Encourage Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 Har endelig bestemt meg for å ta tak og begynne å trene. Jeg bor i Bergen og står nå helt fast mellom to ulike treningssentere jeg ikke klarer å velge mellom. Vil gjerne høre om noen har erfaringer fra disse og gjerne argumenter for/mot. Nå skal det også sies at jeg aldri har trent før, og langt mindre vet hva jeg burde gjøre. Etter litt lesing har jeg vel funnet ut at jeg tror styrketrening egentlig er tingen for meg, så jeg vet ikke om gruppertimer blir aktuelt. Såvidt jeg har fortsått: iTrain; - Relativt billig - Ingen bindingstid - Døgnåpent - Litt trangt SATS; - Bindingstid - Litt dyrere, men mulighet for gruppetimer - Bra utstyr, god plass - Delvis begrenset åpningstider Setter pris på alle svar, da jeg egentlig ikke vet hva jeg driver med her!
umwar Skrevet 4. november 2014 #2 Skrevet 4. november 2014 Har trent ved begge. Pris ble avgjørende for meg, og da ble det iTrain. Du får det du betaler for. Det er ikke alltid ryddig, folk legger sjelden ting på plass etter seg og du har ingen gruppetimer. For en vanlig treningsøkt har du jo akkurat det du trenger! I rushtid, egentlig alt mellom 3-9, er det mye folk! Du trener i kø, men det skjer jo på alle treningssenter.
Gjest bustyvel Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 Aberet med iTrain vs SATS er at iTrain ikke er særlig bemannet, og siden det er åpent så sent kan folk finne på å slenge innom i helgene for og gå på do = spy på gulvet og sånn
punkyB Skrevet 5. november 2014 #4 Skrevet 5. november 2014 Hvis du ikke har trent før så ville jeg ha anbefalt SatsElixia - da har du mulighet til å gå på timer. Hvis du er veldig flink til å trene på egenhånd så kan du ta iTrain - men faren for at du dropper ut er stor. Hvis du tenker pris så tar du iTrain - samme hvis du er usikker på om du i det hele tatt vil fortsette med treningen. Du kan jo begynne på ITrain så hopper du over på SatsElixia hvis du ikke er fornøyd med iTrain. For meg er det viktig å ha et variert treningstilbud - utstyret skal være bra og ikke minst i orden - det kan være rotete på SatsElixia gså men sjelden veldig ille. Jeg trener en del styrke/utholdenhet på egenhånd men går også på gruppetimer - dette feks. hvis jeg er lite motivert en dag så går jeg på time med instruktør for å bli 'pisket' litt. De har også timer som går på stretching, yoga o.l. som er kjedelig å holde på med på egenhånd.
umwar Skrevet 5. november 2014 #5 Skrevet 5. november 2014 Aberet med iTrain vs SATS er at iTrain ikke er særlig bemannet, og siden det er åpent så sent kan folk finne på å slenge innom i helgene for og gå på do = spy på gulvet og sånn iTrain sentrum ja! Det kan se litt halvveis ut i helgene. Danmarksplass er forsåvidt mye renere, utenom at de ikke hadde ventilasjon i sommer. Det var sykt gøy..
Gjest bustyvel Skrevet 5. november 2014 #6 Skrevet 5. november 2014 iTrain sentrum ja! Det kan se litt halvveis ut i helgene. Danmarksplass er forsåvidt mye renere, utenom at de ikke hadde ventilasjon i sommer. Det var sykt gøy.. Jeg opplevde sånn griseri både på danmarksplass og sentrum :/ men det er vel heller unntaket enn hovedregelen.
Encourage Skrevet 5. november 2014 Forfatter #7 Skrevet 5. november 2014 Hvis du ikke har trent før så ville jeg ha anbefalt SatsElixia - da har du mulighet til å gå på timer. Hvis du er veldig flink til å trene på egenhånd så kan du ta iTrain - men faren for at du dropper ut er stor. Hvis du tenker pris så tar du iTrain - samme hvis du er usikker på om du i det hele tatt vil fortsette med treningen. Du kan jo begynne på ITrain så hopper du over på SatsElixia hvis du ikke er fornøyd med iTrain. For meg er det viktig å ha et variert treningstilbud - utstyret skal være bra og ikke minst i orden - det kan være rotete på SatsElixia gså men sjelden veldig ille. Jeg trener en del styrke/utholdenhet på egenhånd men går også på gruppetimer - dette feks. hvis jeg er lite motivert en dag så går jeg på time med instruktør for å bli 'pisket' litt. De har også timer som går på stretching, yoga o.l. som er kjedelig å holde på med på egenhånd. Takk for godt svar! Er ikke SatsElixia det samme som SATS? Er den som ligger ved bybanesporet ved høgskolen jeg tenker å evt. melde meg inn på. Tenker litt som deg at jeg er redd for å miste motivasjonen og ende opp med å ikke gå, men er jo en del ekstra kroner for SATS i forhold til iTrain. Som student er jeg redd SATS vil ta de siste ekstra kronene hver måned.
punkyB Skrevet 5. november 2014 #8 Skrevet 5. november 2014 Takk for godt svar! Er ikke SatsElixia det samme som SATS? Er den som ligger ved bybanesporet ved høgskolen jeg tenker å evt. melde meg inn på. Tenker litt som deg at jeg er redd for å miste motivasjonen og ende opp med å ikke gå, men er jo en del ekstra kroner for SATS i forhold til iTrain. Som student er jeg redd SATS vil ta de siste ekstra kronene hver måned. Sats og Elixia er samme kjede nå - men sentrene heter vel hhv. Sats og Elixia enda. Ulempen er jo at det er blitt ganske dyrt selv om du kanskje får stud.rabatt - og det er vel også dyrere uten bindingstid. Hvis du først trener jevnt så tror jeg det er vel verdt pengene - det er jo bra både for fysisk og psykisk helse. Binder du de på Sats så kanskje du får litt press på deg til å faktisk trene der ? Det er også viktig at du trener noe som er gøy - for da er jo sjansen større for at du trener jevnlig. Tenker da på at SatsElixia har et bredere tilbud. Det er ikke egne 'studenttreningssentre' der du bor ? De er jo sikkert litt billigere enn SatsElixia. Lykke til ! :-) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå