AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 Da har vi fått bildene fra barnehagefotograferingen. Spente og glade, satte vi oss ned for å se på bildene, som vi fikk se på nettet. Det er et stort vannmerke over fotoet, så med det første så det ut som et vellykket og fint bilde av vår unge. Plutselig legger vi merke til at det er oransje matsøl på haken og rundt munnen til ungen. Vi har et fra før anstrengt forhold til barnehagen. Og dette var vel nok et påfunn fra de. Hvor vanskelig er det å tørke av så synlig matsøl rundt munnen til barnet, rett før fotografering? Jeg var der selv, for å hjelpe til, men ble bedt om at jeg godt kunne dra hjem fordi de ikke trengte hjelp likevel ved fotograferingen. Ja... Er helt sjokkert... Anonymous poster hash: ca0db...042
minister-mio Skrevet 4. november 2014 #2 Skrevet 4. november 2014 (endret) Du må kutte ut innbilningen om at dette var et påfunn fra deres side. Det var sløvt, jeg jobber i barnehage og tørker alltid av ungene matsøl eller ber dem gjøre det selv, men ikke si at de gjorde det som et påfunn. Endret 4. november 2014 av mini-mio 48
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 Enig i at det var litt sløvt av dem, men tviler på at det var et påfunn fra deres side. Hvis dette sjokkerer deg så mye bør du gå litt i deg selv.Anonymous poster hash: b106c...c6e 16
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 4. november 2014 #4 Skrevet 4. november 2014 Jeg er ganske sikker på at det ikke var en bevisst handling fra deres side, men jeg tror dette er noe du kan nevne under neste foreldresamtale.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 Hvorvidt det er et påfunn eller ei vet jeg ikke, men muligheten er jo tilstede. Noen mennesker er utrolig utspekulerte og kunne dessverre godt tenkes å finne på noe slikt. Men å konfrontere dem har nok ingen hensikt. Fotografen burde jo også ha sett det, og bedt noen tørke det vekk. Anonymous poster hash: 0b2b6...f17 10
skruf Skrevet 4. november 2014 #6 Skrevet 4. november 2014 Du kan vel be om å få tatt bildene på nytt tror jeg..men da blir det nok i studio og ikke i barnehagen.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #7 Skrevet 4. november 2014 Hvorvidt det er et påfunn eller ei vet jeg ikke, men muligheten er jo tilstede. Noen mennesker er utrolig utspekulerte og kunne dessverre godt tenkes å finne på noe slikt. Men å konfrontere dem har nok ingen hensikt. Fotografen burde jo også ha sett det, og bedt noen tørke det vekk. Anonymous poster hash: 0b2b6...f17 Det er noe inntørket som har rent ned fra munnen, ser ut som inntørket blod eller kanskje er det ketsjup. Tviler på at det var blod, for da har iallefall ikke barnehagen informert meg om noe uhell den dagen. Men det ser sånn ut for de som ikke vil skjønne at det kan være matsøl. Et ellers fint bilde er derfor ødelagt. Vi kan ikke gi vekk innrammete bilder av ungen til jul, fullt av matsøl nedenfor og rundt munnen... Umulig å ikke legge merke til. Anonymous poster hash: ca0db...042
Gjest SunflowerPenguin Skrevet 4. november 2014 #8 Skrevet 4. november 2014 Leit med et ódelagt bilde. Hvis dere har et dárlig forhold med barnehagen sánn ellers kanskje det ville vaere best á sóke plass pá en ny barnehage neste ár eller noe slikt? Og naturligvis kan dere ta et mye finere bilde av barnet deres hos en privat fotograf. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #9 Skrevet 4. november 2014 Det er noe inntørket som har rent ned fra munnen, ser ut som inntørket blod eller kanskje er det ketsjup. Tviler på at det var blod, for da har iallefall ikke barnehagen informert meg om noe uhell den dagen. Men det ser sånn ut for de som ikke vil skjønne at det kan være matsøl. Et ellers fint bilde er derfor ødelagt. Vi kan ikke gi vekk innrammete bilder av ungen til jul, fullt av matsøl nedenfor og rundt munnen... Umulig å ikke legge merke til. Anonymous poster hash: ca0db...042 Da får dere finne på en annen gave, da. Sånne bilder er uansett ikke alltid den morsomste gaven å få. Anonymous poster hash: fa5d8...34f 38
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #10 Skrevet 4. november 2014 Tror nok ikke dette var en bevisst handling fra barnehagens side, jeg har selv opplevd å få bilder tatt i barnehagen hvor snørr og møkk har vært i ansiktet på barnet mitt. Jeg har tatt det med ett smil og tenkt at det er en del av sjarmen med barnebilder, de skal ikke alltid være perfekte. Men hvis du syns det er ett problem, kan du klage til fotografen, så får du tatt bilder på nytt i studio og kan pynte barnet ditt som du selv ønsker. Anonymous poster hash: a46b3...c43 2
skruf Skrevet 4. november 2014 #11 Skrevet 4. november 2014 Må si meg enig i personen over her som sier at det er endel av sjarmen med bilder som ikke viser en nyvasket og striglet unge i barnehagen, men heller en unge som har vært aktiv og lekt seg i barnehagen. Matflekker hører ofte til.. Da jentungen min skulle ta førsteklassebilder så hadde hun på seg en fin genser, fletter i håret og var så nyvasket og fin. Bildet som ble tatt viser ei jente med bustete fletter på snei, fingrene fortsatt full av mold og møkk (hadde nok bare skvettvasket de litt) og den nye genseren var akk så flekkete. Men, hun hadde verdens breieste og fornøyde glis, og øynene strålte. Vi kopierte bildet til besteforeldre og rammet det inn til julegave Hun var kjempefin, og viste henne akkurat som hun er. Men er du virkelig misfornøyd så kontakt fotografen så får du tatt nye bilder. Bedre å gjøre det sånn enn å anklage barnehagen for å ha gjort det med vilje og dermed få et enda mere anstrengt forhold til den! 12
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #12 Skrevet 4. november 2014 Om du virkelig tror dette var bevisst fra barnehagens side, tør jeg hevde du har tippet over i det paranoide. Anonymous poster hash: 44ba9...487 16
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #13 Skrevet 4. november 2014 Neppe et påfunn fra barnehagen, og at du mener foreldrene skal være der for å ta perfekte bilder av gullungen sier vel det meste...gå heller i studio om det må være så bra. Husk at et anstrengt forhold er man to om å skape, så det er vel ikke bare barnehagen det står på her. Anonymous poster hash: f8f86...797 8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #14 Skrevet 4. november 2014 Fotografer klarer veldig fint å redigere vekk matsøl, og den regningen skal barnehagen ta! Har selv hatt unger med matflekk på kinnet under hjemmefotografering og det var null problem for fotografen å ta den vekk under redigering. Anonymous poster hash: 62914...99f 2
ToveM Skrevet 4. november 2014 #15 Skrevet 4. november 2014 Det er barnehage bilder. Tatt gratis. Du trenger ikke kjøpe noe hvis du ikke er fornøyd. 9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #16 Skrevet 4. november 2014 Du var deg selv for å hjelpe til? Det er mer stressende å ha foreldre flyende rundt når fotograferingen skal organiseres, hos oss blir vi bedt om å skifte på barna og lange lister over hvilken påkledning barna skal ha. Hvis du vil hjelpe de ansatte kan du levere barnet etter frokost denne dagen, påkledd de klærne du ønsker barnet skal fotograferes i. Dette med flekken er en glipp fra barnahagens side men du høres helt paranoid ut slik du presenterer det. Og blod blir brunt når det tørker så hvorfor antyde at barnet har skadet seg og de ansatte ikke har sagt fra. Du er jo ute etter "ta de", ikke rart du fikk beskjed om å gå hjem. hilsen barnehageansatt Anonymous poster hash: 7d3f2...108 16
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #17 Skrevet 4. november 2014 Neppe et påfunn fra barnehagen, og at du mener foreldrene skal være der for å ta perfekte bilder av gullungen sier vel det meste...gå heller i studio om det må være så bra. Husk at et anstrengt forhold er man to om å skape, så det er vel ikke bare barnehagen det står på her. Anonymous poster hash: f8f86...797 Det ble ytret ønske, fra barnehagen sin side, at om ungene skulle ta portrettfoto, så måtte foreldrene være der og hjelpe til selv. Jeg stilte opp, men ble bedt om å dra, for det var visst ikke behov for hjelp likevel. Det ser ut som blodsøl mer enn matsøl, etter å ha sett mer på bildet. Kall oss gjerne paranoide, men dere aner ikke bakgrunnen, og jeg har ingen interesse av å dele det med dere. Vi kommer ikke til å bruke barnehagen mer, fra neste år. Da skal barnet inn i en annen barnehage. Vi er, som sagt, ikke det eneste foreldreparet som er misfornøyde med barnehagen. Og nei, vi kommer ikke til å nevne det med bildene til barnehagen. Vi er ikke dumme heller. Anonymous poster hash: ca0db...042 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #18 Skrevet 4. november 2014 Det er barneh Da får dere finne på en annen gave, da. Sånne bilder er uansett ikke alltid den morsomste gaven å få. Anonymous poster hash: fa5d8...34f For besteforeldre, er det faktisk hyggelig å få... Anonymous poster hash: ca0db...042 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #19 Skrevet 4. november 2014 Vi opplevde også at barnet hadde matsøl (makrell i tomat) rundt munnen på portrettbildet. Sa i fra til barnehagen, som fikk fotografen til å redigere det bort. Enkelt og greit. Ingen sure miner fra noens side. Anonymous poster hash: 48286...ff7 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #20 Skrevet 4. november 2014 Men hvis du var der selv, hvorfor vasket du ikke barnet i ansiktet?Anonymous poster hash: 9ed9c...2bf 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå