange det blir, lurer på om alle kan komme, osv. Og da snakker han gjerne litt om de han ikke leker så mye med. "Petter har aldri vært med meg hjem, så han har ikke vært her før, han!" Og så svarer jeg at det sikkert blir morsomt for Petter å se hvordan poden min har det på rommet, og prøve den nye bilen. Barna blir flinkere til å se hverandre.

Anonymous poster hash: cee6d...800

• Liker 2
Skrevet

I vår barnehage deles invitasjonene ut der (legges på plassen). De ansatte sier det blir så mye snakk om det uansett, så invitasjon hjem er ikke nødvendig, barna vet hvem som er bedt. Men vi er bedt om å be "naturlig gruppe" slik at de kan svare på hva som var kriteriet, og det vil si på en avdeling med 17: Enten alle (17 stk, eller 28 stykk hele bhg), alle jentene/guttene ( ca 9 barn), alle på sin gruppe (de har tre aldersinndelte, 4 stykk i mitt barns), to grupper (9 stykk), bare jentene på sin gruppe (2 stykk), jentene i to grupper (6 stykk). Det er mer enn nok fleksibelt for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...