apriljente Skrevet 19. juli 2004 #1 Skrevet 19. juli 2004 Vi gifter oss 28.8 og er på jakt etter den Store brudebuketten. Har sett for meg en lime-farget, champagne med litt farger i, mens min mor synes det blir en typisk vår-sommer bukett :-( og at jeg bør velge en som er litt mer for årstiden.Jeg trenger jo ikke høre på henne men er også åpen for å høre hva dere synes eller hva slags blomster dere andre skal ha på dette tidspunktet. :-)
Seterjenta Skrevet 20. juli 2004 #2 Skrevet 20. juli 2004 Jeg skal gifte meg tidligere i august neste år, og det eneste jeg vet helt sikkert at jeg skal ha i buketten, er mørkmørkrøde roser. I tillegg kanskje mørke røde eller oransje gerbera?? Får se. Men jeg hadde nok valgt disse fargene uansett når på året jeg skulle giftet meg
Gjest Lompa Skrevet 20. juli 2004 #3 Skrevet 20. juli 2004 Akkurat den ene dagen skal du ha nøyaktig de blomstene DU vil ha. Selv skal jeg ha kremfargete roser og blå iris.
Snorkie Skrevet 20. juli 2004 #4 Skrevet 20. juli 2004 Vi gifter oss 21. august, og akkurat nå har jeg mest lyst på denne. Alternativet er rosa rosebukett.
hoppende Skrevet 20. juli 2004 #5 Skrevet 20. juli 2004 Vi skal gifte oss 7. august, og min bukett skal være med champagnefargede roser. Fordi at jeg synes det er lekkert og fordi det passer til kjolen. Jeg ville tatt hva jeg hadde lyst på, og ikke tenkt så mye på om det er vår/sommer blomster eller ikke. Har jeg aldri tenkt over en gang. Og dessuten så synes nå jeg at august er en sommer måned...
Gjest Anonymous Skrevet 20. juli 2004 #6 Skrevet 20. juli 2004 Jeg gifter meg 7. august i år (18 dager igjen :-) ) og jeg vurderte lenge å bruke solsikker i buketten både fordi jeg elsker solsikker og fordi det er typisk sensommerblomster. Men etterhvert kom jeg fram til at det ikke passer så godt til kjolen. Og så falt jeg pladask for denne: http://www.brudebuketten.dk/images/brudepa...strand-taet.jpg Så da blir det den! Jeg synes du skal velge akkurat det du selv har mest lyst på. Champagnefarget bukett trenger ikke å være for vårlig. Det eneste jeg synes du kanskje ikke bør velge i august er typiske vårblomster som liljekonvall etc.
Eiline Skrevet 20. juli 2004 #7 Skrevet 20. juli 2004 Vi gifter oss 21.august og buketten skal bestå av mørke røde roser og noen små hvite blomster (ikke brudeslør) men noe som ligner. Hadde lyst på lillekonval men dette var vanskelig å skaffe og ble for dyrt.
cecily Skrevet 20. juli 2004 #8 Skrevet 20. juli 2004 Jeg skal ha lillarosarøde orkidéer, kun orkidéer, ikke noe annet stæsj. Buketten skal henge nedover kjolen og være litt luftig. Jeg fant et bilde av den i et ukeblad for en stund siden og fant buketten jeg lette etter. Kjolen min er enkel og kler en dominerende lang budett med tildels sterke og glade farger.
Flua Skrevet 20. juli 2004 #9 Skrevet 20. juli 2004 Jeg gifter meg 21 august, og skal kun ha 3 solsikker. Kjører den fargestilen over hele fjøla.....men er litt usikker på om det blir fint å pynte i ei gammel trekirke med solsikker.....
Vimsevips Skrevet 20. juli 2004 #10 Skrevet 20. juli 2004 Jeg gifter meg 21 august' date=' og skal kun ha 3 solsikker. Kjører den fargestilen over hele fjøla.....men er litt usikker på om det blir fint å pynte i ei gammel trekirke med solsikker.....[/quote'] Det kan bli aldeles nydelig! Det gjorde jeg for ei venninne i fjor. Og det passet bare aldeles glimrende. Som Ingeline gifter jeg meg nå om 14 dager, jeg skal ha en bukett av markblomster. Buketten blir tett (slik at blomstene holder seg gjennom dagen. Utover det vet jeg ikke, må se hvillke blomster som er da, men håper på å få noe blått i den. Ta det du vil ha, ingenting blir finere enn det
Gjest Anonymous Skrevet 21. juli 2004 #11 Skrevet 21. juli 2004 Flua: Solsikker er kjempestilig. Hvis det er din stil og det du har lyst på, må du gå for det. Selv om jeg har droppet å ha solsikker i buketten, tror jeg kanskje at vi skal sette en krukke med solsikker på kirketrappa. Det er favorittblomsten min!
-ida- Skrevet 21. juli 2004 #12 Skrevet 21. juli 2004 Jeg gifter meg 14 august, det er vel litt sensommer og jeg har valgt mye burgunder, fersken og grønt jeg.
apriljente Skrevet 21. juli 2004 Forfatter #13 Skrevet 21. juli 2004 Her var det mange gode forslag Jeg elsker også solsikker, men er litt usikker på om jeg skal ha dem i kirken eller i buketten. Tror helst det første (selvom jeg egentlig hadde tenkt på liljer)... visste ikke at det var sååå vanskelig å bestemme seg :o Får ta en tur og snakke litt med blomsterdekoratørene. De har som regel gode tips :-)
Augustbrud02 Skrevet 21. juli 2004 #14 Skrevet 21. juli 2004 Jeg hadde gul-oransje roser og oransje hypericum. Slik så den ut: http://www.home.no/augustbrud02/bilder/bukett3.jpg
Piarina Skrevet 21. juli 2004 #15 Skrevet 21. juli 2004 Rød-orange minicallaer (nektarin-fargede) og knallorange roser, sammen.
Calla Skrevet 21. juli 2004 #16 Skrevet 21. juli 2004 Noen som vet om det finnes tyrkise blomster?(helst lys tyrkis)...Har ikke så mye peiling på blomster... Kan ikke huske å ha sett tyrkise blomster heller, men det hadde vært så perfekt...
Skusla Skrevet 22. juli 2004 #17 Skrevet 22. juli 2004 Vi gifter oss om en mnd ( å herreguud så kort tid det er igjen) og jeg skal ha bare hvit og grønn bukett. Den består av hvite liljer, hvite roser og noe grønt. Syntes det er en pen og stilfull bukett som passer både vinter og sommer ..... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå