Gå til innhold

Reise til Dubai, tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på ferie til Dubai, er det noen som har noen tips eller råd?

Steder å se? kultur osv.

Anonymous poster hash: d6138...9f8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det mange år siden jeg var der, men jeg kan anbefale en tur med jeep i ørkenen. Gjerne med avslutning i beduintelt med mat og underholdning. Gull var ekstremt billig for 10 år siden så vi kom hjem med noen skikkelige kupp. Gold souk bør uansett oppleves men hold deg unna de som selger fake vesker/klokker! Hvis du vil spise på Burj Al Arab må du booke deg inn lenge før du drar (noen perioder er det selvsagt mye ledig). Et alternativ er å dra til skybaren til nabohotellet Jumairah Beach Hotel og ta noen drinker der. Da har du super utsikt over Burj.

Husk at alt er veldig strengt der så les litt om lover og regler før du drar. Jeg hadde alltid klær som dekket skuldre og knær, og passet på å oppføre oss "passende".

Skrevet

Gull er samme pris over alt. Men det er selve arbeidet og provisjonen på smykket (av gull) som blir mye lavere enn feks i Norge. Men kjøper du smykker med diamanter i Dubai så kan du spare ekstremt mye penger i forhold til Norge har jeg erfart. Men da forutsetter det at du har litt peiling og gir deg selv tid til å sjekke rundt. At du ikke kun ser deg blind i karat men også type sten/slip. Forøvrig bruker de ikke "juksegull" i Dubai (14 karat). Det går i 18 karat.

Jeg hadde litt flaks og kjøpte en ring i 18 karat hvitt med en enkel diamant for et par tusenlapper. Og sammenlignet med tilsvarende ringer i Norge, og så de lå ekstremt høyere i pris enn i Dubai. Det lå på rundt 5-7000 kr. For å få det endelig bekreftet så fikk jeg taksert ringen i Norge og endte opp på en verdi 6500 kr.

Da begynner man å tenke...hvor mye man blir lurt og loppet i Norge. At det skal gå fra et par tusenlapper til 6.. da er det ille.

Anonymous poster hash: e1b15...abb
Skrevet

Jeg betalte faktisk bare 1200 for min ring med 10 små diamanter og gullsmedene anslo den til å være verdt nærmere 10! Den er ikke skikkelig taksert da så det kan jo være mindre.

Skrevet

Anbefaler kameltur i ørkenen etterfulgt av middag og "arabisk aften".

Fontenene må man nesten få med seg, og en tur til moskéen i Abu Dhabi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...