AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 Har allerede flytte inn og begynt å betale på lånet. Har avdragsfrihet, og planer om å Max bo her 2 -3 år til. Har nylig fått verdivurdering av leiligheten og den er 300.000 høyere enn kjøpesummen. Lurer pp hva jeg skal gjør med pengene. Ville dere betalt de inn på boliglånet, eller satt de på bsu? Jeg har ca 80.000 på bsu, og brukte ikke denne når jeg kjøpte bolig. Eller ville dere hatt det som bufferkonto? Har ikke fått opparbeidet meg det enda. Anonymous poster hash: 1261a...c63
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 Jeg ville hatt det som en buffer Anonymous poster hash: f651d...7e5 4
nojac Skrevet 4. november 2014 #4 Skrevet 4. november 2014 (endret) Første bud er å fylle opp BSU. Så å bygge opp en buffer til plutselige utgifter / ny bil etc.Til slutt betaler du ned boliglånet hvis renta er høyere enn på sparekontoen. Og det er den for de fleste.Hva med BSU2 /Boligsparekonto (BSU-rente) som alternativ til nedbetaling? Endret 4. november 2014 av nojac 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 Jeg skjønner ikke helt. Verdivurderingen er 300 000 mer enn kjøpesummen, men dette er da ikke penger du har tilgjengelig? Er de ikke bundet opp i boligen da? Anonymous poster hash: b6d71...6bd
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #6 Skrevet 4. november 2014 Jeg skjønner ikke helt.Verdivurderingen er 300 000 mer enn kjøpesummen, men dette er da ikke penger du har tilgjengelig?Er de ikke bundet opp i boligen da? Anonymous poster hash: b6d71...6bd Neida, det var bare til informasjon. Selger om ikke så veldig lenge og er ganske sikker på at jeg vil tjene noen hundretusen på salget. Dette er selvfølgelig ikke penger jeg vet jeg vil tjene, men er nesten 100% sikker på at jeg tjener ved salg. Tenker kanskje det er lurere å betale inn på bsu eller ha bufferkonto enn å betale de pengene inn på boliglånet. Anonymous poster hash: 1261a...c63
nojac Skrevet 4. november 2014 #7 Skrevet 4. november 2014 Jeg skjønner ikke helt.Verdivurderingen er 300 000 mer enn kjøpesummen, men dette er da ikke penger du har tilgjengelig?Er de ikke bundet opp i boligen da? Anonymous poster hash: b6d71...6bd Bare for sikkerhets skyld: Det er ikke DISSE pengene hun vil spare. Det er gaven omtalt i trådtittelen.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #8 Skrevet 4. november 2014 Men når du selger...skal du ikke kjøpe noe nytt da? Du vil jo sikkert tjene penger på salg, men du vil jo også måtte betale (sannsynligvis) samme prisøkning for ny bolig. Så lenge du har avdragsfrihet ville jeg satt inn på BSU tror jeg, men det spørs litt om du får skattelette av det? Er dumt å fylle opp BSU i år man ikke "trenger" den skattefordelen, og da ikke kunne få det senere? Anonymous poster hash: 22356...0c7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #9 Skrevet 4. november 2014 Jeg er AB over. Tenkte meg litt nøyere om, og personlig ville jeg betalt ned på boliglånet. Det vil nok lønne seg i lengden. Hvis du blir boende en stund og du har betalt ned en del så mindre % av boligen er belånt kan du for eksempel refinansiere lånet slik at du får lavere rente. Anonymous poster hash: 22356...0c7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå