AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 Nå skal bhg ha planleggingsdager både torsdag og fredag, og det betyr at jeg må være hjemme med begge ungene på 2 og 4 år, i 4 dager i strekk... I tilegg får vi besøk av en ekstra 4 åring begge dagene. Det er meldt skikkelig grisevær og kaldt, så har ikke veldig lyst å gå ut. Dessuten sover minstemann midt på dagen, og ikke i vogn. Noen som har noen gode tips til aktviteter?? Det store klarer sikkert å leke en del selv, men har jo litt lyst til at de skal få gjøre noe morsomt også... Alle gode tips taes i mot med takk:) Anonymous poster hash: b5bd0...20e
charactouy Skrevet 4. november 2014 #2 Skrevet 4. november 2014 Trolldeig? Lage figurer dag 1, steke/tørke det over natten og så male dem på dag 2?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 Trolldeig? Lage figurer dag 1, steke/tørke det over natten og så male dem på dag 2? Hmm det er det har jeg ikke gjort siden jeg var liten. God ide, må se om jeg rekker å få tak i noe maling før det... TS Anonymous poster hash: b5bd0...20e
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #4 Skrevet 4. november 2014 Låne bøker på forhånd på biblioteket slik at dere kan lese i dem da? Dere kan tegne sammen, kanskje? Se på film. Spise popcorn eller noe ved siden av når dere ser på filmen. Anonymous poster hash: e78a9...2f6
Gjest Magdalene Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 Bare være sammen? Vet jeg blir halshugd for å mene dette på kg, men; Er virkelig foreldre så hjelpeløse at de trenger hjelp til å finne på noe med egne barn bare fordi dere skal ha fire usle små dager sammen? Hva gjør dere ellers sammen? I helgerbog ferier? Hva liker barna dine å gjøre? Og hva liker du å gjøre sammen med barna dine? Og møkkavær? Mine elsker å hoppe i vanndammer, leke i sølen, for så å kose seg inne med en kopp kakao og varme boller etterpå. Kos dere sammen? Bygg hytte i stuen, og innta lunsj under spisestuebordet. Mal med fingermaling Dra på kafé Ta en tur på biblioteket, og la barna finne seg noen bøker dere kan låne.. Alt er jo avhengig av hva dere liker å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #6 Skrevet 4. november 2014 Bake. Lage julegaver. Spille brettspill. Ha skattejakt. Se på film/lag kino hjemme Tegne. Male. Synge. Danse. Perle. Bygge med duplo (prøv å lag et kjempestort tårn, eller kanskje et hus eller en hule ungene kan krype inn i, hvis dere har nok duplo selvfølgelig). Anonymous poster hash: 2652b...512
Gjest Seajewel Skrevet 4. november 2014 #7 Skrevet 4. november 2014 (endret) Bare være sammen? Vet jeg blir halshugd for å mene dette på kg, men; Er virkelig foreldre så hjelpeløse at de trenger hjelp til å finne på noe med egne barn bare fordi dere skal ha fire usle små dager sammen? Hva gjør dere ellers sammen? I helgerbog ferier? Hva liker barna dine å gjøre? Og hva liker du å gjøre sammen med barna dine? Og møkkavær? Mine elsker å hoppe i vanndammer, leke i sølen, for så å kose seg inne med en kopp kakao og varme boller etterpå. Kos dere sammen? Bygg hytte i stuen, og innta lunsj under spisestuebordet. Mal med fingermaling Dra på kafé Ta en tur på biblioteket, og la barna finne seg noen bøker dere kan låne.. Alt er jo avhengig av hva dere liker å gjøre. Altså... Må jo være kjekt å kunne spørre på et forum, hvor det forhåpentlig er folk med andre ideer enn seg selv, så kan man samle flere ideer enn man kommer opp med. Har da vel ikke noe med hjelpesløshet å gjøre? Heller et ønske om å variere aktivitetene til barna, noe som både er sunt og lærerikt og gøy! Jeg syns det er veldig mye fordømming omkring på dette forumet for tiden. Det har forandret seg totalt, på et halvår. Er det plutselig blitt helt stuerent å dømme og være frekke, her på forumet? Det er iallefall ikke blitt et hyggelig forum, når man ikke engang kan spørre om tips til aktiviteter til ungene sine, uten å få dritt slengt tilbake... Og nei, jeg er ikke trådstarter, men nå syntes jeg at det var på tide å si i fra. For å komme med noen forslag: Skogtur, marka, fjæra, ta med pølser og pinnebrøddeig og grill på bål Lag ostesmørbrød med ansikt på, eller annen morsom lunch Bake Lage middag sammen, lag troll av potetmos, ketsjup og pølser Tegne og male Klipp snøkrystaller, lag spå, lag papirfly, brett en hatt Spill barnespill, legg puslespill, fingerhekle, lag bilder dere limer på ting fra naturen og småtteri som garnstumper etc Lek med leire Hopp på trampolinen sammen Dra på lommelykttur i mørket Lek gjemsel (inne og ute) lakker negler, ansiktsmaling, la barnet leke frisør med deg (ikke saks såklart) Lag muffins og pynt de Print ut fargeleggingsbilder som barnet kan fargelegge Gå ut på støvel og paraplytur Sett på musikk og dans med barnet! Mimelek, mime dyr og mennesker for hverandre Lag en hytte inne i stua, med tepper, pledd over stoler, og drikk saft eller kakao inne i "hytta" Museum, svømmehallen, biblioteket, kino, åpen barnehage/lekeplass Dra på åpen gård Ha lesestund, les de bøkene barnet vil at du skal lese Hør på barnetimen på radio sammen! Gå og mat duene Endret 4. november 2014 av Seajewel 1
Gjest Magdalene Skrevet 4. november 2014 #8 Skrevet 4. november 2014 Altså... Må jo være kjekt å kunne spørre på et forum, hvor det forhåpentlig er folk med andre ideer enn seg selv, så kan man samle flere ideer enn man kommer opp med. Har da vel ikke noe med hjelpesløshet å gjøre? Heller et ønske om å variere aktivitetene til barna, noe som både er sunt og lærerikt og gøy! Jeg syns det er veldig mye fordømming omkring på dette forumet for tiden. Det har forandret seg totalt, på et halvår. Er det plutselig blitt helt stuerent å dømme og være frekke, her på forumet? Det er iallefall ikke blitt et hyggelig forum, når man ikke engang kan spørre om tips til aktiviteter til ungene sine, uten å få dritt slengt tilbake... Og nei, jeg er ikke trådstarter, men nå syntes jeg at det var på tide å si i fra. Jeg slenger faktisk ikke rundt meg med dritt. Jeg kommer med er litt oppgitt innlegg, men om du klarer å lese så er det faktisk en del tips der. Og forumet er som det har vært siden 2006....
Gjest Seajewel Skrevet 4. november 2014 #9 Skrevet 4. november 2014 Jeg slenger faktisk ikke rundt meg med dritt. Jeg kommer med er litt oppgitt innlegg, men om du klarer å lese så er det faktisk en del tips der. Og forumet er som det har vært siden 2006.... Forumet er langtifra slik det var i 2006. Hadde en annen bruker da, og det var generelt hyggeligere å være her.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #10 Skrevet 4. november 2014 Tusen takk for mange flotte tips:) Faktisk en hel del jeg ikke hadde kommet på selv... Men jeg skal glatt innrømme at 4 dager hjemme med ungene + 1 ekstra de to første ikke er drømmen min, vi sitter mye inne å kjeder oss i helgene, da vi ikke kommer oss noen steder, og ikke har hage å leke i. Og jeg synes også det er litt skummelt å ha en ekstra her, litt redd for at vi skal være for kjedelige, for barn som er vant til at det skjer masse hele tiden.. Men igjen tusen takk for en del god ideer:) TS Anonymous poster hash: b5bd0...20e
Gjest Magdalene Skrevet 4. november 2014 #11 Skrevet 4. november 2014 (endret) Tusen takk for mange flotte tips:) Faktisk en hel del jeg ikke hadde kommet på selv... Men jeg skal glatt innrømme at 4 dager hjemme med ungene + 1 ekstra de to første ikke er drømmen min, vi sitter mye inne å kjeder oss i helgene, da vi ikke kommer oss noen steder, og ikke har hage å leke i. Og jeg synes også det er litt skummelt å ha en ekstra her, litt redd for at vi skal være for kjedelige, for barn som er vant til at det skjer masse hele tiden.. Men igjen tusen takk for en del god ideer:) TS Anonymous poster hash: b5bd0...20e At dere ikke har egen hage er da ingen unnskykyldning for å sitte inne og kjede seg i helgene. Det er jo bare å gå utenfor døren. Det finnes da skog, parker, lekeplasser man kan benytte. Bare å dra ut tidlig, spise lunsj ute, og dra hjem når minsten skal sove. Og ang å ha en ekstra; så syns de det stort sett er veldig spennende å bare se huset/leiligheten og rommet og lekene til vennene. Uten at en trenger så voldsomt opplegg. Endret 4. november 2014 av Magdalene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå