Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestillt varer fra utlandet for noen tusen kr som jeg mottok via DHL i dag. Men jeg har ikke fått noen krav om toll på disse varene? Har vært vant til fra tidligere at jeg har måttet hente på posten og betale ut toll der og da, men nå fikk jeg levert på døren og ikke fått noe krav?

Anonymous poster hash: 87ccc...d8f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

DHL sender deg faktura.

Skrevet (endret)

DHL sender deg faktura.

Gjør de? Har aldri opplevd at de har sendt faktura for ting jeg har kjøpt over 200 kr, men har kanskje vært heldig :)

Endret av 2shy
Skrevet

Eller, dette er vel tollfri vare som jeg har forstått, men det er vel mva jeg skal betale i tillegg? Jaja, da kommer det vel en faktura da, det er vel 25% av kjøpesum?

Skrevet

25% moms på kjøpesum (inkl porto) + fortollingsgebyr.

Anonymous poster hash: dd98f...c8c
  • Liker 1
Skrevet

Tror DHL har høye tollgebyrer,men det oppdager du etter hvert...

Skrevet

Tror DHL har høye tollgebyrer,men det oppdager du etter hvert...

Jaha? Jeg sjekket på dhl sine hjemmesider og regnet ut toll, regnestykket viste 0 kr på toll og ca 1000 kr i mva (25%). Står ingenting om ekstra gebyrer i tillegg på denne siden.

Skrevet

Det kommer faktura, og ja, de tar et gebyr i tillegg. Men for min del var gebyret lavere enn posten sitt.

Skrevet

Jeg har nok blingset, det var de vanlige tollsatsene jeg sjekket, uavhengig av DHL. Sånne gebyrer bør jo opplyses om i forkant. Jeg forholder meg jo til vanlige satser og regner sånn sett ut hva jeg har råd til å handle fra utlandet, ingen rom for overraskelser da. Da får jeg bare vente på fakturaen :)

Skrevet

Gebyrene varierer fra transportør til transportør. Posten er blant de billigste. Ser ut som dhl tar 500 kr i gebyr. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=810183

Det er jo svindel. Når jeg sjekket tollpriser så sjekker jeg jo generelle priser, og man blir ikke opplyst om at det skal tilkomme ekstra gebyr. Jeg fikk ikke noe valg om å bruke posten, jeg visste ikke hvem som skulle levere pakken før etter bestilling.

Skrevet

Når jeg har handlet med ting som blir fraktet med DHL så har jeg betalt toll på forhånd. Sikker på at du ikke har gjort dette? :)

Skrevet

Når jeg har handlet med ting som blir fraktet med DHL så har jeg betalt toll på forhånd. Sikker på at du ikke har gjort dette? :)

Ja ganske sikker på det, kun betalt for varen og frakt slik jeg kan se.

Regner med at prisene ikke var inkl moms :)

har du handlet mye da? Har handlet en større vare (5 kg) for ca 4000 kr

Skrevet

Ja ganske sikker på det, kun betalt for varen og frakt slik jeg kan se.

Regner med at prisene ikke var inkl moms :)

har du handlet mye da? Har handlet en større vare (5 kg) for ca 4000 kr

ca 1000 kr sist gang nå. :)

Skrevet

Det er jo svindel. Når jeg sjekket tollpriser så sjekker jeg jo generelle priser, og man blir ikke opplyst om at det skal tilkomme ekstra gebyr. Jeg fikk ikke noe valg om å bruke posten, jeg visste ikke hvem som skulle levere pakken før etter bestilling.

Som sagt betalte jeg ikke så mye i gebyr hos DHL, det er ca 2 mnd siden. Var vel ca 100 kroner

igebyr. Så du får vente og se, vet dessverre at noen får veldig høyt gebyr. Liker ikke helt måten DHL opererer på, ettersom det aldri opplyses på forhånd hva det koster. Men ikke sikkert det blir dyrt for deg, jeg ble hvertfall positivt overrasket.

Skrevet

Jeg ble veldig overrasket når jeg fikk min vare som var en kjole til et bryllup.
For det første var jeg ikke klar over at varen kom fra utlandet, da jeg trodde dette var et norskt firma.
Men du vet jo det så dette kommer ikke som noen overraskelse for deg.

Jeg fikk faktura fra dhl i posten en stund etterpå ja, og den var på halvparten av hva kjolen kostet. 1500 kr for kjolen, fakturaen var på over 700 kr.

De begrunnet det med at de hadde måttet vente i tollen på varen og at dette måtte jeg betale.

Aldri mer om jeg velger dhl, For meg ble det mye dyrere enn ved vanlig post.

Anonymous poster hash: b9852...983
Skrevet

Jeg ble veldig overrasket når jeg fikk min vare som var en kjole til et bryllup.

For det første var jeg ikke klar over at varen kom fra utlandet, da jeg trodde dette var et norskt firma.

Men du vet jo det så dette kommer ikke som noen overraskelse for deg.

Jeg fikk faktura fra dhl i posten en stund etterpå ja, og den var på halvparten av hva kjolen kostet. 1500 kr for kjolen, fakturaen var på over 700 kr.

De begrunnet det med at de hadde måttet vente i tollen på varen og at dette måtte jeg betale.

Aldri mer om jeg velger dhl, For meg ble det mye dyrere enn ved vanlig post.

Anonymous poster hash: b9852...983

Jeg regner med at disse 700 kr var moms også, det alene er jo 25 % - 375 kr.

• 2 uker senere...
Skrevet

DHL sender deg faktura.

Hvor lang tid tar det før de gjør det? 2 uker senere og ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...