Gjest bustyvel Skrevet 4. november 2014 #1 Skrevet 4. november 2014 Hei! Hvor mye kake bør man beregne per voksen i et "kaffeselskap"? Det er snakk om en tilstelning på jobben, ikke slik at man skal spise seg mett. Vurderer å bake en vanlig kake i rund form, hvor mange stykker rekker en kake til slik ca.? Redd for å bake for lite!
Gjest Margit Spat Skrevet 4. november 2014 #2 Skrevet 4. november 2014 Runde kakeformer kan jo ha mange størrelser, men jeg har funnet en side som gir en viss pekepinn om antall kakebiter ulike størrelser gir: http://www.bursdagskaker.com/2012/08/antall-kakebiter.html Som du ser av lenken er det litt ulikt hvor mange biter som beregnes av runde kaker, og høyden på kaken kan også ha noe å si, da man gjerne ikke skjærer like breie biter av en kjempehøy kake.
Gjest bustyvel Skrevet 4. november 2014 #3 Skrevet 4. november 2014 Takk for lenke :D ja, det er selvsagt forskjellig størrelse også på de runde formene, mener min er ca 24 cm i diameter.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #4 Skrevet 4. november 2014 2 stykker pr person Anonymous poster hash: 3a3ac...0aa
Gjest bustyvel Skrevet 4. november 2014 #5 Skrevet 4. november 2014 2 stykker pr person Anonymous poster hash: 3a3ac...0aa Hvis jeg skal regne det må jeg bake 2 kaker, hadde i utgangspunktet landet på 1… Blæh, men kanskje bedre med for mye enn for lite
Gjest crem Skrevet 4. november 2014 #6 Skrevet 4. november 2014 jeg ville nok grov regnet to stykker per snute noen spiser to, andre bare et og noen klarer nok å trøkke i seg tre bak to kaker for å være på den sikre siden du
Gjest bustyvel Skrevet 4. november 2014 #7 Skrevet 4. november 2014 Oki, evt. en mektig kake (oreo?) med litt "alternativt" til, f.eks. brownies og is. Det er "bare" kake fir en som har bursdag på jobben, men veldig kjipern BÅDE om det blir for lite og om jeg må drasse det med hjem
Gjest crem Skrevet 4. november 2014 #8 Skrevet 4. november 2014 Oki, evt. en mektig kake (oreo?) med litt "alternativt" til, f.eks. brownies og is. Det er "bare" kake fir en som har bursdag på jobben, men veldig kjipern BÅDE om det blir for lite og om jeg må drasse det med hjem tro du kan klare deg med en langpanne brownies og is til eller hvor mange personer er det snakk om? for om det er snakk om mange, så kan di jo også ha en mektigere kake ved siden hvor alle kan få et lite stykke hver, pluss da et stykke brownies og en kule vaniljeis
AnonymBruker Skrevet 4. november 2014 #9 Skrevet 4. november 2014 Kan du ikke bare bake en langpanne-kake da? Da slipper du å lage to runde former. Anonymous poster hash: 9042c...48b
Gjest bustyvel Skrevet 4. november 2014 #10 Skrevet 4. november 2014 Jeg hadde bursdagskake for noen dager siden også, da langpannesjokoladekake, tenkte å variere litt da. Og denne dagen er det flere (ca 20 voksne) som har sagt de kommer. Jeg er ingen god baker, så må liksom planlegge litt.. Hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå